Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Wie heeft er ervaring met de Explorist 210? Ik heb enkele vragen hierover nl:

1. Kan de 210 ook middelen (averaging)?

2. Kun je ook een wp projecteren, zo ja per 100 meter, 10 meter of per meter?

3. Hoe bevalt het in te laden kaartmateriaal?

4. Hoe is de ontvangst (evt. t.o.v. de sportrak serie)?

Geplaatst
Wie heeft er ervaring met de Explorist 210? Ik heb enkele vragen hierover nl:

1. Kan de 210 ook middelen (averaging)?

2. Kun je ook een wp projecteren, zo ja per 100 meter, 10 meter of per meter?

3. Hoe bevalt het in te laden kaartmateriaal?

4. Hoe is de ontvangst (evt. t.o.v. de sportrak serie)?

Is er echt niemand die een explorist 210 heeft en bovenstaande vragen kan beantwoorden?

Geplaatst (bewerkt)
Erzitten hier veel Garmin eigenaars vrees ik...

Ik heb een Garmin en een Magellan, maar wil een andere Magellan. Elk apparaat heeft zo zijn voor- en nadeel, bij de modellen die ik heb/wil.

Volgens mij hebben genoeg mensen een Magellan, hoewel de Garmin aanhangers in de meerderheid zijn. Maar ja er zijn ook meer VW Golf's dan Ferrari's :yes::) .

bewerkt door De Roode Loper
Geplaatst

Ja hoor! Er zijn meer mensen met een Magellan.

Ik zit eigenlijk met dezelfde vragen. We hebben al meer dan 2 jaar een Meridian Gold. Daar is vorig jaar een GPS60 bij gekomen. Die GPS60 was een beetje een teleurstelling. Daarom willen we er een Explorist 210 of misschien wel een 500 erbij kopen. Projectie vind ik wel een van de belangrijke punten die de GPS moet hebben.

Geplaatst
Daar is vorig jaar een GPS60 bij gekomen. Die GPS60 was een beetje een teleurstelling.

Waarom was de GPS60 voor jullie een teleurstelling? Daar zit toch alles qua mogelijkheden op dat je bij het cachen nodig kunt hebben?

Geplaatst
Daar is vorig jaar een GPS60 bij gekomen. Die GPS60 was een beetje een teleurstelling.

Waarom was de GPS60 voor jullie een teleurstelling? Daar zit toch alles qua mogelijkheden op dat je bij het cachen nodig kunt hebben?

Het gaat niet zozeer om de mogelijkheden maar meer om het vergelijk.

De Meridian komt uit Amerika. De GPS60 uit Notter. Beide voor ruwweg dezelfde prijs.

Bij het gebruik blijkt dat de ontvangst van de GPS60 een stuk minder is. Dat merk je wel in het bos. De GPS60 stopt er veel eerder mee. Verder is het invoeren van een WP bij de Magellan wat makkelijker en sneller. Je kan het met 1 hand doen als je wil. Bij de GPS60 is dat wat moeizamer.

Wat ook niet zo leuk was dat de eerste GPS60 er na 2.5 maand mee ophield. Vervolgens moet je dan gebruik maken van de service van Notter/Garmin. Dat houdt in dat je de GPS, uit en thuis, 8 weken kwijt bent. Voor eentje die echt stuk is en omgeruild moet worden vind ik dat best lang.

Maar misschien ben ik niet helemaal objectief. De Meridian is inmiddels wel een dino. Maar kan functioneel nog heel goed mee in deze tijden. Door een Explorist aan te schaffen hoop ik dezelfde look and feel te houden maar met een kleinere omvang en een nog wat betere ontvangst voor een schappelijke prijs.

Ik weet dat een Garmin GPSMAP60CSx natuurlijk vele malen beter is in ontvangst door de SirfIII chipset. Maar indoorcaching boeit mij niet zo als dat zou ontstaan. Ik loop liever buiten rond in de natuur. Daar heeft Magellan mij nog nooit in de steek gelaten.

Geplaatst

Als ik de handleiding van de 210 lees kom ik niets tegen over het middelen en het projecteren van wp's (correct me if I'm wrong).

Ik heb ook een mailtje gestuurd naar futurumshop met de vragen die ik heb. Ben benieuwd.

Geplaatst
Door een Explorist aan te schaffen hoop ik dezelfde look and feel te houden maar met een kleinere omvang en een nog wat betere ontvangst voor een schappelijke prijs.

Het schijnt dat de explorist geen helix antenne heeft maar een zelfde soort als de etrex serie.

Geplaatst

Als je op de site van magellan kijkt zie dat waypoint projectie in de nieuwe firmware voor 400/500/600 explorist zit.

Het lijkt er op dat de 210 dit inderdaad (nog) niet heeft.

btw, (nog) geen nieuwe firmware voor de 210 zo te zien

Jan

Geplaatst
Als je op de site van magellan kijkt zie dat waypoint projectie in de nieuwe firmware voor 400/500/600 explorist zit.

Het lijkt er op dat de 210 dit inderdaad (nog) niet heeft.

btw, (nog) geen nieuwe firmware voor de 210 zo te zien

Jan

Projectie vindt ik wel een must bij geocaching.

Geplaatst (bewerkt)

Net bericht gekregen dat de 210 NIET kan middelen/averagen.

Projectie van een nieuw WP kan ook niet. Kreeg wel de tip: gebruik een electronisch kompas en de tripteller :eek: .

Voor mij valt, ondanks de 22mb aan kaarten die er in kunnen, de 210 af. Het kaartmateriaal heb ik al thuis maar is voor mij geen must.

De Sportak Map is ook niet meer verkijgbaar alleen de Basic (gele) en juist met die gele heb ik regelmatig ruzie :thumbup: .

Ik denk dan maar de Grarmin GPS60

bewerkt door De Roode Loper
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...