Team Firefox Geplaatst 5 januari 2007 Geplaatst 5 januari 2007 Averaging hebben we nog niet naar gekeken. En dat is gemakkelijk als je een cache gaat uitzetten . Zit er trouwens gewoon op, alleen heet het anders op de Explorist. Leg de GPS maar eens 5 minuten op de cache, dan zie je hem aardig heen en weer hobbelen. Stopt de GPS met op en neer springen bij de laatste cijfers van het coordinaat dan kan je hem markeren. Diverse keren zo gedaan en geen klachten gehad Maarehh, kan alleen niet meer nakijken hoe het bij een Explorist heet
TinkerTeam Geplaatst 5 januari 2007 Geplaatst 5 januari 2007 Ik heb zelf nog een andere vraag: Gezien de slechte ervaringen die sommigen hebben met WAAS, vraag ik mij af of je dat kan uitzetten op de 210. Van de week in Sauerland gemerkt dat hij hem soms gebruikt (het staat dan aangegeven in het precisieschermpje).
franka en pim Geplaatst 5 januari 2007 Geplaatst 5 januari 2007 (bewerkt) Ik heb zelf nog een andere vraag:Gezien de slechte ervaringen die sommigen hebben met WAAS, vraag ik mij af of je dat kan uitzetten op de 210. Van de week in Sauerland gemerkt dat hij hem soms gebruikt (het staat dan aangegeven in het precisieschermpje). Ik heb er tot op heden nog geen NORMALE manier voor gevinden. (beetje jammer!) Wat je wel kan dien is je eXplorist aanzetten met de NAV knop ingedrukt. Je krijgt dan "00" in beeld. Met de joystick kan je dan op de gebruikelijke manier deze "00" veranderen in "03" Code "03" is om WAAS aan/uit te zetten. Drie vakjes kan je met ENTER (joystick rechtstandig indrukken) van ON naar OFF zetten. Ben je klaar... dan even ESC in drukken. eXplorist opnieuw opstarten.. klaar. Wees VRESELIJK voorzichtig met deze code's.... want je kan er ook aardig wat mee verkloten. Vooral de hogere code's worden link. Formateren van het geheugen... dat soort dingen. 5 januari 2007 bewerkt door franka en pim
Le Comte Geplaatst 5 januari 2007 Geplaatst 5 januari 2007 De nieuwe manier is via MENU -> geavanceerde functies -> Projectie. Invoer kan gedaan worden op basis van afstand (per 10 meter) en peiling (in 100ste graden) Deze wordt opgeslagen als waypoint met de naam PRJ001 (PRJ002.. etc) Even een korte aanvulling: In eerste instantie kun je met een maximale nauwkeurigheid van 0,01 km (10 meter) invoeren. Als je een getal kleiner dan 0,1 km invoert, wordt de eenheid daarna aangepast en wordt de afstand in meters aangegeven. Dus bijvoorbeeld bij invoeren van "0,05" en dan op "enter" drukken, verschijnt in het veld "50 m".Als je dan met de joystick teruggaat naar dit invoerveld kun je de afstand in meters invoeren, bijvoorbeeld "53 m".
TinkerTeam Geplaatst 5 januari 2007 Geplaatst 5 januari 2007 (bewerkt) Even een korte aanvulling: In eerste instantie kun je met een maximale nauwkeurigheid van 0,01 km (10 meter) invoeren. Als je een getal kleiner dan 0,1 km invoert, wordt de eenheid daarna aangepast en wordt de afstand in meters aangegeven. Dus bijvoorbeeld bij invoeren van "0,05" en dan op "enter" drukken, verschijnt in het veld "50 m".Als je dan met de joystick teruggaat naar dit invoerveld kun je de afstand in meters invoeren, bijvoorbeeld "53 m". Dat betekent dus dat je elke afstand tot op 1 meter nauwkeurig kunt doen, als je het in 2 etappes knipt. 5 januari 2007 bewerkt door TinkerTeam
Aanbevolen berichten