Spring naar bijdragen

gps onder glas


Gast johnvette

Aanbevolen berichten

Ons bedrijf teelt kamerplanten onder glas dus in kassen.

Door schaalvergroting en de drang naar automatisering zijn we naarstig op zoek naar systemen die gschikt zijn om te gebruiken om dingen zoals arbeidsbesparing en betere planning mogelijk te maken.

Er zijn wel systemen zoals tag's . Maar dat staat nog in de kinderschoenen.

Zelf zie ik gps misschien als uitkomst, maar ik zie een aantal problemen waar jullie waarschijnlijk een antwoord op weten.

 

- werkt gps onder glas.

 

- Bij scherpe instraling van de zon gaat er een horiziontaal schermdoek dicht in de kas, dit doek bevat alluminium bandjes, werkt gps ook hier onder.

 

Hoop dat jullie hier antwoord op weten, en nog leuke ideen aan kunnen dragen.

 

John :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik weet niet wat de toepassing moet worden maar de nauwkeurigheid is waarschijnlijk niet genoeg en ook niet constant..

 

Het hoeft niet op de meter nauwkeurig

De opp waar het om gaat is 45000 m2 en als het op de 4 a 5 mtr nauwkeurig is kunnen we er al wat mee.

 

John

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De nieuwe generatie CSx ontvangers ontvangen binnen ook signaal. Zover ik weet werken de meeste GPS'sen ook gwoon onder glas. Je zou de prof eens jouw vraag kunnen voorleggen. Die kan je vast meer vertellen over de ontvangst ed. Wat zou er gebeuren als de nauwkeurigheid eens afwijkt naar 20 meter ? Wellicht kun je ergens een gps lenen om te kijken of het geschikt is voor jouw doel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Glas wordt pas problematisch als zich er een egale waterlaag op vormt. Vloeibaar water dempt de GPS signalen sterk. Leg maar eens een natte lap op de GPS antenne!

Ik verwacht dat de moderne GPS ontvangers met Sirf3 of Ublox erin gevoelig genoeg zijn voor ontvangst onder beregend glas.

Maar dan het metaal. Zowel het zonnescherm als alle staketsels zullen signalen reflecteren. Dat geeft een plaatsbepalingsfout die erger toeslaat als de signaalkwaliteit laag is. (multipath)

Maar hoe erg: dat zal ter plekke bekeken moeten worden door iemand met een Sirf3 chipset in zijn GPSr. Zowel bewegend als stationair moet gemeten worden en op diverse tijden van de dag. Ik verwacht een reproduceerbaarheid van posities in de grootteorde van 10 meter. Lees eens:

Antaris Ublux fieldtest en let vooral op de weg die is opgetekend in het Zürich Main Train Station.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De SirfStar III chipsets voor in GPSsen werken prima onder glas en zijn daar ook zeer naukeurig. Ik heb nu twee GPSsen met een SirfStar III ontvanger de GPS MAP 76CSx en de Edge 305.

Beide werken mijns inziens fenomenaal wat ontvangst betreft.

Vragen of een keer kijken of het werkt meel/chat me maar...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast johnvette

Bedankt voor jullie enthousiaste reacties

Ben zelf een absolute leek wat betreft geocaching laat staan dat ik een cache kan plaatsen :D Ga wel binnenkort een gps kopen en zal mede afgaand op jullie reacties een keuze maken.

 

John ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...