Kapitein Haak Geplaatst 2 februari 2006 Geplaatst 2 februari 2006 Beste vrienden. Bij de pocket queries van Groundspeak worden sinds kort ook waypoints meegestuurd. Voor heel Nederland zijn dat er niet zoveel, bij mij waren het er 18 of zo. Echter er is een issue met het programma GSAK met deze waypoints. In GSAK namelijk worden er hiervoor aparte waypoints van gemaakt, oftewel een extra regel in je database. Inmiddels heeft Clyde een update uitgebracht en ook een mail naar de geregistreerde users gestuurd met hoe dit probleem op te lossen. In de nieuwe versie is dat opgelost door naar FILE/LOAD GPX.LOC... te gaan en daar de optie exclude extra Waypoints aan te vinken. Echter als u uw GSAK heeft geupdate voor dat deze optie erin zat of heeft aangevinkt heeft u dus in uw database een vervuiling zitten van waypoints die geen caches zijn maar onderdeel van een cache die al elders in uw database staat. Hoe deze waypoints nu te verwijderen? Dat werkt als volgt: Ga naar de eerste kolom genaamd code en druk op het grijze blokje bovenaan de kolom waarin code staat. Op dez manier wordt deze kolom gesorteerd. Vink dan alle codes aan die niet met GC beginnen, we hebben er dus een aantal bovenaan de lijst en een aantal onderaan de lijst. Ga dan naar WAYPOINT/DELETE WAYPOINT en kiest voor all user ticked klik daarna op de button met de grote V. Het kan even duren maar die aangevinkte waypoints worden dan verwijderd. Doe er uw voordeel mee. Groeten Kapitein Haak.
Jurgen & Co Geplaatst 2 februari 2006 Geplaatst 2 februari 2006 Ik zou ze niet wissen maar verplaatsen naar een andere database. Misschien heb je er in de toekomst nog behoefte aan.
Kapitein Haak Geplaatst 2 februari 2006 Auteur Geplaatst 2 februari 2006 Ik zou ze niet wissen maar verplaatsen naar een andere database. Misschien heb je er in de toekomst nog behoefte aan. <{POST_SNAPBACK}> Dan kun je de bijgeleverde querie waarin ze zijn geleverd, want die is apart, ook apart in die database inlezen. Groeten Haak
BigFurryMonster Geplaatst 2 februari 2006 Geplaatst 2 februari 2006 Je hebt het hier waarschijnlijk over additional waypoints. Parkeerplaatsen, extra startpunten van routes, enzovoorts. Ben wel benieuwd: zat de parkeerplaats bij mijn cache er ook bij? Zodra de functie beschikbaar kwam heb ik er meteen gebruik van gemaakt.
Kapitein Haak Geplaatst 2 februari 2006 Auteur Geplaatst 2 februari 2006 Yep additional waypoints, en die zijn ook wel nuttig maar niet als eigen regel tussen alle caches denk ik, alhoewel iedereen dat zelf beslist natuurlijk. Groeten Haak.
BigFurryMonster Geplaatst 2 februari 2006 Geplaatst 2 februari 2006 Het format is inderdaad wat ongelukkig gekozen, maar met het concept is m.i. niets mis. Volgens mij werd er nog druk gediscussieerd op gc.com over het verbeteren van het format; bijvoorbeeld, om te zorgen dat in een alfabetische lijst de (additional) waypoints die bij elkaar horen ook direct onder elkaar staan. Ik hoop op verbetering.
LTeunis Geplaatst 2 februari 2006 Geplaatst 2 februari 2006 Beste vrienden. Bij de pocket queries van Groundspeak worden sinds kort ook waypoints meegestuurd. Voor heel Nederland zijn dat er niet zoveel, bij mij waren het er 18 of zo. Echter er is een issue met het programma GSAK met deze waypoints. In GSAK namelijk worden er hiervoor aparte waypoints van gemaakt, oftewel een extra regel in je database. Inmiddels heeft Clyde een update uitgebracht en ook een mail naar de geregistreerde users gestuurd met hoe dit probleem op te lossen. In de nieuwe versie is dat opgelost door naar FILE/LOAD GPX.LOC... te gaan en daar de optie exclude extra Waypoints aan te vinken. Echter als u uw GSAK heeft geupdate voor dat deze optie erin zat of heeft aangevinkt heeft u dus in uw database een vervuiling zitten van waypoints die geen caches zijn maar onderdeel van een cache die al elders in uw database staat. Hoe deze waypoints nu te verwijderen? Dat werkt als volgt: Ga naar de eerste kolom genaamd code en druk op het grijze blokje bovenaan de kolom waarin code staat. Op dez manier wordt deze kolom gesorteerd. Vink dan alle codes aan die niet met GC beginnen, we hebben er dus een aantal bovenaan de lijst en een aantal onderaan de lijst. Ga dan naar WAYPOINT/DELETE WAYPOINT en kiest voor all user ticked klik daarna op de button met de grote V. Het kan even duren maar die aangevinkte waypoints worden dan verwijderd. Doe er uw voordeel mee. Groeten Kapitein Haak. <{POST_SNAPBACK}> Je kan ook een filter maken op het speciaal daarvoor gebruikt icoontje en dan de boel in een keer wissen. LTeunis
dets Geplaatst 2 februari 2006 Geplaatst 2 februari 2006 Op het GSAK forum staat een macro om de extra waypoints weer te verwijderen. (ik had bij de nieuwe versie het extra aankruisvakje over het hoofd gezien) Ton
Mr.Chaos Geplaatst 2 februari 2006 Geplaatst 2 februari 2006 Na het inladen van de laatste GPX-files uit mijn email heb ik een macro-tje dat de waypoints vanzelf verplaatst naar een aparte database, dan kan je ze wellicht nog een keertje gebruiken. Dit verplaatsen doe ik ook met mijn gevonden caches en de inactieve caches. Zo hou ik een 'schone' database over met alles dat ik nog niet heb gedaan. In de volgende versie van GSAK belooft Clyde een feature in te bouwen dat de additional waypoints automatisch gekoppeld worden aan de cache waar ze bij horen, nog even geduld dus.
LTeunis Geplaatst 2 februari 2006 Geplaatst 2 februari 2006 Na het inladen van de laatste GPX-files uit mijn email heb ik een macro-tje dat de waypoints vanzelf verplaatst naar een aparte database, dan kan je ze wellicht nog een keertje gebruiken. Dit verplaatsen doe ik ook met mijn gevonden caches en de inactieve caches. Zo hou ik een 'schone' database over met alles dat ik nog niet heb gedaan. In de volgende versie van GSAK belooft Clyde een feature in te bouwen dat de additional waypoints automatisch gekoppeld worden aan de cache waar ze bij horen, nog even geduld dus. <{POST_SNAPBACK}> Klinkt interessant. Kan je deze macro delen? LTeunis
Mr.Chaos Geplaatst 2 februari 2006 Geplaatst 2 februari 2006 Klinkt interessant. Kan je deze macro delen? <{POST_SNAPBACK}> Het is gewoon een beetje copy-paste en aanpaswerk geweest van een macro die ik van de GSAK site heb geplukt, de macro "getmail" http://gsak.net/Macros.php Het haalt de laatste pocketqueries op uit je email en verplaatst wat WP's naar verschillende databases. Nog interesse in mijn versie, of kan je hiermee vooruit? Ik heb de mijne nu even niet bij de hand, maar kan hem vanavond anders wel posten.
de Roode Lantaarn Geplaatst 2 februari 2006 Geplaatst 2 februari 2006 Wil je naderhand toch de Wp's van de P-plaats oid hebben, bezit GSAK ook een optie om alle coordinaten uit een selectie te filteren. Duizend en 1 manier om die te benoemen zodat je alle tussenliggende punten ook hebt. Het leuke is een coordinaat wat beschreven wordt als N52 31.abc E006 05.xxx, dit geeft een mooi coordinaat als N52 31.000 E006 05.000. In het veld dus alleen nog even de laatste cijfers aanvullen. Ger@ld
Aanbevolen berichten