heidie und peter Geplaatst 1 februari 2006 Geplaatst 1 februari 2006 Beste allemaal Wie heeft er al geprobeert of je met meer dan 512 mb uit de voeten kan in een X serie. Zowel de handHeld als mapSource, ik ben nl best benieuwd. Lijk mij iedeaal ik wil nl in de zomer met de fiets de alpen over en dan meerder topo kaarten mee..... Piet
Kruimeldief Geplaatst 1 februari 2006 Geplaatst 1 februari 2006 Volgens mij heeft nog niemand een Garmin uit de X serie.
Jurgen & Co Geplaatst 1 februari 2006 Geplaatst 1 februari 2006 Ik heb hem voor me liggen, en vandaag mee rond gelopen.En fantastisch apparaat!!!! Dik het geld waard! Er gaat een micro Sd kaartje in. Is nieuw en moeilijk te verkrijgen, behalve in...Notter... <{POST_SNAPBACK}> Dan moet je hier even kijken.
LTeunis Geplaatst 1 februari 2006 Geplaatst 1 februari 2006 Volgens mij heeft nog niemand een Garmin uit de X serie. <{POST_SNAPBACK}> Jawel, ikke een fantasisch apparaat: waar mijn gpsmap60C het opgaf gaat deze nog lekker door! en alle mappen kunnen erop! 512 MB is echter wel het maximum, tot nu toe dan. LTeunis
dusee Geplaatst 2 februari 2006 Geplaatst 2 februari 2006 En er is eentje onderweg............ Als Iteunis kan zeggen of de kaarten geladen kunnen worden via de usb direct in het apparaat of dat een adapter dan wel een nieuwe cardreader nodig is. Mijn meridian color heb ik ondertussen verkocht.
LTeunis Geplaatst 2 februari 2006 Geplaatst 2 februari 2006 @Dussee: Je kan de mappen gewoon rechtstreeks via USB inladen of met behulp van de bijgeleverde SD-adapter met behulp van de normale gangbare cardreaders. Let wel, de micro-SD is flinterdun en héél klein. Ik laat hem liever in de GPS zitten en doe gewoon alles met USB, gaat wat langzamer maar liever langzaam dan een kaartbreuk o.i.d LTeunis
Guido P Schmidt Geplaatst 2 februari 2006 Geplaatst 2 februari 2006 Er bestaat intussen al wel 1 GB maar deze word door Holst (importeur Sandisk) nog niet uit geleverd. Op de garmin website staat niks over het max MB's
LTeunis Geplaatst 2 februari 2006 Geplaatst 2 februari 2006 Er bestaat intussen al wel 1 GB maar deze word door Holst (importeur Sandisk)nog niet uit geleverd. Op de garmin website staat niks over het max MB's <{POST_SNAPBACK}> Maar wel in de handleiding (512 MB) LTeunis
rwarmer Geplaatst 3 februari 2006 Geplaatst 3 februari 2006 Er bestaat intussen al wel 1 GB maar deze word door Holst (importeur Sandisk)nog niet uit geleverd. Op de garmin website staat niks over het max MB's <{POST_SNAPBACK}> Maar wel in de handleiding (512 MB) LTeunis <{POST_SNAPBACK}> Klopt wellciht, maar vaak zijn de maxima die in handleidingen e.d. geschreven worden ook maar willekeurig gekozen. Als er geen 1GB micro-SD kaartjes in omloop waren bij het schrijven van de handleiding staat dar al gauw 512 genoemd. Ik ben benieuwd of iemand het eens echt gaat uitproberen, welllicht werkt het toch. Ik ben dit bij memory voor portable PC's ook wel tegengekomen. Jos
rwarmer Geplaatst 3 februari 2006 Geplaatst 3 februari 2006 Ik heb de handleiding gedownload en nageplozen. Er staat letterlijk in de specificaties (appendix): Dependant on the formatted capacity of the MicroSD digital card. In de rest van de handleiding vind ik ook dergelijke opmerkingen, maar nergens kan ik een maximum vinden. Jos
LTeunis Geplaatst 3 februari 2006 Geplaatst 3 februari 2006 Ik heb de handleiding gedownload en nageplozen. Er staat letterlijk in de specificaties (appendix): Dependant on the formatted capacity of the MicroSD digital card. In de rest van de handleiding vind ik ook dergelijke opmerkingen, maar nergens kan ik een maximum vinden. Jos <{POST_SNAPBACK}> Ik moet daarin ook ongelijk in bekennen. Ik heb wel ergens gelezen dat 512 het maximum was. Voor zover ik nu kan nagaan moet dat of op de Garmin site of op het forum van Notter zijn geweest. Het gegeven van de 1GB zal wellicht een try error zijn. LTeunis
rwarmer Geplaatst 13 februari 2006 Geplaatst 13 februari 2006 Hawkeyes, Je bedoeld dat je hem zelf al uitgetest hebt? Dat is perfect!. Ik zit aan een 60x te denken, maar wil er dan wel een zo groot mogelijk kaartje bij. Jos Maximum is ook niet bekend,76CSx met 1g deze werkt iig prima, als 2g uitkomt wil ik dat ook testen <{POST_SNAPBACK}>
golferyves Geplaatst 1 maart 2006 Geplaatst 1 maart 2006 @Dussee: Je kan de mappen gewoon rechtstreeks via USB inladen of met behulp van de bijgeleverde SD-adapter met behulp van de normale gangbare cardreaders. Let wel, de micro-SD is flinterdun en héél klein. Ik laat hem liever in de GPS zitten en doe gewoon alles met USB, gaat wat langzamer maar liever langzaam dan een kaartbreuk o.i.d LTeunis <{POST_SNAPBACK}> Sinds kort heb ik ook een 60csx met 512mb 'micro'card.Ik stel echter vast dat als ik bv Topo Belgie en enkele kaarten van 'metroguide"v7.0 samen ongeveer 90mb weg schrijf naar de 'microkaart' via mapsource (gmapsupp file) en dan in mijn 60csx steek,zegt het apparaat kan geen kaart vinden ???iemand enig idee instelling/fout ??? golferyves
LTeunis Geplaatst 1 maart 2006 Geplaatst 1 maart 2006 Sinds kort heb ik ook een 60csx met 512mb 'micro'card.Ik stel echter vast dat als ik bv Topo Belgie en enkele kaarten van 'metroguide"v7.0 samen ongeveer 90mb weg schrijf naar de 'microkaart' via mapsource (gmapsupp file) en dan in mijn 60csx steek,zegt het apparaat kan geen kaart vinden ???iemand enig idee instelling/fout ??? golferyves <{POST_SNAPBACK}> Schrijf je de mappen rechtreeks via USB of via de cardreader? Ik heb al eens meegemaakt dat het kaartje, waarschijnlijk bij batterijwissel, een minimale verschuiving had en daardoor ook geen geheugen beschikbar was. Kijk het kaartje nog een goed na of hij wel op de juiste plaats zit (scheef). LTeunis
golferyves Geplaatst 1 maart 2006 Geplaatst 1 maart 2006 Sinds kort heb ik ook een 60csx met 512mb 'micro'card.Ik stel echter vast dat als ik bv Topo Belgie en enkele kaarten van 'metroguide"v7.0 samen ongeveer 90mb weg schrijf naar de 'microkaart' via mapsource (gmapsupp file) en dan in mijn 60csx steek,zegt het apparaat kan geen kaart vinden ???iemand enig idee instelling/fout ??? golferyves <{POST_SNAPBACK}> Schrijf je de mappen rechtreeks via USB of via de cardreader? Ik heb al eens meegemaakt dat het kaartje, waarschijnlijk bij batterijwissel, een minimale verschuiving had en daardoor ook geen geheugen beschikbar was. Kijk het kaartje nog een goed na of hij wel op de juiste plaats zit (scheef). LTeunis <{POST_SNAPBACK}> dit laatste (scheff zitten) lijkt mij heel moeilijk omdat de houder toch over het kaartje schuift, en aan de zijkant vh microkaartje zit een pinettje dat ergens invalt. Nu vroeg ik mij af kan het soms te maken hebben met 'routing ?'. Ik heb nml kaarten van topo belgie en city navigator 4 samen in de 'file' staan van ong 90mb. De overdracht doe ik met Mapsource rechtstreeks via een 'SD'lezer(omvormer sd naar micro') dat werkt snel en gaat prima. Als ik alleen kaarten uit Topo overzet geeft dit totaal GEEN probleem. golferyves
Aanbevolen berichten