Kruimeldief Geplaatst 20 januari 2006 Geplaatst 20 januari 2006 Ik betwijfel of er al 1400 mAh is voor (oplaadbare) AAA batterijen. Bij www.conrad.nl kom ik de door jou genoemde 950 mAh tegen van het merk GP als maximum voor oplaadbare AAA's. Zij zijn meestal wel op to date met dit soort artikelen.
Team-Eppie Geplaatst 20 januari 2006 Geplaatst 20 januari 2006 1000 mAh is op dit moment de top volgens mij
thex Geplaatst 20 januari 2006 Geplaatst 20 januari 2006 Het is bekend dat oplaadbare batterijen ietje korter zijn. Garmin is niet erg geweldig met zijn batterijpolen. Meer dan eens heeft een cacher geklaagd over wegvallend kontakt. Uitbuigen van de polen helpt dan prima. En dat oplaadbare batterijen bij kou minder presteren is bekend. Daarentegen vraagt de gecko niet zoveel. De toegepaste techniek is ouder, en vraagt meer energie.
joke2 Geplaatst 22 januari 2006 Geplaatst 22 januari 2006 Met mijn vorige Geko (zat opeens een rammel in en het apparaat werd vervangen door een nieuwe) kon ik ruim 6 uur doen met de batterijen. Had vlot contact met de satelieten en nooit een slecht bereik. Het nieuwe apparaat doet zo'n 2 uur met de batterijen, krijgt heel traag contact met de satelieten en geeft ook nog al eens aan dat er geen/slecht bereik is. Ik denk dat er per Geko dus heel veel verschil zit tussen het ene en het andere apparaat. Helaas ging ik van goed naar minder...
Team-Eppie Geplaatst 22 januari 2006 Geplaatst 22 januari 2006 Overigens zullen er niet zo snel AA en AAA Li-ion op de markt komen. De klemspanning per cel bedraagt nl. 3,6 volt
flatfisher Geplaatst 23 januari 2006 Geplaatst 23 januari 2006 Ik heb mijn fiets-stuiter test zondagmiddag herhaald. Ik heb in totaal 50 km gefietst, of beter, ik ben zo'n 3,5 uur op pad geweest. Zoals gezegd heb ik mijn batterijklemmetjes iets bijgebogen en het resultaat: eigenlijk pas op de terugweg, dus na zo'n 3 uur dienst, kreeg ik de eerste echte uitvaller. De tweede eigenlijk, de eerste was al na twee meter, ik zat nog niet eens op de fiets. Maar de tussenliggende periode heb ik met 1 setje oplaadbare batterijen gedaan (NiMH - 750 mAh). Daarna heb ik een paar goedkope alkalines erin gedaan, kommer en kwel! Na 10 minuten en zeker 5 keer uitvallen heb ik die weer vervangen voor mijn tweede setje oplaadbare (ook NiMH - 750 mAh) en heb daarmee de resterende 4 km probleemloos naar huis gefietst. Mogelijk waren die alkalines al eerder gebruikt? Ik weet het niet, het blijft behelpen. Volgens mij is er nog iets aan de hand dat zorgt voor uitval bij het stuiteren, alleen wat? Het gebeurt lang niet altijd, zoals zondag bewezen is... Groet Flatfisher
flatfisher Geplaatst 27 januari 2006 Geplaatst 27 januari 2006 Ik meen gisteravond nog iets ontdekt te hebben. Het uitzetten van je interface, die staat standaard op Garmin, soms moet je hem op NMEA instellen, maar je kan hem ook op None zetten. Ik had gisteravond al een klein uurtje gefietst, de batterijen waren inmiddels half leeg, dwz twee blokjes. Na het uitzetten van de interface had ik toch weer drie blokjes. Een dik half uur later was ik thuis en had ik nog steeds drie blokjes. Ik heb toen wel met wind mee gefietst, dus mogelijk was het iets minder koud en dat zal ook een effect gehad kunnen hebben, maar het uit hebben staan van je interface kon best eens stroomverbruik schelen. Waarom snap ik niet, want ik heb helemaal niets aangesloten, maar toch... Flatfisher
B230F Geplaatst 27 januari 2006 Geplaatst 27 januari 2006 Ik betwijfel of er al 1400 mAh is voor (oplaadbare) AAA batterijen. Bij www.conrad.nl kom ik de door jou genoemde 950 mAh tegen van het merk GP als maximum voor oplaadbare AAA's. Zij zijn meestal wel op to date met dit soort artikelen. <{POST_SNAPBACK}> T'is een late reactie maar er zijn van Sanyo allerlei soorten en maten waaronder ook AA (1700mA) en AAA van 2500 mA te krijgen, deze zijn meestal in een goede fotozaak of modelbouwwinkel te krijgen, niet schrikken van de prijs.Gebruik ook een goede lader die geschikt is voor NiMh, en maak in tegenstelling tot een Nicad accu een NiMh accu niet helemaal leeg, dit komt de levensduur niet echt ten goede. groet Jos
Aanbevolen berichten