Spring naar bijdragen

Charter membership - Wie gaat het doen?


Ralph

Aanbevolen berichten

Ik heb besloten om charter member te worden omdat ik graag meebetaal aan iets waar ik erg veel gebruik van maak en het stimuleert de mensen van geocaching.com om meer geld te investeren in servers om de site nog beter en sneller te maken.

 

Persoonlijk ben ik niet echt een voorstander van de extra opties die je krijgt als je charter member bent, ik vind dat men met een 'gratis' account dezelfde opties zou moeten hebben.

 

Ralph  :laugh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Gast 73-1011035307

Principieël ben ik tegen memberships op internet. Er zijn voor webmasters zat andere manieren om aan geld (of sponsoring) te komen. Verder heb ik nog nooit van charter gehoord. Misschien is het goed om eerst even uit te leggen wat het is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geen idee wat dat charterlidmaatschap inhoudt. Het kost in elk geval geld, begrijp ik. Daarmee verlies ik meteen alle interesse in deze optie, want ik zal nooit een stuiver betalen voor het geocachen. Zodra er een zweem van commercie ontstaat, ga ik nog liever de door prof. Lupardi genoemde meetpunten van de Topografische Dienst opzoeken, of weer gewoon wandelen, zonder andermans tupperware op te graven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zit meer aanvast dan het in eerste instantie lijkt.

 

1) De site beheerder van Geocaching.com heeft een aanvraag ingediend (27 jan 2002)

om copyricht te krijgen op het woord Geocaching.

Dit heeft betrekking op Mechandizing: spiegeltjes en kralen met logo of tekst Geocaching.

 

2) Sinds korte tijd is je het logo van Groundspeak verschijnen. Waarom, heeft dat hier iets mee te maken???

 

3) In de newsgroup Geocaching is een heftige discussie losgebarsten over het Charter Membership.

De link naar informatie hierover kan je vinden op je eigen pagina bij Geocaching.com 4e regel van boven

of probeer http://www.geocaching.com/subscribe/

 

4) Het merendeel van het (amerikaanse) commentaar is dat deze ontwikkeling NIET gewenst is.

Daar staat tegenover dat onderkend wordt dat het beheren van de sites geen sinecure is

(alsnog dank aan Geoman ea).

De verwachting is dat over enige tijd de cache informatie nog wel gratis beschikbaar is,

echter met een meer beperkte inhoud.

Het chartermembership geeft je meer uitgebreide en aanvullende mogelijkheden.

Daarbij zorg je dat Geocaching internationaal via deze site mogelijk blijft.

Er zijn nu namelijk nog veel meer concurenten mbt geocaching in beeld gekomen.

Alles waar mensen interesse in hebben wordt nu eenmaal vroeg of laat commercieel uitgebuit, helaas.

 

4) Blijft de vraag hoe eea voor Geocaching.nl uitpakt.

Als we geen chartermember worden, krijgt Geocaching.nl dan nog wel z'n informatie?

 

Ikzelf ben er nog niet uit.

- ik wil nationaal en internationaal blijven cachen

- ik wil hiervoor niet verplicht betalen

- ik voel me nu gepakt omdat we een hobby hebben waar iemand geldt uit wil slaan.

- dat iemand geld wil verdienen vindt ik op zich niet erg (merchandizing)

- dit mag niet betekenen dat ik daarvan nadelige consequenties in de vorm van beperkingen moet ondergaan

- speciale caches voor leden?? elite? Lijkt me niet leuk, noch om te doen noch voor anderen

- ik zou graag een donatie doen op vrijwillege basis om eea mogelijk te houden

- Geocaching.nl is een stichting (naar ik heb begrepen)

- ik zou liever .nl vrijwillig sponseren. Bank/Giro ????

 

Als ik niet betaal wordt het mogelijk minder leuk

Als ik wel betaal, ga ik met het systeem mee en dwing ik eigenlijk anderen ook om mee te doen. :butbut:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo is het IJskimo en niet anders!

 

en er zijn ook snel genoeg andere site's opgezet mocht dat nodig zijn. je kunt altijd wel een vrijwilliger vinden om de informatie door te spelen die op de originele site staat (daar kun je toch nooit copyright op krijgen). ID?

 

We noemen het: HIDE & SEEK :exclamation:

 

Zo dit moest ik ff kwijt, geld betalen.... belachelijk. Ik betaal ZELFS niet voor SEX en dat vindt ik nog fijner dan GEOdinges

 

FONS

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het introduceren van een betaalsysteem lijkt me inderdaad het aangewezen middel om mensen naar andere geocache-sites te laten uitwijken. Ik wens ze trouwens veel plezier met het copyright op die slecht uit te spreken term. Zijn er trouwens al goede concurrerende (internationale) sites? De tijd lijkt aangebroken daar eens naar uit te kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik moet er even over nadenken..

ben nu een beetje bang dat we van iets leuks nu ook nog een fijne commercie gaan krijgen..

betalen om onkosten te helpen dekken is niet verkeerd.. wil zeker een bijdrage doen aan de nederlandse site maar het moet wel leuk blijven..

als alles achter slot en grendel gaat en je minder te zien krijgt als niet betalende gast vind ik dat een slecht principe :-(

 

tot zover mijn € 0.05

 

groetsels,

 

Gimli  :hehe:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben het met de meeste mensen wel eens dat dit geen goede ontwikkeling is. Ik kan me goed voorstellen dat het onderhouden van de servers de nodige euro's kost, maar om mensen voor 'speciale' diensten te laten betalen die eigenlijk voor iedereen beschikbaar zouden moeten zijn gaat behoorlijk ver.

 

Beter lijkt mij een vrijwillige donatie om de website operationeel te houden. Eventueel zouden banners misschien een idee zijn alhoewel andere daar misschien anders over denken.

 

Over commerce gesproken: kijk ook eens op http://www.geocaching.com/geoteaming

Het gaat maar door...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hohohohoho!!!!!   Even niet te hard van stapel lopen allemaal!!! Eerst even goed de feiten doorlezen!!

 

Ik snap dat 'men' liever niet wil betalen, MAAR voor niets gaat de zon op!

 

Het onderhouden en stabiel laten draaien van de geocachingsite en het continu bedenken van nieuwe opties kost veeeel tijd!!

 

Bedenk wel dat geocaching.com al ruim 2 jaar continu volledig storingsvrij online is en op dit moment staan er zo'n 17.000 caches op en heel veel gigabytes aan foto's!

 

Kijk, als er mensen rijk van gaan worden dan zou ik hier ook tegen zijn, maar het gaat hier om 1 (! ) iemand die zijn baan heeft opgezegt en al zijn tijd in geocaching.com gaat stoppen, dit doet hij (Jeremy Irish) overigens al 2 jaar en naar mijn idee zit hier zo'n 100 uur per week in.

 

Het woord 'geocaching' is slechts van copyright voorzien omdat mensen met commerciele gedachten met de naam aan de haal gaan!

 

Er draaien zo'n 8 servers (web + mail) en we verbruiken heel wat Mb'tjes met z'n allen. Kost allemaal geld...

 

Er is [u:post_uid12]absoluut[/u:post_uid12] geen sprake van 'betaald geocachen', Jeremy Irish zegt hier zelf over: "betaald geocachen?? Over m'n lijk!!"

 

Zoalng je niet WIL betalen dan HOEF je niet te betalen,  geocaching zal altijd gratis blijven!! En je zal ook zeker niet minder pret aan de sport beleven, het enige dat er voorlopig veranderd als je 'charter member' bent is dat je een ikoontje naast je username krijgt... Dit om aan te geven dat je geocaching.com steunt.

 

Ik ben geschrokken van jullie reacties, lees alsjeblieft eerst zelf even alle info door alvorens kwaad te worden.

 

Ik heb ruim een jaar geleden al eens een donatie van $ 10 gedaan. Dit omdat ik vind dat mensen die veel tijd en energie in geocaching stoppen niet ook nog eens de kosten moeten dragen.

 

Er wordt door geocaching.com trouwens ook gezocht naar een banner-systeem maar men wil de site niet van een commercieel karakter voorzien (hulde!! )

 

Dit zijn mijn 10 cents...

 

Ralph

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geocachen moet natuurlijk gratis blijven, net als alle cache informatie. Mocht dat niet zo zijn wil ik ook graag geld voor de info over mijn eigen caches die nu gratis op deze site staat.

 

Wel lijkt het me logisch dat we betalen voor de hardware en domein naam kosten die gemaakt worden. Iemand moet dat immers toch betalen, dus waarom ik (en jij) niet. Of mag alles soms gratis op jou computers staan (en koop je dan van je eigen geld harde schijven etc). Nee toch?

 

Met enige nuance ben ik dus niet tegen.

 

Bert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben het volledig met IJskimo eens en wens dus sowieso ook niet te betalen voor ONZE hobby in Nederland en nog wel aan een Amerikaanse Membership-toestand of zoiets.

 

Ik ben absoluut niet Anti-Amerikaans, maar heb helaas op verschillend gebied een aantal nare ervaringen gehad met Amerikaanse bedrijven en instellingen die "het op z'n Amerikaans" doen. Zodra er geld aan te pas komt of kan komen, op wat voor manier dan ook, verandert alles. We willen er natuurlijk niet aan, want het is onderdeel van de westerse cultuur, maar hun cultuur verschilt dus duidelijk met die van ons (ervaring). Daarbij; De uitspraak luidt niet voor niets: "Ik zie dollartekens in je ogen". Ik heb nog nooit iemand horen zeggen: "Ik zie guldentekens in je ogen" of DM-tekens of frankentekens etc.

 

We zitten in Europa en laten we alsjeblieft onze eigen identiteit proberen te behouden, want voor dat je het weet lopen ook wij achter de wil van de betreffende Amerikanen aan.......... En daar pas ik dus voor! Zaken als Membership is in mijn ogen in Nederland een stap terug in de tijd. Je weet wel, die tijd dat je tennis uit moest spreken als "tannes" en golven als "kolf" (de zogeheten hete-aardappel-spraak) want anders was je bij voorbaat al ui de gratie geraakt.

 

Ten aanzien van ~.nl wil ik er best over nadenken, maar dan doel ik op een meer persoonlijke donatie die vrijwillig is, zowel op basis van grootte als het tijdpad waarin een hernieuwde donatie wordt verzocht.

 

Op de site aanvinken met een ikoontje of iets dergelijks is uit den boze. Werk ik niet aan mee. Het heft de vrijwilligheid op.

 

Mumzle

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast chainsaw

De beste strategie is mijnsinziens gewoon afwachten hoe het nu verder gaat. Veel sites waar op een gegeven moment voor betaald moet worden, die daarvoor gratis waren verplaatsen zich soms op miraculeuze wijze naar een andere gratis site.

 

Mocht het zo ver komen, dan zou het me niet verbazen als er opeens een andere free geocaching site komt met alle info van de oude site erop. :devil:

 

Vervolgens bloed de commerciele site dood. :alien:

 

Dat zie je ook bij andere amerikaanse initiatieven die opeens commercieel gaan.

 

Dus nog even niet te druk om maken is mijn devies.

 

my 2 cts.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor een dubbeltje op de eerste rang .........

 

[b:post_uid0]Wat is nu het probleem? 35 EURO betalen voor iets wat je leuk vind?

Hoeveel geven jullie uit aan benzine om naar alle caches in Nederland  toe te rijden?[/b:post_uid0]

Stel je jezelf dezelfde vragen als je een nieuwe computer koopt barstensvol met software van MS waar Bill hardstikke rijk mee is geworden. Of een Breedbeeld TV (om aktueel te blijven ....) waar men. Philips van op vakantie gaat en zijn over het paard getilde voetballers mee betaald.

 

Ik heb alles op de  .COM site eens doorgelezen. Het forum staat er bol van.

Ik ben tot de conclusie gekomen dat het niet onredelijk is om geld te [u:post_uid0]geven[/u:post_uid0] voor het in stand houden en verbeteren van de geocaching site. En als beloning voor de financiele bijdrage komt er voor de members wat extra functionaliteit.

 

Je kan meedoen of niet. En als je geen Charter Member wordt dan blijft geocaching gewoon gratis (zie  stukje van Jeremy). Hij zegt in dat stukje "traditional geocaching itself will never be a pay to play service".

 

Ik geloof in de goede bedoelingen van Jeremy en ik gun hem zijn boterham als resultaat van hard werken voor de internet-site die wij zoveel en graag gebruiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast 98-1011086937

Steun voor een intensief gebruikt stukje internet vindt ik geen probleem. Ik wil best wel wat geld afstaan om de boel te supporten, ~.nl of ~.com. Alleen dat je er extra features voor terug krijgt hoeft voor mij niet. Als ik doneer, dan is mijn gift gratis, ik hoef er niets voor terug.

We hebben met zijn allen een leuke sport opgebouwd, en nu wordt door het betalen onze gemeenschap in tweeen gedeeld. Laat deze bijdrage een donatie worden, zonder extra toeters en bellen zodat we met z'n allen dit ook in de toekomst kunnen doen, zonder voortrekkerij van bepaalde groepen.

 

Als je doneert aan een goed doel, hoef je er toch ook niets voor terug?

 

Bijkomend probleem, ik heb geen credit-card (en wil er ook geen) en hoe betaal je dan in het buitenland?.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben eruit.

 

De reacties op oa dit forum hebben hierbij geholpen.

Geocaching is als hobby geboren en het zou prettig zijn als dat zo kon blijven.

Inmiddels is het kind opgegroeid. Er zijn mooie sites gebouwd met geen tot weinig commerciele storende zaken.

Dit kost hardware en realisatie en onderhoud is alleen mogelijk door veel tijd en inspanning van vrijwillegers.

Mede doordat er steeds vaker caches worden aangemeld en het aantal zoekers explosief toeneemt, vraagt dit steeds meer van providers en de mensen die de stites onderhouden (en alles eromheen).

 

Om dit nu en voor de nabije toekomst op dezelfde prettige manier te laten doorgaan, is geld noodzakelijk. Ik mag er niet op rekenen dat providers of diegenen die de site onderhouden er zelf geld op moeten toeleggen.

 

De .com site heeft dit opgelost door het Chater Membership. Als member krijg je dan een beetje meer aandacht. Voor anderen zal waarschijnlijk alles hetzelfde blijven. Ik noem dat sponsering en daar wil ik aan meedoen.

Let wel: Voor caches betalen is geen goede zaak.

Het instandhouden van een hobby, waaronder uitwisseling van informatie (nationaal en internationaal), dmv sponsering volgens mij wel.

 

De .nl site krijgt mogelijk eenzelfde probeem. Ook hier zou ik donateur van willen worden. Hoe en waar hoor ik nog wel.

 

Gewoon omdat we er allemaal plezier aan kunnen blijven beleven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...