Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Het is eeuwig en altijd hetzelfde. En voor alle duidelijkheid, daar is niks mis mee. Nieuwe cachers raken geïntrigreerd door de (on)mogelijkheden van cachen en caches. En zoals altijd denkt men de hobby te kunnen verbeteren door extra regels te bedenken (en ja, dat deed ik in 2003 ook). Het ontgaat die mensen dan alleen dat de regels op geen enkele wijze worden bepaald door geocaching.nl noch door "de nederlandse cachers" (wie dat dan ook zijn). Alle regels worden bepaald door geocaching.com. Dus als iemand meent een goede aanvulling te kunnen bedenken op de regels, die volgens velen al te overvloedig aanwezig zijn, is het beter die regels naar geocaching.com te sturen dan ze hier op het forum te posten. We zijn in Nederland weliswaar gezegend met een grote hoeveelheid caches en cachers, maar stellen wereldwijd natuurlijk niet heel veel voor.

Dus hoewel het draadje begrijpelijk gestart is, ben ik bang dat er geen uitkomst mogelijk is. Al snel zal het verworden in een welles/nietes over wat rotzooi is en wat niet, of een cache na 3 jaar wel of niet vervangen moet worden door een nieuwe. We zullen die wat er verder ter berde wordt gebracht. Verder is het wel te betreuren dat er niet wordt verder gegaan in een ouder draadje, maar weer een nieuwe is gestart, maar dat zij de starter vergeven omdat ze nieuw zijn.

Geplaatst

Ik sluit me volledig aan bij wat Crow & Eowyn zegt.

Kijk alleen maar eens naar het aantal cachers dat in de database staat en het aantal actieve cachers per maand..... Een berg cachers gaat voor 1 of 2 caches en hangt dan de PDA of GPS weer aan de wilgen volgens mij.

De actieve cachers zullen vast hun cache archiveren cq opnieuw maken indien niemand hem meer vind, mijn iedee tenminste. En inderdaad wat is vaak, dat is aan de cachelegger.

En als je kijkt naar het aantal caches van zo'n 2 miljoen om Nederland te bedekken met een stijging van zo'n honderd per maand, kunnen we ook nog even vooruit. (Sorry, dat moest even)

En trouwens, wat is nieuw aan een hobby die eigenlijk pas zo'n dikke 4 jaar geleden is begonnen?

Jan

Geplaatst
Het is eeuwig en altijd hetzelfde. En voor alle duidelijkheid, daar is niks mis mee. Nieuwe cachers raken geïntrigreerd door de (on)mogelijkheden van cachen en caches. En zoals altijd denkt men de hobby te kunnen verbeteren door extra regels te bedenken (en ja, dat deed ik in 2003 ook). Het ontgaat die mensen dan alleen dat de regels op geen enkele wijze worden bepaald door geocaching.nl noch door "de nederlandse cachers" (wie dat dan ook zijn). Alle regels worden bepaald door geocaching.com. Dus als iemand meent een goede aanvulling te kunnen bedenken op de regels, die volgens velen al te overvloedig aanwezig zijn, is het beter die regels naar geocaching.com te sturen dan ze hier op het forum te posten. We zijn in Nederland weliswaar gezegend met een grote hoeveelheid caches en cachers, maar stellen wereldwijd natuurlijk niet heel veel voor.

Dus hoewel het draadje begrijpelijk gestart is, ben ik bang dat er geen uitkomst mogelijk is. Al snel zal het verworden in een welles/nietes over wat rotzooi is en wat niet, of een cache na 3 jaar wel of niet vervangen moet worden door een nieuwe. We zullen die wat er verder ter berde wordt gebracht. Verder is het wel te betreuren dat er niet wordt verder gegaan in een ouder draadje, maar weer een nieuwe is gestart, maar dat zij de starter vergeven omdat ze nieuw zijn.

Als je de regels niet kàn vervangen, kan je ze nog wel puur theoretisch bediscussieren. Ik moet wel toegeven dat dit gehele draadje wellus nietus crap is. In dat andere draadje zijn alle argumenten volgens mij wel genoemd. Hier heb ik op het verhaal van Kraaitje na niks nieuws gelezen.

Oh ja, dat "zonder cache leggers geen caches" had ik volgens mij ook nog niet gehoord. :D

Q :beerchug:

Geplaatst

Laat de huidige caches bestaan, alleen het moet makkelijker kunnen dat niet onderhouden caches sneller worden gearchiveerd. Zonder afhankelijkte zijn van de cacheleigenaar.

Ehhh.... gewaagde first post  :beerchug: ... wie bent u eigenlijk?

Geen verplichting hoor, maar ik heb me eerst even voorgesteld in mijn first post.

Dit vind dit te ver gaan het is een forum en niet een select gespreksgroepje.

Neen laat het regeltjes verzinnen maar aan de .com over, en breng ze niet op weer nieuwe angstige ideeën.

Dat bedoel ik dus met te ver gaan

Geplaatst
Ehhh.... gewaagde first post  :D ... wie bent u eigenlijk?

Geen verplichting hoor, maar ik heb me eerst even voorgesteld in mijn first post.

Maar zoals andere al in het andere draadje gemeld hebben, wie bepaald waarom een  prachtige cache die goed gewaardeerd word weg zou moeten omdat "zijn tijd gekomen is" :D .

Neen laat het regeltjes verzinnen maar aan de .com over, en breng ze niet op weer nieuwe angstige ideeën.

Met andere woorden, ik zie je idee absoluut niet zitten :no:.

D.L.

Inderdaad, wie bent u eigenlijk? Post u hier onder een nieuwe nickname?

Toevallig vandaag te horen gekregen dat er een "gerenomeerd geocacher", wie of wat is dat eigenlijk ;) er zich enorm aan stoort dat het "gewoone volk" zich nu al bezig houdt met zijn hobby. Het moest volgens zijn zeggen toch niet mogelijk zijn omdat het de hobby enorm degradeerd.

Wat ik hier probeer te zeggen is, laat de cache plaatser zelf uitmaken wanneer een cache geruimd moet worden.

Ruud :beerchug:

Geplaatst

Ehhh.... gewaagde first post  :D ... wie bent u eigenlijk?

Maar zoals andere al in het andere draadje gemeld hebben, wie bepaald waarom een  prachtige cache die goed gewaardeerd word weg zou moeten omdat "zijn tijd gekomen is" :D .

Met andere woorden, ik zie je idee absoluut niet zitten :no:.

D.L.

Toevallig vandaag te horen gekregen dat er een "gerenomeerd geocacher", wie of wat is dat eigenlijk ;) er zich enorm aan stoort dat het "gewoone volk" zich nu al bezig houdt met zijn hobby. Het moest volgens zijn zeggen toch niet mogelijk zijn omdat het de hobby enorm degradeerd.

Wat ik hier probeer te zeggen is, laat de cache plaatser zelf uitmaken wanneer een cache geruimd moet worden.

Probeer je Ruud uit te gaan horen, heeft ie zijn Skype niet aan staan...

Geplaatst

@ Bjorn&Freek.

De doelstelling is mij en met mij denk ik velen niet geheel duidelijk van de vraag.

Ik begrijp er uit dat je graag een cache wil plaatsen maar dat in het beoogde gebied er al velen zijn. Zoniet dan zullen dat er over 3 jaar wel velen zijn.

Draaien we de rollen even om.

Je buurman wil ook gaan geocachen maar kan zich niet registreren bij .com omdat er al teveel leden uit Nederland zich hebben aangemeld. Nu blijkt dat jij al 3 jaar lid bent en al 1000 gevonden caches hebt. Jammer maar je mag maar maximaal 3 jaar lid zijn en dus geocachen. Daarna wordt je automatisch geruimd uit het bestand van .com. Kan je buurman dus lid worden.

Buurman blij maar jij ook?

Ik ben bang dat de mailbox van .com dan overbelast zal raken.

Nederland is lang nog niet vol en in sommige gebieden zelfs bijna leeg.

Bedenk, als je een cache gaat plaatsen, of het iets toevoegd aan reeds bestaande caches en de sport geocachen in het algemeen.

Dus geen dertien-in-een-dozijn-doosjes maar echt iets nieuws.

Dat zal het geocachen instand houden. Kwaliteit boven kwantiteit dus.

Ger@ld

Geplaatst

Dit is offtopic, maar waarom moet een "newbie" zich voorstellen, terwijl van iedere "oldbie" niets te vinden is?

Een newbie moet niets

Ik begrijp alleen je vraag niet, wat wil je van me vinden? Vraag het en je krijgt antwoord.

Geplaatst (bewerkt)

Ruud gaat nu naar bed, dus Bitte ein Bit doorschrijven... :beerchug:,

nu moet je opschieten want hij wil nu echt naar bed...

(Via skype)

bewerkt door TeamTobi
Geplaatst

Dit is offtopic, maar waarom moet een "newbie" zich voorstellen, terwijl van iedere "oldbie" niets te vinden is?

Een newbie moet niets

Ik begrijp alleen je vraag niet, wat wil je van me vinden? Vraag het en je krijgt antwoord.

Het ging mij meer op de volgende opmerking, die niet door jou is gemaakt, maar wel wel aangehaald:

"Ehhh.... gewaagde first post unsure.gif ... wie bent u eigenlijk?

Geen verplichting hoor, maar ik heb me eerst even voorgesteld in mijn first post."

(weet even niet hoe een en ander te plakken)

wat betreft :D Helaas het is Grolsch tegen Bitburger, dus...... :D

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...