Spring naar bijdragen

interessante site?


Kiddooz

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Dan hoop ik maar dat dochterlief niet teveel rechtstreeks heeft overgenomen van de site, want er staan dingen in hun FAQ die nergens op slaan.

 

Wat ik lees is eerder reclame om de verkoop van GPSr te stimuleren, dan dat er de waarheid wordt geschreven.

 

Als ik alleen al kijk naar de omschrijving van een FIX.

 

Zij schrijven dat een fix de sterkte is van het signaal dat je opvangt van de satellieten. Des te hoger de fix, des te beter is je ontvangst en dus ook je positiebepaling (bij meer dan 3 satellieten kan de afwijking voor een gedeelte worden weggemiddeld).

 

Dat is dus klinklare onzin. Een fix is niets meer en niets minder dan het minimale signaal dat je nodig bent om je plaats te kunnen bepalen. Dat zal zo ongeveer bij 3 satellieten zijn. Met andere woorden, als je GPS na het inschakelen aangeeft war je bent, heb je een fix. Het is wel zo dat de plaatsbepaling nauwkeuriger wordt als je meer satellieten ontvangt, maar dat heeft niets met een fix te maken.

 

En zo staat er nog veel meer k*l :thumbup:

 

Volgens mij is het een GPSboer die het internet afgestruind heeft en info verzameld heeft en weer op zijn site gezet, niet met de bedoeling te informeren, maar om te verkopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan hoop ik maar dat dochterlief niet teveel rechtstreeks heeft overgenomen van de site, want er staan dingen in hun FAQ die nergens op slaan.

 

Wat ik lees is eerder reclame om de verkoop van GPSr te stimuleren, dan dat er de waarheid wordt geschreven.

 

Als ik alleen al kijk naar de omschrijving van een FIX.

 

Zij schrijven dat een fix de sterkte is van het signaal dat je opvangt van de satellieten. Des te hoger de fix, des te beter is je ontvangst en dus ook je positiebepaling (bij meer dan 3 satellieten kan de afwijking voor een gedeelte worden weggemiddeld).

 

Dat is dus klinklare onzin. Een fix is niets meer en niets minder dan het minimale signaal dat je nodig bent om je plaats te kunnen bepalen. Dat zal zo ongeveer bij 3 satellieten zijn. Met andere woorden, als je GPS na het inschakelen aangeeft war je bent, heb je een fix. Het is wel zo dat de plaatsbepaling nauwkeuriger wordt als je meer satellieten ontvangt, maar dat heeft niets met een fix te maken.

 

En zo staat er nog veel meer k*l :thumbup:

 

Volgens mij is het een GPSboer die het internet afgestruind heeft en info verzameld heeft en weer op zijn site gezet, niet met de bedoeling te informeren, maar om te verkopen.

 

 

Dank voor de info.

Ik heb er alleen maar wat plaatjes van gepikt.

Had ook niet voor niets een vraagteken gezet achter de titel van dit item.

Dochterlief is net 8 en houd het dus erg basic. :eek:

bewerkt door Kiddooz
Link naar opmerking
Deel via andere websites

:thumbup: Wel leuk om een spreekbeurt te houden over gps en geocaching.

Misschien kan je rondom de school iets van 5 coordinaten opschrijven.

Misschien dan leuk om in verschillende groepjes even naar dat coordinaat te lopen.

 

Als dat dan geen voldoende opleverd. :eek:

 

Je zal er zelf wel even bij moeten blijven om te assisteren (en te voorkomen dat ie stuk gaat ;) )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:thumbup: Wel leuk om een spreekbeurt te houden over gps en geocaching.

Misschien kan je rondom de school iets van 5 coordinaten opschrijven.

Misschien dan leuk om in verschillende groepjes even naar dat coordinaat te lopen.

 

Als dat dan geen voldoende opleverd.  :eek:

 

Je zal er zelf wel even bij moeten blijven om te assisteren (en te voorkomen dat ie stuk gaat  ;) )

 

Dat is nou net het punt. Het is op een werkdag van mij.

Het is niet echt een spreekbeurt, maar de kids mogen om de beurt iets interessants meenemen. Claire neemt een travelbug mee (boyscouts on tour, een hele mooie). Aan de hand daarvan en met wat plaatjes van o.a. een GPS en uitdraaien van een schat vertelt ze dan wat over geocaching.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:thumbup: Wel leuk om een spreekbeurt te houden over gps en geocaching.

Misschien kan je rondom de school iets van 5 coordinaten opschrijven.

Misschien dan leuk om in verschillende groepjes even naar dat coordinaat te lopen.

 

Als dat dan geen voldoende opleverd.  :eek:

 

Je zal er zelf wel even bij moeten blijven om te assisteren (en te voorkomen dat ie stuk gaat  ;) )

 

Dat is nou net het punt. Het is op een werkdag van mij.

Het is niet echt een spreekbeurt, maar de kids mogen om de beurt iets interessants meenemen. Claire neemt een travelbug mee (boyscouts on tour, een hele mooie). Aan de hand daarvan en met wat plaatjes van o.a. een GPS en uitdraaien van een schat vertelt ze dan wat over geocaching.

 

Onze dochter heeft een tijdje terug ook een spreekbeurt over Geocaching gehouden. Daarvoor hebben we een cache-beschrijving van GC.COM gepakt, gekopieerd naar Word en de tekst aangepast (cache-naam: "Het geheim van groep 8"). In een afgelegen hoekje bij het schoolplein de avond van te voren een cache verstopt (snoeptrommel) en ook die coördinaten in de beschrijving opgenomen. Zag er allemaal heel echt uit.

 

Op die manier konden de kinderen met een 'echte' cache-beschrijving (inclusief spoilerfoto) in de hand al cachend naar de schat op zoek gaan.

Maar voor dat ze dat gingen doen heeft ze de klas natuurlijk eerst even wat theorie bijgebracht (de uitzending van klokhuis op internet is goed bruikbaar als voorbereiding).

 

Onze dochter zit in groep 8. We hebben het geheel daags te voren met haar geoefend (op het schoolplein) en alles is uitstekend verlopen.

En inderdaad, dit leverde een dikke voldoende (9) op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onze dochter heeft een tijdje terug ook een spreekbeurt over Geocaching gehouden. Daarvoor hebben we een cache-beschrijving van GC.COM gepakt, gekopieerd naar Word en de tekst aangepast (cache-naam: "Het geheim van groep 8"). In een afgelegen hoekje bij het schoolplein de avond van te voren een cache verstopt (snoeptrommel) en ook die coördinaten in de beschrijving opgenomen. Zag er allemaal heel echt uit.

 

Op die manier konden de kinderen met een 'echte' cache-beschrijving (inclusief spoilerfoto) in de hand al cachend naar de schat op zoek gaan.

Maar voor dat ze dat gingen doen heeft ze de klas natuurlijk eerst even wat theorie bijgebracht (de uitzending van klokhuis op internet is goed bruikbaar als voorbereiding).

 

Onze dochter zit in groep 8. We hebben het geheel daags te voren met haar geoefend (op het schoolplein) en alles is uitstekend verlopen.

En inderdaad, dit leverde een dikke voldoende (9) op.

 

Super creatief, lachen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onze zoon van 9 heeft ook een spreekbeurt over Geocaching gehouden. GPSr meegenomen en een gevulde cache met eigen gemaakt logboek. De info hebben we gehaald van .nl en heeft hij in eigen bewoording op papier gezet. De klas hing aan zijn lippen en het ging juf ook boven de pet. Veel vragen beantwoord, met als gevolg dat de hele klas een keer mee wil cachen. Lijkt mij niet zo'n geweldig idee om met een horde kids het bos in te gaan op zoek naar een bestaande cache. We gaan wel af en toe een vriendje meenemen. De eerste is meegeweest en kwam thuis met de mededeling: Mam, ik heb een echte schat gevonden.

 

Dus info voor een spreekbeurt haal je gewoon van .nl aangevuld met eigen kennis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...