Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hoi, wil je geen gezeur met copyrightrechten enzo, dan kun je ook de digitale bestanden aanschaffen van de kaarten van de Topografische Dienst. Zit wel een flink prijskaartje aan, maar misschien kan het verdeeld worden over meerdere mensen... Het is maar een idee. Kijk op www.tdn.nl voor meer info.

Groeten, Warbo.

Geplaatst

Het aanschaffen is gericht op bedrijven die er 'verder iets mee doen'. Niet voor gewone burgers die hun papieren kaart willen inruilen voor een digitale in de computer. Het zijn niet alleen de prijzen: er zijn bij aanschaf ook voorwaarden. Er wordt gesproken over eenmalige toepassing e.d. Dus delen met een clubje mensen zit er ook auteursrechtelijk niet in.

Wie wil de weg gaan om een eigen firma op te richten, die de kaarten plus iets extra's - want er moet iets mee gebeuren (toegevoegde waarde),  anders is het simpele doorverkoop - gaat verkopen aan het grote publiek? Met voldoende winst om uit de aanschafkosten te komen van vele tienduizenden euro?

Geplaatst

Je kunt je GPS zelfs programmeren op RD, tenminste als je een User grid kunt instellen. Lees voor de instructie:

RD Grid of nog een RD Grid

Heb ik ook gedaan en het is ideaal als je de topografische atlas af en toe gebruikt. Ik maak namelijk van te voren soms een kopietje uit de atlas voor ik op stap ga.

Geplaatst

Ik verwijs mensen (als die een GPS 12 hebben of een eTrex) naar de site voor biologen:

http://www.biodiv.nl/gps/

met duidelijke uitleg.

Maar komen ze er niet uit dan kunnen ze het nog eens proberen met de info op mijn site (laat ik nu maar effe niet bescheiden zijn):

http://www.xs4all.nl/~atarist/geo/geohome.htm

Ik ben een enthousiast gebruiker van RD  coords. Zowel mijn papieren als digitale kaarten hebben prachtige kilometer roosters en die RD-getallen zeggen me meer dan graden.

Geplaatst

Ik had een pagina gemaakt waarin je een kaartje van 3 x 3 of 7 x 7 km krijgt na invullen van RD-coördinaten op Geef me de kaart eens... maar kennelijk vond men het bij de provider toch teveel MB's worden want nu werkt het niet meer.

Zenze had in een andere thread aangeboden de bestanden te stallen op zijn server maar ik krijg even geen contact. Als er iemand anders is dieruimte heeft voor ongeveer 400Mb houd ik me aanbevolen. Voor de homepage zelf heb ik wel een plek.

Gast 90-1015262279
Geplaatst

Zenz was ff cachen, na een hele drukke week ;-))

Ik zal je wel mailen, Stada, komt allemaal goed.

Zenz ;)

Geplaatst
Zenz was ff cachen, na een hele drukke week ;-))

Ik zal je wel mailen, Stada, komt allemaal goed.

Zenz ;)

Het is inderdaad allemaal goed gekomen. Ik heb nu een site waarbij je de RD ingeeft en een 1:50.000 kaartje van 3x3 of 7x7 km te zien krijgt. Verbeteringen van de site acht ik niet uitgesloten voor de toekomst.

Ik maak gebruik van kaarten van de Topografische Dienst dus wie belangstelling heeft moet maar mailen voor het adres/url.

Veel plezier ermee!

• 9 months later...
Geplaatst
Het kan ook simpeler (nauw ja...): neeem een positie en zend als url op

http://classic.lokatienet.nl/map.asp....&zoom=1

Dan krijg je een webpage met 3x3 matrix van kaartbeelden. Ga kijken in de broncode (de tekst van de html zelf dus d.m..v. een rechter muisklik). Dan vindt je de url van die stukjes 100 x 100 pixels gif-beelden.

Vandaag kwam ik er achter dat de lokatie classic.lokatienet.nl er niet meer is (404). Weet iemand er meer over?

• 4 weeks later...
Geplaatst

Een andere vraag over ingescande kaarten:

Heeft iemand misschien ervaring met kaarten die de schaal 1:250.000 hebben.

Ik ben op zoek naar zo'n kaart om in Ozi Explorer te gebruiken.

Wie heeft hier al tijd en energie in gestoken?

Grt, Godert

Geplaatst
Een andere vraag over ingescande kaarten:

Heeft iemand misschien ervaring met kaarten die de schaal 1:250.000 hebben.

Ik ben op zoek naar zo'n kaart om in Ozi Explorer te gebruiken.

Wie heeft hier al tijd en energie in gestoken?

Grt, Godert

Tipje: ga naar www.viamichelin.com en gebruik daar de mapviewer. DIe levert 1:150.000 kaartdelen op, die (hoe handig!) 1/3e overlappen. Dat is dus een avondje met Alt-PrtScr en zo bezig zijn en je hebt heel NL (of elk ander europees deel) als complete digitale kaart. :angry:

Ik heb ditzelfde met Gran Canaria en Tenerife gedaan. Doel: Mapsource kaarten hiervoor maken. Met GC ben ik al een eind op weg. :D :D

Geplaatst
Vandaag kwam ik er achter dat de lokatie classic.lokatienet.nl er niet meer is (404). Weet iemand er meer over?

De site werkt beter als je classic.locatienet.nl gebruikt (let op de c in locatie) :-)

Hetzelfde geldt voor www.locatienet.nl

Of je gebruikt CacheMaps om je internetkaarten op te zoeken. Hoef je al die url's niet te onthouden.

BigBird :angry:

Geplaatst

Ik kreeg als grootafnemer :-) een bericht van Bridgis die hetvolgende aankondigden:

» Gratis testlicentie landinkaart!

» Update TOP25raster

» Online geocoderen - de snelste weg naar x en y

» De Nieuwe Kaart van Nederland op CD-Rom

» Provinciekaart 2002 - gratis download

En een nadere toelichting:

+Gratis testlicentie landinkaart

+Nu landinkaart volledig operationeel is, biedt Bridgis u graag een gratis testlicentie aan.

+Met de testlicentie krijgt u twee weken lang gratis toegang tot de volledige +kaartfunctionaliteit én het landsdekkende datawarehouse van landinkaart, zodat u een +goed beeld kunt vormen van de mogelijkheden van onze internetkaartdienst. Als u nu +de testlicentie aanvraagt, ontvangt u binnen één werkdag uw toegangscode om in te +loggen op www.landinkaart.nl.

Ik ben benieuwd hoe iedereen het vind.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...