Spring naar bijdragen

Zoeken zonder gps - Maar met behulp van stafkaarten


Snippers

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

ik ben dit voorjaar begonnen met geocachen, maar omdat ik niet wist of ik het lang leuk zou vinden heb ik toen geen GPS gekocht. Het bleek dat de caches in de omgeving van Gouda ook goed te vinden zijn met digitale kaarten. Ik heb inmiddels een redelijke verzameling software verzameld die het gebruik van een GPS-unit bijna overbodig maken. Vooral sinds ik via GR de kabouter CD's heb gaat het geweldig, zelfs in bossen en moerassen vind ik mijn weg wel.

Laatst 1 keer met een vriend met GPS meegelopen, eigenlijk vond ik dit niet eens leuk. Je liep achter de pijl aan en we stonden zowat bovenop de cache (2m) zonder op of om te kijken, even loggen en weer naar huis.

Ik vind het vooral leuk om met de kaart multi-caches te doen. Je steeds goed te orienteren, tussenpunten met rekenmachine en geo-driehoek bepalen en dan lekker lang zoeken.

 

Zijn er meer mensen met deze afwijking??

 

Arnold

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Zijn er meer mensen met deze afwijking??

Nee, deze afwijking heb ik nog niet !  :D

 

Eigenlijk lijkt het me best eens leuk op het zo ook eens te proberen. Het werpt weer een heel ander licht op 'schatzoeken'.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een hele tijd heb ik moeten sparen om een GPS te kopen. Dat duurde nogal lang en ik moest ook nog eerst een Windoos aanschaffen. Was ik toen na aanschaf van de computer in aanraking gekomen met die vage lieden van die KabouterBond met hun kaartjes en zou ik toen al Ozi Explorer in gebruik hebben genomen: ik weet niet of ik dan wel zo hard zou zijn gaan doorsparen voor een GPS12.

En met geijkte kaarten (precies op de pixel nauwkeurig) en een 1pixel=2,5 meter schaal kan je net zo goed op de juiste positie terecht komen als met een GPS.

Maar dan moet je wel goed kunnen kaartlezen en dat is een talent dat ongelijkmatig tussen de mensen verdeeld is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...