Spring naar bijdragen

Hoe te beginnen en wat is leuk voor kinderen?


Gast Linar

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal!

 

We wandelen erg graag als gezin en omdat de drukte op de paaltjesroutes ons mateloos begon te irriteren hebben we een GPS gekocht. Nu kunnen we doen wat we het liefst doen, in een rustig bos wandelen. Afgelopen zondag hebben we dan ook genoten. Op de kaart een paar coordinaten opgezocht, deze op de GPS ingevoerd en heerlijk gewandeld op de Veluwe en bijna geen mens tegen gekomen. :beerchug:

Nou willen we ook eens gaan geocaching, ik heb al een paar leuke wisselgadgets gekocht zodat de kinderen iets kunnen uitnemen en ik netjes wat moois terug kan leggen. We zijn nog druk aan het puzzelen op het hele technische verhaal van de GPS, best veel mogelijkheden. Maar samen (partner en ik) komen we er wel uit.

Zijn er nog valkuilen die voor jullie overduidelijk zijn, maar die wij nu nog even niet zien? Aanraders of afraders?

 

Ik blijf speuren en uitzoeken, maar geheel duidelijk is het mij nog niet met alle afkortingen enzo.

 

Wat is een mooie, voor kinderen (6 en 8 jr) goed te belopen cache binnen een straal van 20 km van Zwolle?

 

MVG Linar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Aanraders of afraders?

 

 

MVG Linar

He hallo, welkom. Tja de eerste keer dat wij gingen cachen hadden we zoveel te kletsen onderweg dat we enkele waypoints straal voorbij waren gelopen. Dus concentratie op de cachetaak ik toch echt wel vereist.

Op het forum staan veel draadjes voor beginnende cachers. Hier moet je maar eens een keer op rondneuzen.

Ik cache ook met kinderen en kies vaak een route tussen de 3 en 5 kilometer.

Voor onderweg nemen we wat te drinken mee en een snack.

Een mobieltje, print van de cachepagina met hint, oude handschoen om cache op te graven, goodies ( ruilspullen) en altijd een pen.

Veel cacheplezier toegewenst

Kipchen

 

65hondje.gif

bewerkt door kipchen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom bij de club! Leuke (kinder)caches in de buurt van Zwolle zijn Landgoed Molencaten (Hattem) en Windesheimer Tichelgaten.

Voor afkortingen en andere begrippen in de cachewereld zie http://www.willxii.nl/geocachen/index.htm, Begrippenlijst.

 

Valkuilen: er zijn er heel veel! Eigenlijk teveel om op te noemen. Al doende leert men, is het beste advies.

 

Succes en veel plezier!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Een mobieltje, print van de cachepagina met hint, oude handschoen om cache op te graven, goodies ( ruilspullen) en altijd een pen.

 

Bedankt voor alle goede tips, we kwamen er vandaag achter dat het in het begin ook handig is om de gebruiksaanwijzing van de GPS mee te nemen :lol1:

En een bal zodat de ander met de jongens kan voetballen om de tijd te doden.

Volgende keer beter, de Marsroute in Zwolle was echt te hoog gegrepen voor de eerste keer.

We hebben zelf nog snel de meegebrachtte ruilkadootjes verstopt en de jongens die zelf met wat waypoints laten zoeken. Ze vonden het machtig :beerchug:

MVG Linar

bewerkt door Linar
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
Marsroute is vrij complex, inderdaad.

 

Probeer eens 'het Oog wil ook wat' ! Erg leuk met kids. Reflectors zoeken. Vooral prima voor 's avonds.

Dank dank dank :thumbup:

 

Ook Speelbos is erg leuk en voor kinderen zeker.

Neem even contact op via PM of mail of fone.

Maken we een afspraak zodat je om de valkuilen wordt geleid.

Hoop ik. :blink:

 

Ger@ld

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...