Spring naar bijdragen

Proeflopen van multi-caches


inkesa

Aanbevolen berichten

Barny,

 

Sorry, MOETEN is een te groot woord inderdaad. Ik bepaal immers niet hoe anderen hun cache maken en controleren. Ik bedoelde ook `Mijn advies is om.`

 

En waarom adviseer ik je cache te laten proeflopen? Omdat het leuk is. en omdat het een betere cache oplevert. En daar profiteert iedereen van, ook de ontmaagders.

 

Vandaar mijn advies..

 

Zo beter?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Mijn advies:

 

Laat een multi WEL proeflopen, liefst door een ONERVAREN cacher.

 

Loop zelf als cache-legger niet NAAST de proefloper, maar 10 meter ERACHTER en kijk goed wat ie doet. Dit is soms zeer interessant en verhelderend.

 

Laat de proefloper PAS LOGGEN als de cache minstens 3x is gevonden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn advies:

 

Laat een multi WEL proeflopen, liefst door een ONERVAREN cacher.

 

Loop zelf als cache-legger niet NAAST de proefloper, maar 10 meter ERACHTER en kijk goed wat ie doet. Dit is soms zeer interessant en verhelderend.

 

Laat de proefloper PAS LOGGEN als de cache minstens 3x is gevonden.

 

Daar ben ik het mee eens. Ik had WWW 1 en 2 laten proeflopen door mijn moeder nadat ik haar een GPS in de hand had gestopt en een korte cursus hoe voer je waypoints in had gegeven en verder alleen gezegd: "blijf op de paden en loop zoveel mogelijk richting het pijltje".

Dat werkte perfect en het werd bij WWW 1 meteen duidelijk welke paden de meeste mensen in het eerste stuk nemen (niet altijd de mooiste).

 

Maar bij WWW 2 had ik een fout gemaakt. Ik had de waypoint berekeningen nog niet klaar, dus ze moest alleen de vragen beantwoorden en ik gaf er dan de coordinaten bij. En natuurlijk zat er een foutje in de berekening!

Het mooie was hier dat zij meteen de cache kon vinden, waar anderen lopen te klooien omdat ze de hints niet goed genoeg lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Sailor is een voorstander van het laten proefvaren van een cache en dan met name de multies. Sommige die ik niet kon vinden bleken enkele weken later compleet andere formules te hebben. Dat was balen.

Om dit te voorkomen is het belangrijk (vind ik) dat de wp's op meerdere dagen en verschillende tijden worden bepaald. Zo heb ik dit ook de 1e keer gedaan. GPSr neergelegd (die niet kan middelen), van het N en E de laatste 3 cijfers genoteerd gedurende 10 minuten of meer en daarvan het gemiddelde berekend via excel. Ik heb nog steeds geen klachten gehad dat de wp's niet kloppen. Als je het goed doet en je neemt tijdens het uitzetten van de multi de nodige tijd kun je volgens mij aardig het goede wp bepalen. Ozi kan hierbij ook nog helpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Ja hoor

En zeker als ik je handschrift lees :lol1::beerchug:

 

Nee, maar, iedereen mag van mij doen wat hij /zij wil

wil je een proefloper gelijk heb je

ben je zeker van de zaak en wil je niet ook goed toch.

lang leve liberty doe wat je leuk vind

 

Barny

 

 

Geen mens is volmaakt en het levende bewijs daarvan ben ik zelf!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind een proefloper toch wel handig. want op een gegeven moment wordt je blind voor je eigen fouten.

 

Dus ja...laten proeflopen en vooral NIET mee bemoeien !

 

Je kunt dus inderdaad er een eind achter gaan lopen , Ik heb mijn cache laten proeflopen en bij mij thuis weer afgesproken om de boel te evalueren. :beerchug:

 

En dan kom je toch verrassende dingetjes tegen.

 

Je wilt je cache toch zo foutloos mogelijk afleveren ! :lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...