Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

hallo

ik kan een gebruikte - in nieuwstaat verkerende - etrex europe aanschaffen. Na een beetje onderhandelen misschien wel voor 70 euro.

ik ben beginnende cacher en wil m ipv mijn ppc gebruiken

1.is dit een goede prijs

2.moet ik dit doen of kan ik beter iets anders pakken

3.hoe herken ik een originele nederlandse versie (dus geen buitenlandse import)

4.moet ik op meer dingen letten bij een dergelijke aanschaf?

groeten

Geplaatst (bewerkt)
Ik kan een gebruikte - in nieuwstaat verkerende - etrex europe aanschaffen. Na een beetje onderhandelen misschien wel voor 70 euro.

ik ben beginnende cacher en wil m ipv mijn ppc gebruiken

1.is dit een goede prijs.

'T is geen rare prijs, een nieuwe kost 140 euro, probeer of je de computerkabel erbij kunt krijgen.

2.moet ik dit doen of kan ik beter iets anders pakken

Zo'n Etrex Euro is voor een beginner best een leuk ding om mee te beginnen, begin na de aankoop gelijk te sparen voor een uitgebreide!
3.hoe herken ik een originele nederlandse versie (dus geen buitenlandse import)

Is niet zo interesant, daar de euro geen basiskaart heeft en de garantie ruim verlopen is.
4.moet ik op meer dingen letten bij een dergelijke aanschaf?

De bekende Etrex kwaal, een los rubberen bandje. bewerkt door JandeBeHanger
Geplaatst

helaas had geen kabel dus kenk er ook niet bijkrijgen. maar 70 euro is dus niet te veel voor een 2 jaar oud apparaat. Aangezien je die geko's voor weinig meer nieuw hebt bedoel ik

Geplaatst

Ik kan me prima vinden in de hiervoor gegeven adviezen.

De Etrex is een basistoestel waarop je bepaalde handigheidjes zult missen die je op de duurdere toestellen wel vindt, maar die niet beslist noodzakelijk zijn voor het vinden van een cache.

Ik ben nog nooit een cache tegengekomen die met de Euro niet te doen was.

Het is dus een apparaat waar je, als je de beperkingen ervan accepteert, goed mee uit de voeten kunt.

Mijn eerste gps was ook de Etrex Euro, en ik heb daar ruim 250 caches mee gevonden: het beste bewijs dat hij ervoor geschikt is! :blink:

Geplaatst (bewerkt)
helaas had geen kabel dus kenk er ook niet bijkrijgen. maar 70 euro is dus niet te veel voor een 2 jaar oud apparaat. Aangezien je die geko's voor weinig meer nieuw hebt bedoel ik

'T is geen rare prijs en voor een nieuwe betaal je 2x zoveel.

Een Geko 201 heeft waas meer tov. een Etrex Euro, voor de rest eigenlijk niets.

Echter het draagbandje moet je zelf voor de Geko kopen.

bewerkt door JandeBeHanger
Geplaatst (bewerkt)

Dat WAAS mis je dat in NL? En PEETEE wat was je praktische afwijking tot de cache met de extrex euro? (ook onder de bomen) :blink:

bewerkt door damasterman
Geplaatst (bewerkt)

Van WAAS/EGNOS heeft totnutoe niemand de vruchten kunnen plukken, want het was hier nooit beschikbaar. Ook in de testfase is EGNOS praktisch gezien nog niet bruikbaar. M.a.w.: totnutoe hebben we ons allemaal zonder gered! :(

Tja, hoe nauwkeurig is-ie? Dat hangt van zoveel factoren af. Soms heb je een heel goede ontvangst, en soms helemaal niet (dik, nat bladerdek). Maar dat geldt voor elke gps.

Op de Garmin website staat voor de huidige Etrex:

Accuracy:

Position: 15 meters (49 feet) RMS*

Velocity: 0.1 knot RMS steady state

* Subject to accuracy degradation to 100m 2DRMS under the United States Department of Defense-imposed Selective Availability Program.

En dat zal het dan wel ongeveer zijn, hoewel je zeker vaak een kleinere afwijking dan 15 meter zult hebben. Maar soms zal het ook meer zijn.

En dan zullen de kwaliteiten van de cacher in beeld moeten komen. :blink:

bewerkt door Peetee
Geplaatst

Je vraagt er niet naar, maar ik geeft het je toch in overweging:

Het ziet er alleszins naar uit dat binnenkort de eerste generatie Garmin handgps'en met SIRF Star III-chipset op de markt gaat komen. Ik denk dat je mag verwachten dat die een aanzienlijk betere ontvangst gaan hebben als de huidige generaties gps'en, en zeker als de Etrex die jij nu op het oog hebt.

Als je jezelf de tijd gunt, dan zou ik het eerst nog even een poosje aanzien. :blink:

Geplaatst (bewerkt)

Maar er is natuurlijk ook een andere kant van het verhaal:

Je kunt natuurlijk ook gewoon dit apparaat kopen en een poosje aankijken of je er voldoende mee uit de voeten kunt.

Het bedrag is alleszins redelijk, en bevalt-ie na verloop van tijd toch wat minder dan kun je hem altijd nog weer verkopen.

bewerkt door Peetee
Geplaatst
Maar er is natuurlijk ook een andere kant van het verhaal:

Je kunt natuurlijk ook gewoon dit apparaat kopen en een poosje aankijken of je er voldoende mee uit de voeten kunt.

Het bedrag is alleszins redelijk, en bevalt-ie na verloop van tijd toch wat minder dan kun je hem altijd nog weer verkopen.

Of gewoon als 2e er bij gebruiken voor één van de andere teamleden (indien aanwezig). Ik heb er ook een 2e bijgekocht om ruzies met mijn zoon te voorkomen wie de GPSr mocht bedienen. Mijn ]oon is bijna tien en kan de Venture prima bedienen en heeft al een spreekbeurt er over gehouden op school met natuurlijk "zijn" GPSr.

Geplaatst

nou ik heb een bod van 75, maar heb een tegenbod van 70 euro gedaan. Idd je laatste argument Peetee gaf de doorslag. Voor 70 euries ken ik toch wat prutsen met zo'n ding, daar kan ik mijn PPC niet voor laten vallen :blink:

Geplaatst (bewerkt)
nou ik heb een bod van 75, maar heb een tegenbod van 70 euro gedaan. Idd je laatste argument Peetee gaf de doorslag. Voor 70 euries ken ik toch wat prutsen met zo'n ding, daar kan ik mijn PPC niet voor laten vallen  :blink:

Nog iets ter overweging: Komen hier nog verzendkosten over heen? Als de verkoper vindt van wel, dan kun je het nog als wisselgeld gebruiken om het bijvoorbeeld af te maken op € 75,-- inclusief de verzending.

bewerkt door Peetee
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...