dmace Geplaatst 3 oktober 2005 Geplaatst 3 oktober 2005 /me sluit zich helemaal bij Kruimeldief aan. Cachen doen je voor de zoektocht, de puzzel die er aan vooraf gaat, of de mooie/interessante plek waarop je terecht kunt komen. Je doet het voor het spel, en niet voor de knikkers, toch?
debendevanvier Geplaatst 3 oktober 2005 Geplaatst 3 oktober 2005 /me sluit zich helemaal bij Kruimeldief aan. Cachen doen je voor de zoektocht, de puzzel die er aan vooraf gaat, of de mooie/interessante plek waarop je terecht kunt komen. Je doet het voor het spel, en niet voor de knikkers, toch? <{POST_SNAPBACK}> Het spel is op zoek naar cache=schat En of het nou micro of megabak is *Boekje droog,schoon,nieuwe spulletjes *liefs iets van plastic *Als je maar kan zien micro of mega dat het met zorg s gedaan! Dan heb je een cache=schat gevonden! En helaas stralen vele cache=schat die zorg niet uit!! Dus roepen dat het aan de *plunderaars* ligt. Terwijl een cache onderhoudt hoort ook bij het spel en dat wordt vaak vergeten! Jolanda
Team Firefox Geplaatst 3 oktober 2005 Geplaatst 3 oktober 2005 /me sluit zich helemaal bij Kruimeldief aan. Cachen doen je voor de zoektocht, de puzzel die er aan vooraf gaat, of de mooie/interessante plek waarop je terecht kunt komen. Je doet het voor het spel, en niet voor de knikkers, toch? <{POST_SNAPBACK}> En daarmee gaan we dus met z'n allen vrolijk voorbij aan het feit dat er ook kinderen bij de caches op bezoek komen Wel duizenden euro's uitgeven aan apparatuur, TB's en brandstof (en maar mekkeren als die zo duur is geworden ) En de kids komen keer op keer bedrogen uit, omdat er allemaal troep in die 'leuke' caches van ons zitten. Laten we met z'n allen niet vergeten, dat... EEN KINDERHAND SNEL IS GEVULD !! Dus vullen die caches met leuke fluitjes en potloodsetjes van slechts 25 cent. Wat kost dat nou net? En we maken er -tig kleine kinderen echt dolgelukkig mee, of zijn we allemaal hebzuchtige beesten geworden? (was getekend een beetje frusti Firefox, die deze discussie maar ***koek vindt!)
Kapitein Haak Geplaatst 3 oktober 2005 Geplaatst 3 oktober 2005 (bewerkt) In feite is deze discussie ook ***koek maar dan omdat naar mijn bescheiden mening de cachelegger bepaalt wat hij wil leggen en hoe hij wil leggen. Dat veel mensen (waaronder ik begrijp me niet verkeerd) het leuker vinden om kindvriendelijke goodies te vinden is slechts een gegeven. De legger zal wel zo zijn reden hebben. Misschien wil hij een signaal afgeven dat cachen niet alleen voor kinderen is of misschien houdt ie juist van flippo's. Ik vind eigenlijk dat we niet de legger moeten veroordelen voor de cache die hij legt, wel kunnen we achteraf voor onszelf beoordelen wat we ervan vonden. Maar dat is subjectief want wat ik mooi vind hoeft een ander niet mooi te vinden. Waar de één houdt van een lange wandeling en de schat verder voor kennisgeving aanneemt houdt een ander juist van een micro op 100 meter van de auto. Is dit eigenlijk ook niet de charme van de hobby? Je weet nooit waar je uitkomt, hoe origineel de verstopplek is en hoe de inhoud er uit zal zien? Kortom het is maar goed dat er zoveel verschillende meningen zijn, het zou snel uit zijn met de lol als in opzet en uitzien elke cache identiek zou zijn, en dat geldt zeker ook voor de inhoud. Neemt niet weg dat topcaches voor mij (let goed op, voor mij) aan meerdere criteria dienen te voldoen. Mooie inhoud, kindvriendelijk is er zeker één van voor mij, maar mooie natuur, bijzondere plek, leuk verstopt en mooi verhaal zijn andere. Wel ben ik het met Jolanda eens als het gaat over cachers die hun cache niet meer onderhouden omdat ze bijvoorbeeld gestopt zijn, ze moeten hem dan ook echt niet meer onderhouden. In dat geval mag, als de cache er belabberd uitziet, de cache van mij verwijderd worden zodat de plek weer vrij wordt voor iemand die er wel wat moois mee wil doen. Maar nogmaals dat is mijn mening en lang niet iedereen zal die delen. Groeten Kapitein Haak. 3 oktober 2005 bewerkt door Kapitein Haak
De Roode Loper Geplaatst 3 oktober 2005 Geplaatst 3 oktober 2005 /me sluit zich helemaal bij Kruimeldief aan. Cachen doen je voor de zoektocht, de puzzel die er aan vooraf gaat, of de mooie/interessante plek waarop je terecht kunt komen. Je doet het voor het spel, en niet voor de knikkers, toch? <{POST_SNAPBACK}> En daarmee gaan we dus met z'n allen vrolijk voorbij aan het feit dat er ook kinderen bij de caches op bezoek komen Wel duizenden euro's uitgeven aan apparatuur, TB's en brandstof (en maar mekkeren als die zo duur is geworden ) En de kids komen keer op keer bedrogen uit, omdat er allemaal troep in die 'leuke' caches van ons zitten. Laten we met z'n allen niet vergeten, dat... EEN KINDERHAND SNEL IS GEVULD !! Dus vullen die caches met leuke fluitjes en potloodsetjes van slechts 25 cent. Wat kost dat nou net? En we maken er -tig kleine kinderen echt dolgelukkig mee, of zijn we allemaal hebzuchtige beesten geworden? (was getekend een beetje frusti Firefox, die deze discussie maar ***koek vindt!) <{POST_SNAPBACK}> Hier ben ik toch echt mee eens. Het is een sport voor iedereen, dus JONG en oud. Maar je hoeft niet alleen maar potloodsetjes, bellenblaas etc. er in toe doen. Voor de "grote kinderen" zijn er ook wel leuke goodies, zoals schroevendraaiersetjes, rolmaatjes, werkhandschoenen etc. Deze artikelen hebben ook nog geen € 1,00 gekost. De goodies die ik gebruik kosten nooit meer dan € 1,00. Voor dit bedrag kun je hele leuke goodies kopen voor jong en oud . Over wat ik allemaal tegenkom in caches heb ik in andere draadjes mijn frustaties al gespuid. Is de cache erg leuk en de inhoud is niks, beloon ik het met enkele leuke goodies (opleuken), voor de volgende teams met eventueel kinderen. Ik weet dat het mijn keuze is, maar ik wil dat graag een ieder (jong en oud) plezier aan onze sport heeft.
dmace Geplaatst 3 oktober 2005 Geplaatst 3 oktober 2005 Cachen doen je voor de zoektocht, de puzzel die er aan vooraf gaat, of de mooie/interessante plek waarop je terecht kunt komen. Je doet het voor het spel, en niet voor de knikkers, toch? <{POST_SNAPBACK}> En daarmee gaan we dus met z'n allen vrolijk voorbij aan het feit dat er ook kinderen bij de caches op bezoek komen Nou niet dus, en waar je dat vandaan haalt is me een raadsel. Ook voor kinderen gelden dezelfde opdrachten als voor volwassenen. (zie eigen quote hierboven). Kinderhanden zijn er niet voor om enkel te vullen met materieel. Een kinderhand zou gevuld moeten worden initiatief, kennis en eigenwaarde. Niet enkel met 1 euro spul die iedere ouder zelf ook wel bij de Wibra/Aldi/Zeeman/Lidl had kunnen halen. Het is een leuke extra, al die prullaria, maar ook voor kinderen zou dit niet de hoofdrichtlijn moeten zijn.
TheFamily Geplaatst 3 oktober 2005 Geplaatst 3 oktober 2005 een route of een heel originele verstopplek kan inderdaad ook een goed gevoel geven over een cache. laatst hebben we de cache Haaien in Wolterholten gedaan en ook al mocht je natuurlijk de haaientanden natuurlijk niet meenemen, we vonden het enorm leuk om ze te bekijken en vooral onze oudste dochter vond het echt gaaf!! Dus daar hou je dan een goed gevoel aan over. Punten stijgen in de ranglijst is ook leuk, voor ons dan. Maar wij hebben dus ook de kids mee op cache tochten en die zijn niet alleen op sleeptouw met ons. Dus een leuke route, een schone cache en een keer iets leuks in de buurt als een speeltuin is mooi en als ze iets leuks mogen ruilen is het helemaal geweldig want daar gaan ze toch voor. En het kan al iets simpels als een stuiterbal zijn. Maar het moet wel schoon en niet kapot zijn, anders is er geen bal aan. En wij vinden het ook niet leuk om tussen tampons en condooms te moeten zoeken naar het logboekje, bij wijze van spreken. Maar er hoeft inderdaad niet alleen speelgoed in te zitten. We vinden het best leuk om eens "volwassen" goodies als schroevedraaiers of zo te ruilen. Dat kan ook leuk zijn ja. Edit Camelion: Bedenken veranderd in bekijken en andere post verwijderd
debendevanvier Geplaatst 3 oktober 2005 Geplaatst 3 oktober 2005 Het is een leuke extra, al die prullaria, maar ook voor kinderen zou dit niet de hoofdrichtlijn moeten zijn. <{POST_SNAPBACK}> Nee dat is ook tegoedkoop iiets bij de wibra kopen voor je kind,nee als je het doet dan doe je het gelijk goed En prullia halen ze maar uit cachen Mijn kids krijgen deze week Jolanda
De Roode Loper Geplaatst 3 oktober 2005 Geplaatst 3 oktober 2005 [ Niet enkel met 1 euro spul die iedere ouder zelf ook wel bij de Wibra/Aldi/Zeeman/Lidl had kunnen halen. Het is een leuke extra, al die prullaria, maar ook voor kinderen zou dit niet de hoofdrichtlijn moeten zijn. <{POST_SNAPBACK}> Je vergeet de Action . Maar je kunt ook schroevendraaiersetjes, rolmaatjes, werkhandschoenen etc. kopen. Dus niet alleen goodies voor de kinderen. Trouwens wat de één een prul vindt, heeft voor een ander waarde. Dit is m.i. een persoonlijke smaak. Kinderen mogen m.i. wel beloond worden. Gebeurt op school ook met een stempel of sticker. Trouwens mijn zoon heeft nu al drie radiootjes (< € 1,00) en dat vindt-ie helemaal niet erg (wij wel). Het is niet verplicht om er goodies in te doen, maar als een cache eigenaar voor € 20 a € 30 euro in zijn kist stopt, is het toch niet normaal dat binnen enkele maanden de waarde tot € 0,0 is gedaald. . Hier geldt m.i. ook een klein beetje een fantsoensnorm. M.i. ruilen tegen gelijke waarde .
De Roode Loper Geplaatst 3 oktober 2005 Geplaatst 3 oktober 2005 Het is een leuke extra, al die prullaria, maar ook voor kinderen zou dit niet de hoofdrichtlijn moeten zijn. <{POST_SNAPBACK}> Nee dat is ook tegoedkoop iiets bij de wibra kopen voor je kind,nee als je het doet dan doe je het gelijk goed En prullia halen ze maar uit cachen Mijn kids krijgen deze week Jolanda <{POST_SNAPBACK}> Ga je ze ook in je caches stoppen .
debendevanvier Geplaatst 3 oktober 2005 Geplaatst 3 oktober 2005 Ga je ze ook in je caches stoppen . <{POST_SNAPBACK}> jolanda
debendevanvier Geplaatst 3 oktober 2005 Geplaatst 3 oktober 2005 Het is een leuke extra, al die prullaria, maar ook voor kinderen zou dit niet de hoofdrichtlijn moeten zijn. <{POST_SNAPBACK}> Hier komt dat naar wie is de best schatzoeker*met zijn vieren houden ze een lijst bij * En dan is het een schat of niet*de inhoudt*BV gisteren zatten er yugiho kaarten in nou de dag kan niet kapot ondanks een not fondt in een vies bosje Het moet toch alles zijn,de route/wandeling/plaats en cache inhoud*een mirco met volle papier/nat papier vindt ik misschein nog wel erger dan een verwaarloosde bak* Maar 1 ding is zeker *het is maar een spelletje* Jolanda
Team Firefox Geplaatst 3 oktober 2005 Geplaatst 3 oktober 2005 Nou niet dus, en waar je dat vandaan haalt is me een raadsel.Ook voor kinderen gelden dezelfde opdrachten als voor volwassenen. (zie eigen quote hierboven). Ik zie onze jongste van vier nog geen opdrachten van volwassenen uitvoeren Die wil een klein stukje lopen naar een cache en duikt verwachtingsvol op de cache af. Als hij er dan iets uithaalt en ik stop er wat in, dan wil hij dat hebben, omdat het leuker is dan de 'prut in de bak'. Geloof me, dat is me niet één keer overkomen, maar al zo dikwijls. Ook de oudste van zeven duikt in de tas en niet in de bak. En als de oudste al zegt, dat hij niet mee wil, omdat er nooit eens wat leuks voor hem in zit, is het toch duidelijke taal. Daar haal ik het dus vandaan Overigens is de inhoud van een cache niet alleen de verantwoording van de cachelegger, maar ook van de cachebezoeker!
debendevanvier Geplaatst 3 oktober 2005 Geplaatst 3 oktober 2005 Overigens is de inhoud van een cache niet alleen de verantwoording van de cachelegger, maar ook van de cachebezoeker! <{POST_SNAPBACK}> Maar iedereen logt NI/NU En toch worden de bakken leeg Jolanda
De Roode Loper Geplaatst 3 oktober 2005 Geplaatst 3 oktober 2005 Overigens is de inhoud van een cache niet alleen de verantwoording van de cachelegger, maar ook van de cachebezoeker! <{POST_SNAPBACK}> Maar iedereen logt NI/NU En toch worden de bakken leeg Jolanda <{POST_SNAPBACK}> Dan noemen ze dan "Hans Kazan-caches" . (iets voor de begrippenlijst?)
Aanbevolen berichten