Spring naar bijdragen

Cachen in Schotland


Kees Jan

Aanbevolen berichten

In december ga ik naar Schotland en wil daar graag gaan cachen. Nu ben ik eigenlijk op zoek naar een duidelijk overzicht van caches in Schotland, liefst met kaartje. Misschien ligt het aan mij, maar tot op heden heb ik dat nog niet weten te vinden. Kan iemand mij helpen aan een link?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

In december ga ik naar Schotland en wil daar graag gaan cachen. Nu ben ik eigenlijk op zoek naar een duidelijk overzicht van caches in Schotland, liefst met kaartje. Misschien ligt het aan mij, maar tot op heden heb ik dat nog niet weten te vinden. Kan iemand mij helpen aan een link?

 

Als je een beetje aan het zoeken bent op het forum kom je dit linkje tegen. Nog even wat klikklakken en de kaart wordt ingezoomd B) .

 

Suc7

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Kees-Jan,

 

Als je premium member bent dan kun je twee dingen doen:

 

Je gaat naar je eigen cachepagina. Daar kun je...

 

- of een Pocket Query aanmaken met alle caches van Schotland en dan het bestand wat je toegestuurd krijgt met Map Source of Ozi openen.

 

- of de optie Map It gebruiken. Voorbeeld Hieronder!

 

Helemaal uitgezoomd

 

mapit01.gif

 

Redelijk ingezoomd, maar het kan nog verder

 

mapit02.gif

 

Succes ermee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kunt met de Map It snel zien welke caches er zijn, welke je gedaan hebt (de aangevinkte) en als je inzoomd zie je ook de hoogtelijnen en kaartdetails. Ik vind deze functie erg handig als je bv in een internetcafé zit en snel wilt zien of er caches in de buurt zijn en waar! Enige nadeel is dat ie erg traag is!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk zeker ook eens naar Geograph : het is een project (spel) dat als doel heeft van elk coordinatenvierkant in Groot-Brittanië en Ierland een foto te hebben. Lovenswaardig project ! B)

Zo kan je zoeken op plaatsnaam of trefwoord maar ook op categorie (bvb: waterfalls, gardens, castles,...)

Je kan bijvoorbeeld gaan zoeken op de plaatsnaam van je verblijfplaats aldaar en dan kan je foto's van die streek bekijken.

Maar daar houdt het nog niet bij op. Voor elke foto krijg je de coordinaten te zien én kan je een Ordenance Survey stafkaart (1/25.000 !!) opvragen :yes: . En als dat nog niet voldoende is : je kan bovendien de dichtsbijzijnde geocaches opvragen !! :(:crybaby:

Dit brengt je op een pagina van geocacheuk.com vanwaar je ze meteen ook kan downloaden (tenminste als je geregistreerd bent)

 

Werkelijk Super :yes:

 

Op die laatste site vind je trouwens een interactieve kaart die als enig minpunt heeft dat ze wat traag laadt

bewerkt door Cachemier
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...