Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik ben een encoder/decoder aan het ontwerpen, die makkelijk zelf te maken is en makkelijk mee te nemen is.

Op de site vind je alleen nog een gecodeerde tekst en een decodeer sleutel.

Zonder die encoder/decoder begin je weinig, ondanks haviksogen en gezond verstand.

Ik snap best dat geen enkele code waterdicht is, maar een paar drempels opwerpen kan nooit geen kwaad en maakt het cachen alleen maar spannender.  :sleeping:

Geplaatst

Even los van het feit of een boswachter er een extra drempel in ziet: dat codeer/decodeer gedoe lijkt me bereleuk. Zelf heb ik ook al eens iets op die manier in gedachten gehad, maar de uitvoering werd me te lastig.

Eventueel wil ik hem wel bèta-testen...

Geplaatst

Het concept wat ik heb ziet er aardig uit en maakt het spannend.

Ik denk dat ik alleen het ontwerp en de sleutel geef aan echte cachers -met meedere logs en meerdere eigen cache's-, zo hou je de boswachter buiten de deur...

Geplaatst
Zo hou je ons ook buiten de deur, want wij voldoen niet aan deze definitie van "echte cacher" .

Nou MiepMiep, dan wordt het tijd dat je zelf ook een cache gaat neeerleggen :D .

Zeker gezien jouw ruime ervaring ben ik erg benieuwd  :(  .

• 2 months later...
Geplaatst

Van het ZuidHollands Landschapsbeheer komt het bericht dat ze experimenteren met het toegankelijk maken van hun terreinen voor niet-leden.

Niet alles in 1 keer maar heel voorzichtig beetje bij beetje want voordat je het weet gaat het mis. Ze houden hun vinger op de pols en de boswachters in de nabijheid.

Per 1 januari 2003 is hetvolgende open voor het publiek:

Nieuw Leeuwenhorst 93212E 473588N (met picknick terrein)

Keukenhofbosch (dat is niet de keukenhof zelf hoor!) 96695E 475070N

Huys te Warmont 94795E 468700N

Duinen van Oostvoorne (bezoekerscentrum) 64055E 435663N

Over twee jaar worden de effecten geëvalueerd. Indien nodig zullen ad-hoc zoneringsmaatregelen getroffen worden.

Opgegeven posities van de ingangen zijn in RD.

• 3 weeks later...
Geplaatst

Ik heb in het bezit van de CD's van de natuurdoeltypen van de provincies ZuidHolland, Utrecht en Noord Brabant. Daarop is altijd te vinden wie de beheerder/eigenaar is van een terreintje. Ik kom er niet achter of andere provincies hun plan ook op CD hebben gezet.

Gezien alle commotie over striktere regelnaleving mbt. plaatsen van caches heb ik het idee om een groepje mensen bijeen te krijgen die anderen kunnen helpen. Een laagdrempelige helpdesk met vrijwilligers die wat meer weten over de materie dan anderen. En die dan hun gegevens (wie wat waar) en ervaringen (hoe) voor de grote meute via een webpage beschikbaar houden.

Idee?

Geplaatst

Lijkt mij een prima idee! :huh: De eerste vrijwilliger is binnen!

Dat maakt het ook beter mogelijk goed in te spelen op de lokale situatie !!

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...