Spring naar bijdragen

Garmin gaat SiRF III


Prof. Y. Lupardi

Aanbevolen berichten

Een paar dagen geleden heb ik mijn eerste GPS aangeschaft, een GPS60 zonder toeters en bellen voor 222 euri incl. USB kabel, Trip & Waypoint manager, polsriempje en rembourskosten.

De 60CSx komt natuurlijk alleen goed tot zijn recht met de topografische kaart nederland (over een dag of 10 verkrijgbaar?), en Cityselect Europe. Dat is al gauw dik 900 euri voor de hele set.

Zelfs ik, als iemand die gadgets erg kan waarderen, zal het nog wel even aanzien met mijn GPS60, hoewel ik natuurlijk wel overweeg om mij alvast op de wachtlijst te laten plaatsen....

Aanbod creeert vraag zeggen ze wel eens. Maar ja, als het aanbod leuk is en geld niet zo belangrijk word je toch in de verleiding gebracht.

Kun je die nieuwe SIRFIII set eigenlijk ook uitzetten, zoals ik dat met WAAS kan?

Of is het gewoon in plaats van een andere chipset, dus alles of niks? Dan wacht ik misschien toch liever nog maar de eerste ervaringen van gebruikers op dit forum af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

"In de Vista Cx en Legend Cx zitten de gewone antenne`s, dus niet de nieuwe SirF"

Sorry maar van zo'n uitspraak kan ik geen soep koken.

Naar mijn beste weten is een antenne geen chipset. En de Sirf3 chipset hoeft niet uitgerust te worden met een speciaal type chipset-afhankelijke antenne.

(Er was tijden geleden veel te doen over de vermeende superieuriteit van helix-antennes ten opzichte van patch antennes. Maar meer dan een reclame-gimmick was dat echt niet.)

Maar buiten dat: die 'x' toevoeging zal ook wel uit reclametechnische overwegingen tot stand zijn gekomen om te profiteren van de goede roep kwa ontvangst van de andere typen die wel Sirf3 zijn. Het is een bekende truc: zorg dat je 1 product hebt met zeer goede naam en prestaties en laat de rest van je minkukelige producten onder die paraplu schuilen. Zou de Vista en Legend inderdaad zijn voorzien van een Sirf chipset dan zouden ze dat zeer zeker luid rondbazuinen in de specificaties. En dat doen ze niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De 60CSx komt natuurlijk alleen goed tot zijn recht met de topografische kaart nederland (over een dag of 10 verkrijgbaar?), en Cityselect Europe. Dat is al gauw dik 900 euri voor de hele set.

In de meest prijslijsten was een gpsr + CN meestal slechts 150 euro duurder dan een kale gpsr.

Futurum heeft de 60csx voor nog geen 600 euro op de site staan.

De aanschaf van CN speelt voor mij niet daar ik vorig jaar een Quest heb aangeschaft en nog een 2e unlock vrij heb.

Zelfs ik, als iemand die gadgets erg kan waarderen, zal het nog wel even aanzien met mijn GPS60, hoewel ik natuurlijk wel overweeg om mij alvast op de wachtlijst te laten plaatsen....

Ach als je eens met een gpsr met een elektronisch kompas een aantal caches hebt gezocht, dan weet je precies wat een kale gpsr mist. bewerkt door JandeBeHanger
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach als je eens met een gpsr met een elektronisch kompas een aantal caches hebt gezocht, dan weet je precies wat een kale gpsr mist.

 

Ik geloof je graag hoor, maar zover ben ik nog niet. De GPS60 heb ik aangeschaft om eens kennis te maken met deze hobby en qua prijs/lol/kwaliteit/prestatie-verhouding leek hij me op dit moment voor dit doel het aardigst. Eigenlijk is wat je nog meer zou kunnen krijgen alleen maar luxe. Maar verbeter me als ik ernaast zit. Als je in een bos net wel of net geen ontvangst hebt maakt dat natuurlijk wel een hoop uit. (Ik verbeter mezelf al...) Maar dan lees ik weer dat sommige 'verwachte verbeteringen in ontvangst' (helix antenne) toch weer iets tegenvallen.

 

Laten we de voorpret over SIRFIII niet bederven en allen met spanning uitzien naar de eerste reviews. :thumbup:

 

UPdate: Inmiddels ook dit draadje nog gelezen. Alleen kalmte kan ons redden. :cry:

bewerkt door fransamsterdam
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...