Spring naar bijdragen

Verschillende corinaten


debendevanvier

Aanbevolen berichten

Nou weet eigelijk niet of het *probleem*8vraag* hier hoort?!?

 

Maar oke was vanavond een cache die wij gaan verstopen aan het naar lopen en hoe ik ook markeer deed,tydens lopen van de route kwam ik niet op de plek die ik had gemarkeerd en zelfs stil staand op zelfte plek 3 keer gemarkeerd geven 3 verschillende corinaten op?!?!

hier laaste drie?!?!

N 293

E 627

 

N 291

E 625

 

N 302

E 618

 

En hier nog 3

 

N 296

E 619

 

N 315

E 610

 

N 318

E 609

 

Hoe kom ik nu achter de juiste????

Want ik wil de corinaten zo juist mogelijk hebben want het is een kindercache en trek ook autische kids aan en die willen wij NIET terleurstellen!!

 

Het ontvangst was heel slecht maximaal 4 satalieten*maar toch 17 meter nuokeurig*

 

Hoe kan dat ik verschillende corinaten heb op zelfte plek??

Hoe kan ik dat verhelpen??

En traag GPS Garmin Etrex legend reageerd pas naar 30 meter waar ik ben!!

 

Jolanda mv4

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Je zou kunnen middelen, maar het beste is om op verschillende tijden de coorinaten te meten en hiervan het gemiddelde nemen. bv. N 193 - 203 -198 word 198 (cijfers als voorbeeld genomen). Dit is nog steeds de beste methode heb ik ondervonden.

 

 

lteunis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, zo'n beetje het gemiddelde nemen en dan een paar keer de gps vanaf een afstandje naar dat punt laten navigeren. Als dat wel aardig uitkomt heb je het juiste coord wel zo ongeveer te pakken.

Anders nog een keertje proefondervindelijk overdoen met een iets ander coord.

Thuis eventueel het punt nog even controleren op de kabouterkaart. Als het nergens op lijkt kun je op de kaart een beter coord prikken en daarna weer in het veld een controle uitvoeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou weet eigelijk niet of het *probleem*8vraag* hier hoort?!?

 

Maar oke was vanavond een cache die wij gaan verstopen aan het naar lopen en hoe ik ook markeer deed,tydens lopen van de route kwam ik niet op de plek die ik had gemarkeerd en zelfs stil staand op zelfte plek 3 keer gemarkeerd geven 3 verschillende corinaten op?!?!

hier laaste drie?!?!

N 293

E 627

 

N 291

E 625

 

N 302

E 618

 

En hier nog 3

 

N 296

E 619

 

N 315

E 610

 

N 318

E 609

 

Hoe kom ik nu achter de juiste????

 

 

Jolanda mv4

 

Als je bijvoorbeeld een afwijking hebt van 10 meter kan dat zowel naar links of naar rechts, dus eigenlijk een afwijking van 20 meter :thumbup: . Daar komen dus ook de verschillende uitkomsten vandaan. Bij het uitzetten van onze cache heb ik het volgende gedaan;

Heb de Venture op de bagagedrager van de fiets gelegd en gedurende 5 a 10 minuten alle laatste drie cijfers bij N en E genoteerd. Dat heb ik gedaan op 3 verschillende dagen/tijdstippen. Al deze uitkomsten verwerkt in excel en het gemiddelde laten bereken. Tot nu toe geen klachten gehad :cry: .

 

groet van #enk vv1

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...