Spring naar bijdragen

60CS aanschaaf waard naast een Quest ?


svencoonen

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds het begin van dit jaar een Garmin Quest gekocht. Eigenlijk voor in de auto. Per toeval zijn we tegen fenomeen geocaching aangelopen. We zijn er er helemaal gek op !

 

Heerlijk wandelen en puzzelen in de natuur, geweldig :phone:

 

Inmiddels hebben we heel wat features ontdekt die de Quest wel heeft die handig zijn voor het Geocachen. Tot nu toe hebben we al onze caches (17 :hammer:) redelijk goed kunnen vinden. Het is echter altijd zoeken op het laatste stuk, omdat de quest de afstand tot het WPT afrondt.

Ik heb inmiddels aardig wat tips en trucs gelezen op dit forum en op het Notter forum.

 

Onze vraag is echter: heeft het zin om een extra Garmin apparaat erbij te kopen ?

Bv een 60CS vanwege zijn betere (?) ontvangst....?!

Of is een Geko 201/301 al voldoende ?

Of is het eigenlijk zonde van het geld ?

 

Wie kan ons een goed onderbouwd antwoord op deze vragen geven ?

 

We hebben inmiddels wat hulptools(excel spreadsheet) gekregen van Schatzoeker, waarvoor dank :doctor:

 

Als iemand dit tooltje wil hebben, mail me dan maar ff : scoonen@t-online.de

 

Alvast bedankt !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik heb sinds het begin van dit jaar een Garmin Quest gekocht. Eigenlijk voor in de auto. Per toeval zijn we tegen fenomeen geocaching aangelopen. We zijn er er helemaal gek op !

 

Heerlijk wandelen en puzzelen in de natuur, geweldig  :phone:

 

Inmiddels hebben we heel wat features ontdekt die de Quest wel heeft die handig zijn voor het Geocachen. Tot nu toe hebben we al onze caches (17  :hammer:) redelijk goed kunnen vinden. Het is echter altijd zoeken op het laatste stuk, omdat de quest de afstand tot het WPT afrondt.

Ik heb inmiddels aardig wat tips en trucs gelezen op dit forum en op het Notter forum.

 

Onze vraag is echter: heeft het zin om een extra Garmin apparaat erbij te kopen ?

Bv een 60CS vanwege zijn betere (?) ontvangst....?!

Of is een Geko 201/301 al voldoende ?

Of is het eigenlijk zonde van het geld ?

 

Wie kan ons een goed onderbouwd antwoord op deze vragen geven ?

 

We hebben inmiddels wat hulptools(excel spreadsheet) gekregen van Schatzoeker, waarvoor dank  :doctor:

 

Als iemand dit tooltje wil hebben, mail me dan maar ff : scoonen@t-online.de

 

Alvast bedankt !!!

Het lijkt mij dat het antwoord op jouw vraag ligt in wat je bereid bent ervoor uit te geven en wat je persé in je gps wilt hebben.

Zelfs de eenvoudigste GPS'rs geven je de mogelijkhied te gaan geocachen, maar je betaalt voor de extra's zoals, digitaal kompas, kaartweergave, geheugen, screen in kleur enz.

 

Kortom wat wil je uitgeven en wat wil je hebben?

misschien moet je even kijken op:

http://www.geocaching.nl/reviews/geko201.php

http://www.geocaching.nl/reviews/Legend.php

 

Waar een etrex legend en een geko 201 bekeken worden, misschien geeft je dat al wat achtergrondinfo op je keuze.

 

Groeten Kapitein Haak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb bij mijn Quest een GPS60 aangeschaft, omdat ik v.w.b. de Quest tegen dezelfde probleempjes aan liep als die jij nu tegenkomt. Je kunt de Quest inderdaad goed bij het cachen gebruiken, maar een echte veld gps is gewoon handiger en heeft wat meer op het cachen toegesneden functies. Bovendien heeft de GPS60 de quad helix antenne die in bosgebieden net wat beter ontvangst houdt. Niet dat de Etrex Euro die ik ervoor had niet goed was (want daarmee heb ik ruim 250 caches gevonden!!!), maar de GPS60 is dus toch net iets beter qua ontvangst en mogelijkheden.

 

Ik heb dus gekozen voor de gele GPS60, met quad helix antenne, maar dus zonder de kaart-mogelijkheden en ook geen kleurenscherm.

De combinatie Quest-GPS60 bevalt mij uitstekend.

Het kleurenscherm mis ik op de GPS60 in het geheel niet, en voor de kaart-mogelijkheden heb ik de Quest die ik dus bij het cachen wel altijd bij me draag. Vaak gebruik ik de Quest in het veld niet, maar toch kan dat (bv. bij twijfel) best wel eens voorkomen. Ik heb hem in ieder geval ook bij me voor het geval het nodig mocht zijn (bv. in noodgevallen of ingeval de GPS60 uit mocht vallen; is nog nooi gebeurd maar het blijft techniek, nietwaar??).

 

Dus voor mij: Quest en GPS60: een prima stel! :doctor:

Maar er zijn vast ook andere goede combinaties te bedenken. :hammer:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op zicht vind ik de 60 serie het mooiste. Hij komt in de verschillende reviews en fora die ik gelezen heb gewoon goed naar voren. Het enige probleem is dat ik een hele lieve vriendin heb, die denkt dat ik gek ben !!!

Qua prijs is de 60 een beetje duur om zo even erbij te kopen. :eek:

 

De Geko 201 ziet er als 2e apparaat uit als een goede keuze. Zijn er mensen die dit apparaat bezitten en hun positieve en negatieve bevingenen willllen posten ?

Zijn er functies in die je tijdens het geocachen nodig hebt, die de Geko 201 niet bezit, zodat onmogelijk wordt om de cache te vinden ?

 

Ik sta natuurlijk ook open voor andere suggesties, het hoeft niet perce een geko te zijn....

 

Groeten en alvast dank voor de reacties !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op zicht vind ik de 60 serie het mooiste. Hij komt in de verschillende reviews en fora die ik gelezen heb gewoon goed naar voren. Het enige probleem is dat ik een hele lieve vriendin heb, die denkt dat ik gek ben !!!

Qua prijs is de 60 een beetje duur om zo even erbij te kopen.  :no:

 

De Geko 201 ziet er als 2e apparaat uit als een goede keuze. Zijn er mensen die dit apparaat bezitten en hun positieve en negatieve bevingenen willllen posten ?

Zijn er functies in die je tijdens het geocachen nodig hebt, die de Geko 201 niet bezit, zodat onmogelijk wordt om de cache te vinden ?

Er is hier op het forum al erg veel over de keuze van een gpsr geschreven.

In een van de berichten heirboven wordt de weg al gewezen.

Kortom wat wil je uitgeven en wat wil je hebben?

misschien moet je even kijken op:

http://www.geocaching.nl/reviews/geko201.php

http://www.geocaching.nl/reviews/Legend.php

 

Waar een etrex legend en een geko 201 bekeken worden, misschien geeft je dat al wat achtergrondinfo op je keuze.

Met de zoekfunktie van dit forum kun je ook erg veel vinden.

Geko 201

GPS 60

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...