Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hoeveel mapsource kaartmateriaal past er op de 8Mb van de Legend?

Op marktplaats wordt er eentje aangeboden.

En die 'click-stick'. Is dat ECHT een groot probleem bij die machines?

Geplaatst

Op marktplaats wordt er eentje aangeboden.

Euh. 8Mb? Heb hem eigenlijk nooit helemaal vol gezet, maar voor m'n vakantie had ik er 7.8Mb aan kaarten opgezet, en evensgoed heeft hij 28 dagen aan tracks opgeslagen, en dan zaten er ook nog eens 400 Waypoints in en 20 routes voor de hele trip.

Lijkt me dan dat het 8Mb voor het kaartmateriaal in zit en de rest elders wordt opgeslagen.

Ik zie het probleem niet, en ken het ook niet zoals elders omschreven.

Wel kan ik uit de omschrijvingen halen dat men er niet altijd even netjes mee omgaat.

Daarnaast scheelt het gebruik ervan ook als je veel via de kabel doet, waardoor je minder inklopt.

Ben inmiddels al een hele tijd verder, en door weer en wind gesneden, maar het blijft een fijn apparaatje, al zal hij gerust ooit wel eens stuk gaan.

Geplaatst

Ik ken die software verder niet hoor.

Maar wat is het detailniveau van die kaarten?

Alleen grote doorgaande wegen of het je er in het veld ook iets aan?

Geplaatst (bewerkt)

Helaas zijn er geen topokaarten van nederland verkrijgbaar. Je zit dus vast aan de verharde wegen. Water e.d. wordt wel prima weergegeven.

Mocht je echt in detail willen gaan, kun je ook je eigen kaarten maken/aanpassen.

Zie hierover meer in het kaartenmaak-topic elders van DeBruineBeren.

(Heb het getest, en het werkt prima, al is het een hoop werk.)

Het niveau van de kaarten is prima om je weg te vinden. Inzoomen kan tot 5 meter.

bewerkt door dmace
Geplaatst (bewerkt)

Dat verhaal van DeBruineBeren ken ik. Is erg bewerkelijk.

Je zou eigenlijk iets moeten hebben dat een scan kan vectoriseren.

Lekker basaal, maar bijv. voldoende voor een gebied van 5x5 km.

Is de Legend gelijk aan de Vista, maar dan met 8 ipv 24 Mb?

bewerkt door rhgs
Geplaatst (bewerkt)

Ik heb in elk geval nooit een eigen kaart nodig gehad.

Heb het slechts getest voor de grap.

Voor wat betreft de verschillen:

Ja, meer geheugen, en volgens Garmin zelf gaan de batterijen van de Vista minder lang mee.

Garmin heeft overigens een eigen comparison-pagina waar je verschillende modellen met elkaar kunt vergelijken.

http://www.garmin.com/outdoor/compare.jsp

bewerkt door dmace
Geplaatst (bewerkt)

Ik zie het.

Barometer,kompas zit er ook nog bij.

Gewetensvraag: als jij je Legend mocht ruilen, wat zou je er dan voor terug nemen (max E100 duurder)

Wanneer komt de Etex met SD-kaart ondersteuning uit? ( a la Magellan explorist 400 )

bewerkt door rhgs
Geplaatst (bewerkt)

cs-8mb.jpg

De details:

cs-det.jpg

Bij mijn eerste Vista ging het rubberen bandje los na 2 jaar en de clickstick werkte toen ook al niet meer perfekt, ik kreeg toen een nieuwe van de importeur. Mijn 2e Vista heeft ook na 2 jaar een reparatie gehad van het rubberen bandje.

Alle beide keren zonder kosten! Perfekte service!

Mijn broer z'n Vista had ook een probleem met het rubberen bandje en de clickstick, dit is door de leverancier verhopen en ik weet niet of er kosten aan verbonden waren.

De Vista heeft behalve meer geheugen ook nog een elektronisch kompas (= wel heel prettig) en barometrische hoogtemeter.

De Geko 201 is sneller door z'n accuus heen!

Wanneer komt de Etex met SD-kaart ondersteuning uit? ( a la Magellan explorist 400 )

Hmm, dat zou wel wat zijn.

De vraag voor mij is meer, wannner komt de gps60 met elektronisch kompas uit of wanneer komt de gpsmap60cs uit met een verwisselbaar flash geheugen.

Ik heb begrepen dat men bij inruil tegen een gps60cs slechts 150 euro voor de Vista krijgt.

bewerkt door JandeBeHanger
Geplaatst (bewerkt)

Hmmm.

Eh... die 'futurumshop' of hoe ze ook heten mogen, is dat een beetje betrouwbare toko? Of toch liever naar Notter? (hopelijk geen reclame).

Het is een eind rijden, dus liever gewoon per post, maar dan wel betrouwbaar.

Als als ie stuk gaat? Terugsturen naar het internetbedrijf? Dan lijkt Notter handiger. Wel 10,- duurder.

bewerkt door rhgs
Geplaatst
Eh... die 'futurumshop' of hoe ze ook heten mogen, is dat een beetje betrouwbare toko? Of toch liever naar Notter? (hopelijk geen reclame).

Futurumshop heeft zgn. grijze import. Haalt de spullen uit omringende landen. Je krijgt dus de Atlantic-versie met de garantie van aldaar. Ook prima. Als het apparaat kapot is, stuur je hem dus weer naar futurumshop die hem dan weer naar Duitsland, Frankrijk etc sturen. Kost wat meer moeite en tijd. Je zou hem dan ook net zo goed zelf bij aspidshop.com kunnen halen (dan komt de GPS uit Portugal) want dan is het nog goedkoper.

Waypoint is wat duurder, maar wat mag service kosten?! Het is geen enkel probleem als je daar 2 uur met een verkoper al je vragen voorlegt. Je krijgt alle modellen werkend in je hand als je dat wilt. Dus geen balieverkoop en binnen 5 minuten oprotten, volgende klant graag.

Ik heb alleen wat accesoires bij Futurum gehaald. Geen enkel probleem, snel geleverd.

Geplaatst
Of toch liever naar Notter? (hopelijk geen reclame).

Het is een eind rijden, dus liever gewoon per post, maar dan wel betrouwbaar.

Als als ie stuk gaat? Terugsturen naar het internetbedrijf? Dan lijkt Notter handiger. Wel 10,- duurder.

Mijn voorkeur gaat altijd uit naar een echte winkel.

Als de service goed is dan kom ik ook weer terug en het mag dan iets duurder zijn.

Goede service verdient zich altijd terug! :thumbdown:

Mijn voorkeur gaat ook naar om dingen lokaal aan te schaffen, maar als de prijzen de spuigaten uit lopen, dan kijk ik zeker verder.

Ach die rit naar Rijssen moet je gewoon kombineren met een aantal geocaches onderweg en in die buurt, tenmiste dat heb ik wel gedaan! :thumbup:

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...