Spring naar bijdragen

welke GPS


Aanbevolen berichten

Ik heb een paar tochtjes gelopen met mijn PDA met GPS. Dat is af en toe door vocht en stoten niet altijd even plezierig. Een PDA is toch een kwetsbaar apparaat.

 

Kunnen jullie mij adviseren over de aanschaf van een niet al te duur maar toch goed functioneel apparaat?

 

Naast het wijzen van de goede weg zou het handig zijn als ik tochtjes zoals staatsbosbeheer die aanbiedt in een keer in het apparaat kan laden.

 

Ook wil ik graag punten waar ik mij op dat moment bevind vast kunnen leggen.

 

Groeten,

 

Digidodo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hoi,

 

Als eerste een Garmin Legend gekocht zo´n 3 jaar geleden, puur voor het wandelen en terugvinden van de auto en vooral in het buitenland.

Ongeveer een half jaar met de Legend geocaching gedaan en dat gaat perfect.

Sinds 3 maanden in het bezit van een Garmin GPSmap 60c en dan is geocaching nog een stuk éénvoudiger. Beide GPSen zij geschikt om te caches te zoeken maar de GPSmap serie van Garmin heeft ook de mogelijkheid van navigeren op de weg.

En die functie is heel handig om je in de buurt te brengen van een cach, maar ook het kunnen laden van kaarten is handig. Het aan de verkeerde kant van de sloot staan kan je nog steeds gebeuren, maar aan de verkeerde kant van de rivier behoort bij ons tot het verleden.

Ik zou bijna zeggen ga eens rustig een bezoek brengen bij een GPS shop en laat je voorlichten en vergelijk vervolgens op je gemak de diverse prijzen ten opzichte van je behoefte.

 

Ad

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat wil je er mee doen en wil je het intensief gaan gebruiken. Beantwoord die vragen en ga dan eens zoeken met de zoek functie en ik weet zeker dat je de juiste antwoorden vindt. Ik zal een tipje van de sluier oplichten er gaat niets boven een Garmin 60CS, maar dat vind ik. :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een paar tochtjes gelopen met mijn PDA met GPS. Dat is af en toe door vocht en stoten niet altijd even plezierig. Een PDA is toch een kwetsbaar apparaat.

Kunnen jullie mij adviseren over de aanschaf van een niet al te duur maar toch goed functioneel apparaat?

Naast het wijzen van de goede weg zou het handig zijn als ik tochtjes zoals staatsbosbeheer die aanbiedt in een keer in het apparaat kan laden.

Dan ga je toch voor een simpele gps zonder kaarten, zoals (oud naar nieuw) Etrex, Geko 201 en de GPS60.

Een gps met kaarten ben je niet nodig daar je met de pda naar het beginpunt navigeert.

Eh...

Garmin Geko 201?

Tsja, die heeft rhgs vorig week zaterdag nog in handen gehad!
Wat wil je er mee doen en wil je het intensief gaan gebruiken. Beantwoord die vragen en ga dan eens zoeken met de zoek functie en ik weet zeker dat je de juiste antwoorden vindt. Ik zal een tipje van de sluier oplichten er gaat niets boven een Garmin 60CS, maar dat vind ik.  :beerchug:

Eeen Garmin 60CS is natuurlijk wel leuk, maar om het aparaat volledig te gebruiken moet er nog Cityselect bij gekocht worden.

Dan ziet het finacieele plaatje er toch weer anders uit.

Dubbel op als je al een pda met navigatie software bezit.

Daartegen is het bezit van een gps met elektronisch kompas volgens de laatste stand van zaken wel erg fijn.

Als ik caches ga zoeken dan neem ik de Quest mee voor de routering (en het pakken van de filmkokertjes), zodra ik ga lopen of fietsen dan gebruik ik de Geko 201.

Bij caches waar de ontvangst slecht is zoals Shakespeare's Treasure dan loop ik rond met 2 gpsr in mijn linker hand, terwijl verwoed prik met de prikstok in de rechterhand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...