Spring naar bijdragen

Navigeren met TomTom naar een cache-coördinaat


The Scorpios

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

in een oud draadje met bovengenoemde titel lees ik over Tomtom en geluiden die horen bij waarschuwingen bij bv caches. Er staat een link in naar wav-files. Dit geldt voor TT3 maar ik vraag me af of dat eigenlijk ook kan bij TT5. Zou toch leuk zijn een eigen geluidje aan caches-poi's te koppelen....Of begrijp ik het niet goed genoeg?

 

Kan dat trouwens en zo ja hoe doe ik dat? Waar laat ik geluidjes in tomtom5, ik herken nergens op de pda een directory sound oid.

 

Nelleke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

TomTom 5 heeft zijn eigen alarmeringsgeluidjes die je kunt gebruiken voor waypoints.

 

TomTom 3 kon dat niet. TomTom 3 had helemaal geen mogelijkheid om geluidjes bij de waypoints te plaatsen. Dat deed je met een programma als Checkpoint. Die draaide je erbij en daar werden de geluidjes ingesteld.

Helaas werken geen enkele van die programma's meer op TomTom 5.

 

Checkpoint is een engelstalige programma, gemaakt door een Nederlander. Hij staat te popelen om Checkpoint voor TT5 te maken. Alleen.... dan moet TomTom wel met een versie uitkomen die Open source is, dus voor developpers om plugins of andere extenties te maken. Helaas heeft TomTom nog niet zoiets te koop voor versie 5.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

in tt5 kun je geluiden toevoegen aan je nuttige plaatsen, dus ook aan RD punten of geocaching-waypoints die je hebt toegevoegd in de benelux-map.

ga naar " wijzig voorkeuren"

dan "onderhoud nuttige plaatsen"

dan"waarschuw als plaats nabij is"

Als ik de parkeerplaats van een geocache-wandeling nader op 500 meter beginnen de kerkklokken te luiden. Slaat nergens op, wel leuk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik de parkeerplaats van een geocache-wandeling nader op 500 meter beginnen de kerkklokken te luiden. Slaat nergens op, wel leuk.

 

:lol1: Inderdaad, dat stukje heb ik nu onder de knie, pardon in de pda. Zelfs diverse verschillende poi/categorien. Tis leuk om hiermee bezig te zijn op een koude en regenachtige dag maar wel veel werk om bij te houden. Maar gelukkig heeft gsak ook filters :thumbup:

 

Nelleke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
TomTom 5 heeft zijn eigen alarmeringsgeluidjes die je kunt gebruiken voor waypoints.

 

TomTom 3 kon dat niet. TomTom 3 had helemaal geen mogelijkheid om geluidjes bij de waypoints te plaatsen. Dat deed je met een programma als Checkpoint. Die draaide je erbij en daar werden de geluidjes ingesteld.

Helaas werken geen enkele van die programma's meer op TomTom 5.

 

Checkpoint is een engelstalige programma, gemaakt door een Nederlander. Hij staat te popelen om Checkpoint voor TT5 te maken. Alleen.... dan moet TomTom wel met een versie uitkomen die Open source is, dus voor developpers om plugins of andere extenties te maken. Helaas heeft TomTom nog niet zoiets te koop voor versie 5.

 

 

Ik zie dat intussen checkpoint 5.0 is uitgebracht, zodat deze wel werkt op TomTom 5. Iemand hier al ervaring mee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

TomTom 5 heeft zijn eigen alarmeringsgeluidjes die je kunt gebruiken voor waypoints.

 

TomTom 3 kon dat niet. TomTom 3 had helemaal geen mogelijkheid om geluidjes bij de waypoints te plaatsen. Dat deed je met een programma als Checkpoint. Die draaide je erbij en daar werden de geluidjes ingesteld.

Helaas werken geen enkele van die programma's meer op TomTom 5.

 

Checkpoint is een engelstalige programma, gemaakt door een Nederlander. Hij staat te popelen om Checkpoint voor TT5 te maken. Alleen.... dan moet TomTom wel met een versie uitkomen die Open source is, dus voor developpers om plugins of andere extenties te maken. Helaas heeft TomTom nog niet zoiets te koop voor versie 5.

 

 

Ik zie dat intussen checkpoint 5.0 is uitgebracht, zodat deze wel werkt op TomTom 5. Iemand hier al ervaring mee?

Klopt als een bus. TomTom's open source is er en dus is checkpoint voor versie 5 er nu ook :dribble:

Het programma kennede uit het verleden, werkt het omdat het anders niet gereleased wordt. Helaas heb ik het zelf nog niet kunnen testen. tomTom 5 "werkt" niet op mijn PDA. Ik heb de upgrade hier al een paar maanden totaal doelloos liggen. Binnenkort maar eens de QTEK 2020i ophalen. Kan TT ook gelijk de filemeldingen doorgeven via GPRS.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie dat intussen checkpoint 5.0 is uitgebracht, zodat deze wel werkt op TomTom 5. Iemand hier al ervaring mee?

 

 

Dan maar een reactie op mijn eigen berichtje. Checkpoint gebruikt met TomTom 5. Ik heb niet die extra files gewownload van TomTom, want ik werk met Dell Axim en dan was het niet nodig, dacht ik.

Het erop zette was geen probleem, maar bij mij liep TomTom vast. Kreeg het navigatie scherm te zien en kon daarna niks meer. Moest hem weer resetten. Voor mij helaas geen succes, mischien moet ik toch maar die files downloaden van TomTom. :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...