Spring naar bijdragen

.gpx file 'eigenaar'


Blurk

Aanbevolen berichten

GSAK houdt een aantal tellertjes bij. Deze worden bijgewerkt ná het inlezen van een .gpx file.

In een ander draadje vond ik een LINK naar een uit GSAK geëxporteerde .gpx file.

Toen ik deze inlas zag ik tot mijn verbazing dat niet mijn founds maar die van de aanmaker van de file werden geteld. Dit geldt overigens niet alleen voor GSAK maar ook als je een .gpx file met bijvoorbeeld EasyGPS opent.

Blijkbaar wordt ergens in de file bijgehouden wie de 'eigenaar' is. Heeft iemand een idee waar ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Heb je je naam ook ingevoerd bij Tools/Options/General en dan bij Method for matching placed (hidden) and found caches vervolgens exact match aanvinken en dan je naam die je waarmee je geregistreerd bent bij geocaching.com (ik neem aan Blurk).

 

Ik hoop dat je dit bedoeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een .gpx file geleverd door GC.com (de bron van alles) is min of meer geregistreerd en gelinkt aan de aanvrager daarvan. Hiervoor dien je een Premium Membership te hebben.

Een .gpx file van bv omgeving Lelystad die ik aanvraag zal andere informatie bevatten als dezelfde .gpx file aangevraagt door Blurk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In GSAK heb ik mijn GC.COM login ID ingevuld. Dit nummer is ook te vinden in zo'n .gpx file. Het maakt niet uit met welk programma je de file opent. Doe je dit met EasyGPS, dan zie je 'geopende kistjes' bij de founds van de aanmaker van de .gpx file.

Het bestand dat ik opende was geëxporteerd uit GSAK en zal inderdaad waarschijnlijk de zelfde inhoud hebben als de oorspronkelijke .gpx file van GC.com. (Hmm... Pocket Queries mag je niet verspreiden, geëxporteerde bestanden wel ?)

 

Waar ik nu zo benieuwd naar was, is dat 'min of meer geregistreerde' element in de .gpx file.

 

Inmiddels gevonden ! <sym>Geocache Found</sym>

 

Waarom deze vraag ?

Als beginnende GSAK en Pocket Query gebruiker miste ik een paar gearchiveerde caches. Het leek handig om een oud bestand te gebruiken waar ze nog wel in stonden. Dit werkte dus niet. Inmiddels geleerd dat je de gearchiveerde caches wel apart kunt downloaden.

 

Handig hoor, dat GSAK ! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

GSAK houdt een aantal tellertjes bij. Deze worden bijgewerkt ná het inlezen van een .gpx file.

In een ander draadje vond ik een LINK naar een uit GSAK geëxporteerde .gpx file.

Toen ik deze inlas zag ik tot mijn verbazing dat niet mijn founds maar die van de aanmaker van de file werden geteld. Dit geldt overigens niet alleen voor GSAK maar ook als je een .gpx file met bijvoorbeeld EasyGPS opent.

Blijkbaar wordt ergens in de file bijgehouden wie de 'eigenaar' is. Heeft iemand een idee waar ?

 

de aanmaker? Ze hebben me al vele namen gegeven, maar 'aanmaker" ben ik nog nooit genoemd :lol1:

 

Foei, stiekem mijn files leechen. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het duidelijkste van alles is te zien in je eigen logs.

 

Een .gpx van GC.com bevat altijd zo'n 5 logs.

Als je deze cache gevonden hebt en al is het 2 jaar geleden en al zijn er na jou nog 100 andere founds geweest, dan nog staat jouw log als 5e of 6e genoteerd.

Hieraan is dus duidelijk het 'persoonlijke karakter' te zien van de .gpx file.

 

Ik snap nu ook de problemen met de PQ's van Kruimel.

Big Brother USA houdt hem in de gaten. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dan nog staat jouw log als 5e of 6e genoteerd

Dat is zeker een handige eigenschap. Ik heb nu dus de file van de 'exporteur' ;) geopend in UltraEdit en de <sym>Geocache Found</sym> regels verwijderd. Zo is de find historie van de 'verspreider' ;);) uit de file verdwenen. De aangepaste file opgeslagen onder een nieuwe naam.

Vervolgens in GSAK een nieuwe database benoemd en de file er naar toe gesleept (ook weer zo'n handige functie).

Na het inlezen gaat GSAK alle logjes langs op zoek naar mijn ID (is ie gauw klaar mee :unsure: ). Daarna nog een paar pocketqueries erover (die dagelijks in grote aantallen binnenkomen) en zie daar: een hele mooie complete database met een fijn stukje historie erin. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...