Spring naar bijdragen

ozi


kleijberg

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Hallo

Kan iemand mij uitleggen waarom je ozi explorer zou moeten gebruiken,

ik begrijp dat je het programma kan downloaden en dan moet registreren

wat is hier de extra waarde van

 

Ik heb al redelijk wat caches gevonden, maar daarbij nooit OZI nodig gehad.

Je moet het dus niet gebruiken. :naughty:

Toch ken ik cachers die het veel gebruiken.

Het is maar net welke werkwijze je kiest.

Ik loop meestal domweg achter mijn pijltje aan. :D

Anderen willen vooraf meer zekerheid en dat kun je soms krijgen met OZI, mits je ook goede kaarten hebt. En daar zit misschien een probleem.

Wel heb ik vooral in het begin een topografische atlas gebruikt, maar dat was meestal om het beginpunt van een cache-route te vinden. Nu heb ik daarvoor een navigatie-systeem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De routes van mijn wandeltochten waarbij ik de GPS gebruik, maak ik altijd met behulp van Ozi. Dan betreft het routes die niet zijn uitgezet door anderen.

Kortweg: je scant de kaart van het gebied waar je wilt lopen, je laadt die in Ozi, tekent daar een route op in en laadt die route in de GPS. Met de GPS in de hand kun je dan die route lopen.

 

Blijft de vraag of je het wilt gebruiken voor caches en wandelingen, want met de papieren kaart in de hand gaat het natuurlijk allemaal ook.

 

Jezelf vervoeren met paard en kar gaat ook best, maar we hebben tegenwoordig de auto. Het is maar wat je wilt gebruiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo

Kan iemand mij uitleggen waarom je ozi explorer zou moeten gebruiken,

ik begrijp dat je het programma kan downloaden en dan moet registreren

wat is hier de extra waarde van

 

Omdat ik (bijna) al mijn caches met de fiets zoek, heb ik geleerd dat het vooral bij mystery-caches handig is als je van te voren weet waar de berekende coördinaten je gaan brengen.

Liggen ze in het water, midden in een weiland of kassengebied, dan is de kans groot dat je de puzzel verkeerd hebt opgelost.

Maar het gebruik van Ozi Explorer is beslist niet nodig, hoor. Als je veel van fietsen/autorijden/wandelen houdt, moet je gewoon je pijltje achterna gaan. Dan kom je nog eens ergens! :blush:

 

groeten, Biertje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...