Spring naar bijdragen

City Select op laptop met Magellan receiver,


Gast TCGO

Aanbevolen berichten

Ik heb een Sportrakcolor met directroute software en dat werkt eigenlijk best goed!Vooral voor wandel en fietstochten,met dus enkel het toestel (met geladen software) bij de hand.

Voor in de auto gebruik ik de magellan als receiver aangesloten op de laptop,soms met directroute, soms met route 66 europe)

Dan heb ik natuurlijk geen gesproken richtlijnen;

Als ik alleen in de wagen zit zou dit wel handig zijn, daarom vroeg ik mij af of ik daarvoor city select+ Nroute kan gebruiken of is er noch andere software?

 

Alvast bedankt voor uw (hopelijke)antwoorden...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Als ik alleen in de wagen zit zou dit wel handig zijn, daarom vroeg ik mij af of ik daarvoor city select+ Nroute kan gebruiken of is er noch andere software?

Nee, omdat de interface van Maggelan andere comdando's geeft dan de software van Garmin verwacht te krijgen.

Ik verwacht niet dat het werkt, maar om zeker te zijn zou je het bij iemand kunnen uitproberen.

nRoute werkt best wel leuk op een niet te trage laptop.

Echter een Quest of een streetpilot 2610 is nog veel leuker.

bewerkt door JandeBeHanger
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de reactie en natuurlijk zijn er nog altijd betere oplossingen te vinden, maar ik probeer het budget ook een beetje binnen de perken te houden.

 

We weten het dus nog niet zeker?

Ik zou denken NMEA is een standaard dus een receiver is een receiver voor zulke software, tenzij er een veiligheid op gezet is natuurlijk werkt dan bv enkel met die bepaalde GPS-serienummer!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alle Garmin routererende kaartmateriaal werkt alleen met bijbehorende Garmin GPS met het juiste serienummer...

 

Maar dat geldt niet voor Metroguide. Toch? :D

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de reactie en natuurlijk zijn er nog altijd betere oplossingen te vinden, maar ik probeer het budget ook een beetje binnen de perken te houden.

Dat proberen de meesten............. ;)
We weten het dus nog niet zeker?

Nee, het is niet zo zin vol voor mij om het uit te proberen daar ik een Quest bezit.
Ik zou denken NMEA is een standaard dus een receiver is een receiver voor zulke software,

Tracking werkte wel in Mapsource met de Vista met NMEA instellingen, alleen heb je dan 2D ipv 3D navigatie, dwz geen hoogte aangave.

Hier ben ik achter gekomen doordat moving map in Oziexplorer alleen met NMEA werkt.

Die Garmin ontvangers werken met een eigen protocol, net zoals Magellan ontvangers een eigen protocol hebben.

Daar is hier onlangs een pittig stukje over geschreven!

tenzij er een veiligheid op gezet is natuurlijk werkt dan bv enkel met die bepaalde GPS-serienummer!)

Ik heb begrepen dat de laatste versie van nRoute geen GPS-serie nummer opvraagd om het gebruik van oudere Garmin ontvangers, zoals de GPS12 mogelijk te maken.

Kijk hier eens!

Changes made from version 2.0 to 2.1: Fixed issue where nRoute wouldn’t support units that don’t report the unit ID, like the GPS 12XL.

Alle Garmin routererende kaartmateriaal werkt alleen met bijbehorende Garmin GPS met het juiste serienummer...

Maar dat geldt niet voor Metroguide. Toch? :D

Die kombinatie van nRoute, MG 5 (Metroguide) kaartmateriaal en Mapsource hebben we begin dit jaar hier ook al eens besproken.

Let op: nRoute routeert niet met kaartmateriaal nieuwer dan MG 5.

bewerkt door JandeBeHanger
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die kombinatie van nRoute, MG 5 (Metroguide) kaartmateriaal en Mapsource hebben we begin dit jaar hier ook al eens besproken.

Let op: nRoute routeert niet met MG 6 kaartmateriaal.

 

Dat was het! :yes: Metroguide, tot en met versie 5. Bedankt Henk! B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die kombinatie van nRoute, MG 5 (Metroguide) kaartmateriaal en Mapsource hebben we begin dit jaar hier ook al eens besproken.

Let op: nRoute routeert niet met MG 6 kaartmateriaal.

Dat was het! B) Metroguide, tot en met versie 5. Bedankt Henk! B)

Jij bent degene die bedankt moet worden, want ik heb je toen aardig doorgezaagd over die informatie.

Toen duurde het ook nog een tijdje voordat het kwartje viel bij mij! :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...