Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

Tijdelijk een GPSC60 te leen, naast mijn trouwe Venture. :yes:

Goede ontvangst, mooi scherm, leuke spelletjes...

Mee wezen cachen natuurlijk en dan vallen mij een paar kleine onhandigheidjes op.

1. Als je een nieuw waypoint maakt, kun je niet direct 'goto' geven. Je moet het nummer / naam van het nieuwe punt onthouden en 'm dan via FIND opzoeken en dan goto. :blush: Omslachtig toch.

2. Na de 'goto' floept niet het kompas, maar het kaartscherm aan. Toch ook niet geheel handig. ;)

Er is te werken ondanks deze rariteiten, zeker, maar toch verbazend!

Wat vinden anderen? Email sturen aan Garmin om betere software? Of is dit anders in te stellen? (Heb ik niet kunnen vinden).

PS volgens mij staat de klok van dit forum op wintertijd. Ik was 'n uur later dan hierboven (en hieronder!) staat...

bewerkt door Erben
Geplaatst
1. Als je een nieuw waypoint maakt, kun je niet direct 'goto' geven. Je moet het nummer / naam van het nieuwe punt onthouden en 'm dan via FIND opzoeken en dan goto. mad.gif Omslachtig toch.

Inderdaad een beetje omslachtig, maar als je "Find Recent" kiest en dan de bovenste waypoint neemt (dat is het waypoint wat je als laatste hebt aangemaakt) dan kun je toch redelijk snel hiernaar toe navigeren. :blush:

groeten,

Maarten

PS de zomertijd kun je instellen via -> instellingen -> board instellingen -> tijdzone / is er zomertijd

Geplaatst (bewerkt)
Tijdelijk een GPSC60 te leen, naast mijn trouwe Venture. :yes:

Goede ontvangst, mooi scherm, leuke spelletjes...

Mee wezen cachen natuurlijk en dan vallen mij een paar kleine onhandigheidjes op.

1. Als je een nieuw waypoint maakt, kun je niet direct 'goto' geven. Je moet het nummer / naam van het nieuwe punt onthouden en 'm dan via FIND opzoeken en dan goto.  :blush: Omslachtig toch.

2. Na de 'goto' floept niet het kompas, maar het kaartscherm aan. Toch ook niet geheel handig. ;)

Even een reactie op jouw puntjes:

1. Inderdaad vind ik dit ook wat onhandig. Een directe goto was mooier geweest

2. Dit vond ik eerst ook erg onlogisch en onhandig, echter nu niet meer. Ik heb het kaartje namelijk leren waarderen als een goed alternatief voor het ingebouwde kompas, dat dus niet in de 60 en 60C zit.

Op het moment dat je een nieuw waypoint activeert krijg je dus eerst het kaartje, met daarop ingetekend de al gelopen route (trackspoor) en de routelijn naar het nieuwe WP t.o.v. die al gelopen route. Je ziet dus in één oogopslag in welke richting je moet lopen om het volgende waypoint te zoeken. Erg handig. :eek:

Het is (volgens mij) inderdaad niet anders in te stellen.

bewerkt door Peetee
Geplaatst (bewerkt)

Het invoeren van je eerste punt danwel de parkeerplaats e.d. gaat mogelijk toch via de pc meestal (altijd eigelijk) en je weet hoeveel punten een cache bevat.

Je zou kunnen overwegen vast de waypoints te maken met de naam goed (toetsenbord) en de coordinaten later ter plekke te veranderen; dan heb je wel direct een go to. Dit geldt voor zo goed als alle gps'en als dat gepriegel je onderweg nerveus maakt.

Voorbereiding is het halve werk.

Wat de Kaart betreft die direct na de "go to" verschijnt dat zit er standaard in omdat het een gpsmap is gericht op volledige autorouting navigatie.

Je kunt dit niet veranderen door de pagina volgorde aan te passen.

Maar met 1 druk op de "page" knop zit je op het kompas, als je met pagianavolgorde het kompas er onder zet.

Waar let je op?

Wat op een 60c ontbreekt wat de 60 cs wel heeft en dat is voor geocaching toch wel jammer wat een Legend ook mist ten opzichte van een Vista

- het kompas; met het kompas aan en het dataveld "voorliggende koers" kan je namelijk zonder enige sateliet te ontvangen toch de goede richting in lopen.

De richting van het waypoint bepaal je vanaf een punt waar je nog wel ontvangt

en kijk je vervolgens bij het waypoint op de 2e regel van onderen links daar staat het aantal graden.

Kalibreer dan gelijk even het kompas op de satelieten.

-met de hoogtemeter/barometer mits op permanent aan kan je direct zien van de ontwikkeling van het weer is.

Beide kosten ietsje meer stroom maar het gemak en de voordelen zijn het verschil tussen een C of een CS of een Legend of een Vista meer dan waard.

Het loont de moeite je goed te verdiepen in wat je met Legend / Vista gpsmap C of CS allemaal kunt.

Te kiezen voor een beperkt aantal pagina's, danwel eens te wisselen en dat zelfde geldt voor de datavelden.

Dat een Vista misschien iets minder ontvangt dan een 60 cs bijvoorbeeld is nauwelijks interessant als je op beide goed weet om te gaan met het Kompas.

En datzelfde geldt voor geheugen; je kunt wel standaard de hele wereld in je gps willen hebben, maar als je er nooit komt danwel deze afstanden nooit aflegd zonder in de gelegenheid te zijn dit aan te passen?En dan nog zijn er trucjes te bedenken.

Of het perse willen laden van een topo omdat je met city select de bospaden niet ziet? Het laden en het ongemak kost soms meer tijd dan het gemak.

Soms kan je met maken van een track af. Bij geocaching is dat wat lastig.

Ik begrijp de wens van de starter van dit draadje maar hier liggen de wezenlijke verschillen niet. Niet ter correctie, wel ter informatie.

Met het functieoverzicht is beoogd om zo meer plezier uit je gps te halen.

Dit bevat veel tips en trucs opgedaan door de vele gebruikers van 60 serie van

de diverse forums waaronder geocaching.nl

bewerkt door dusee
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...