Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

iemand enig idee hoe ik mijn Explorist 500 kan gebruiken om een projektie te maken?

dus bv van mijn 'mark' wil ik een WP maken bv 1411 meter 121°

of van wp2 wil ik een projektie maken. Hoe doe ik dat ??

golferyves

Geplaatst (bewerkt)

afgaande op wat de meridian color heeft;

alleen bij het positiescherm / menu bestaat de optie projectie

dus bij geen enkele andere pagina;

voordeel is wel;

- het kan op die plaats over het hele bestand van alle soorten waypoints

-primaire of secundaire coordinaten stelsel

ik verwacht dat het explorist 500 ook wel zo zal zijn.

bewerkt door dusee
  • 2 weeks later...
Geplaatst
afgaande op wat de meridian color heeft;

alleen bij het positiescherm / menu  bestaat de optie projectie

dus bij geen enkele andere pagina;

voordeel is wel;

- het kan op die plaats over het hele bestand van  alle soorten waypoints

-primaire of secundaire coordinaten stelsel

ik verwacht dat het explorist 500 ook wel zo zal zijn.

Ik heb intussen een antwoord ontvangen van 'Magellan' , deze funktie is NIET voorzien

in hun Nieuwste toestell

Dus alle mensen weze verwittigd met de Explorist kun je niet fatsoenlijk' een projektie uitvoeren'

golferyves

Geplaatst

Het doel van een projectie is bijna nooit de enkele vaststelling van een coordinaat maar om op een bestemming te geraken waar wederom iets te vinden valt.

Waarschijnlijk is het wel mogelijk om bij de kaart de cursor over de kaart te schuiven waarmee men dan projecteert. graden en afstand

het aantal graden is redelijk goed te benaderen met de cursor en de afstand is op 10m vervolgens enter om een coordinaat te maken en dan een goto met de afstand op het kompasscherm zodat je weet waar je ongeveer moet zijn.???

Geplaatst
Het doel van een projectie is bijna nooit de enkele vaststelling van een coordinaat maar om op een bestemming te geraken waar wederom iets te vinden valt.

Waarschijnlijk is het wel mogelijk om bij de kaart de cursor over de kaart te schuiven waarmee men dan projecteert.  graden en afstand

het aantal graden is redelijk goed te benaderen met de cursor en de afstand is op 10m vervolgens enter om een coordinaat te maken en dan een goto met de afstand op het kompasscherm zodat je weet waar je ongeveer moet zijn.???

ja dat laatste klopt , echter hier in B komen regelmatig caches voor die je moet projekteren om de cache te vinden (loggen).

Wat mij opvalt dat bij de oudere apparaten van Magellan het 'projekteren' zeeeeeer

simpel softwarematig is uit tevoeren.Dus je ziet moderner apparaat niet ALTIJD beter .

Ik wou alleen de potentiele kopers hiervan op de hoogte brengen.

Trouwens de software tov van de Garmins is ook al oubollig , alleen hun fix in bossen of bedekking is beter als de Garmins.

Zodra de GARMIN uitkomt met de mogelijkheid van een SD of andere kaartje stap ik over naar Garmin (software)

golferyves

• 1 month later...
Geplaatst (bewerkt)
Wat mij opvalt dat bij de oudere  apparaten van Magellan het 'projekteren' zeeeeeer simpel softwarematig is uit te voeren.Dus je ziet moderner apparaat niet ALTIJD  beter .

Trouwens de software tov van de Garmins is ook al oubollig , alleen hun fix in bossen of bedekking is beter als de Garmins.

Zodra de GARMIN uitkomt met de mogelijkheid van een SD of andere kaartje stap ik over naar Garmin (software)

golferyves

Bedankt ik sta net op het punt om een 600 te kopen vanwege het sd kaartje en de overige specs. Maar projectie is echt wel een must.

Hoe zijn de ervaring met het stickje van de explorist? De Garmin sticks begeven het meestal na een jaar of 2 intensief gebruik?

En ik zie hem bij FuturumShop voor 499 incl 2e batterij staan is hij elders noggoedkoper te krijgen?

bewerkt door hrng
Geplaatst
Wat mij opvalt dat bij de oudere  apparaten van Magellan het 'projekteren' zeeeeeer simpel softwarematig is uit te voeren.Dus je ziet moderner apparaat niet ALTIJD  beter .

golferyves

Bedankt ik sta net op het punt om een 600 te kopen vanwege het sd kaartje en de overige specs. Maar projectie is echt wel een must.

Hoe zijn de ervaring met het stickje van de explorist? De Garmin sticks begeven het meestal na een jaar of 2 intensief gebruik?

En ik zie hem bij FuturumShop voor 499 incl 2e batterij staan is hij elders noggoedkoper te krijgen?

de 500 stond hier in de Makro voor 399 ik heb hem in USA gekocht voor rond 300 euro.

Projektie gaat , maar je moet eraan wennen en is niet tot op de meter juist.

Maar de ontvangst is beter als de garmins

golferyves

Geplaatst

golferyves

de 500 stond hier in de Makro voor 399 ik heb hem in USA gekocht voor rond 300 euro.

Projektie gaat , maar je moet eraan wennen en is niet tot op de meter juist.

Maar de ontvangst is beter als de garmins

golferyves

HI,

Je kunt met GEEN ENKELE Magellan eXplorist projecteren zoals dat b.v. met de Magellan Meridian zo fijn gaat.

Uitsluitend door op het navigatie scherm met de joystick de cursor te verschuiven en onderin graden en meters af te lezen, heb je een matig alternatief.

ADVIES: bezoek op het Groundspeak Forum

http://forums.groundspeak.com/GC/index.php...1&t=105870&st=0

de inventarisatie van wat er mis is met de eXplorist serie en voeg je eigen (zeer gewenste) feedback toe. ZEGT HET VOORT.

Groet, Barjon.

Geplaatst
HI,

Je kunt met GEEN ENKELE Magellan eXplorist projecteren zoals dat b.v. met de Magellan Meridian zo fijn gaat.

Uitsluitend door op het navigatie scherm met de joystick de cursor te verschuiven en onderin graden en meters af te lezen, heb je een matig alternatief.

de inventarisatie van wat er mis is met de eXplorist serie en voeg je eigen (zeer gewenste) feedback toe. ZEGT HET VOORT.

Groet, Barjon.

Zag net pas je antwoord. Ik heb hem (de 600) uiteindelijk toch maar gekocht. Hij was bij de Correct afgeprijsd naar 470 euro. Maar nu ik er een tijdje mee gespeeld heb snap ik waarom. Het begon al toen ik het achterklepje wilde openen om de batterij er in te stoppen. Het handschroefje was "mooi" maar o zo onbereikbaar weggewerkt om zonder hulpmiddelen te draaien. Ben nu nog steeds bezig om de usb kabel aan de praat te krijgen. Heb inmiddels het betreffende draadje op dit forum gevonden.

Ik hoop dat er snel een major update van de software komt, een losse batterijlader met reserve batterij voor zeg 40 euro en een snelle aankoppelvariant voor het usb kabeltje.

• 2 weeks later...
Geplaatst
HI,

Groet, Barjon.

Zag net pas je antwoord. Ik heb hem (de 600) uiteindelijk toch maar gekocht. Hij was bij de Correct afgeprijsd naar 470 euro. Maar nu ik er een tijdje mee gespeeld heb snap ik waarom. Het begon al toen ik het achterklepje wilde openen om de batterij er in te stoppen. Het handschroefje was "mooi" maar o zo onbereikbaar weggewerkt om zonder hulpmiddelen te draaien. Ben nu nog steeds bezig om de usb kabel aan de praat te krijgen. Heb inmiddels het betreffende draadje op dit forum gevonden.

Ik hoop dat er snel een major update van de software komt, een losse batterijlader met reserve batterij voor zeg 40 euro en een snelle aankoppelvariant voor het usb kabeltje.

ik moet zeggen dat ik in het algemeen best tevreden ben met de exlorist 500 en dat hiervan de ontvangst STUKKEN beter is bv de Garmin 60cs

Dus op dat punt GEEN klachten . Momenteel rond 250 caches gedaan.

Is inmiddels het gelukt met de usb aansluiting anders noteer dat de verbinding een beetje tegen de logika in andersom aan de achterzijde dient aangesloten dus de kabel naar de verhoging toe.

De ENIGSTE opmerking voor de Magellan explorist is software , die is PRAKTISCH niet of aktueel of aanwezig.

Golferyves

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...