wolfje1 Geplaatst 7 juli 2005 Geplaatst 7 juli 2005 Ik ben een erge niewbie , ik heb een garmin etrec vista c gekocht met de city selct kaarten. ( nu niet meteen gaan roepen dat ik beter een 60c had kunnen kopen) Ik heb dus een basiskaart erin en de cityselct kaarten van de omgeving waar ik ben. Ik heb hem eigenlijk te laat gekocht om goed dingen uit te zoeken voor ik op vakantie ga. Ik wil hem heel graag gebruiken bij het wandelen op vakantie wie kan mij het volgende beantwoorden. Nu heb ik de volgende vraag. - Ik ga wandelen hoe leg ik mijn auto vast op de gps, zodat ik hem kan terugvinden. - Als ik op vakantie ga wandelen hoe kan ik dan zorgen dat hij bijhoud wat ik gelopen heb? Wat moet ik dan doen. - Moet ik onderweg punten vastleggen of doet hij dat zelf. - Asl ik onderweg een leuk punt zie waar ik misschien nog eens naar toe wil hoe leg ik dat vast? - Hoe kan ik zien waar mijn auto is? Stel ik wil terug naar mijn auto , dit kan rechtstreeks dat hij aangeeft waar de auto staat? Hoe doe ik dat? en dit kan door de route omgekeerd te lopen? Hoe doe ik dat. - Ik snap nog niet zo goed ik heb er eenkompas in, maar wanneer is het kompas kompas en wanneer geeft hij aan hoe ik moet lopen?? Is er een goed boek over dit soort dingen dat wanneer ik op vakantie ben dat ik dan toch als ik iets niet snap het kan opzoeken.
Peetee Geplaatst 7 juli 2005 Geplaatst 7 juli 2005 Is er een goed boek over dit soort dingen dat wanneer ik op vakantie ben dat ik dan toch als ik iets niet snap het kan opzoeken. Ja, de bijgeleverde handleiding. Daar staat alles in. Maar in de regel zit op je gps een knop (Mark/OK/Enter), waarmee je een bepaald punt vastlegt door de knop enkele seconden ingedrukt te houden. Met de zoek-functie (bv. Find-knop) zoek je het aangemaakte waypoint op en activeert het. De gps gaat zich nu daarop richten.
Team-Eppie Geplaatst 7 juli 2005 Geplaatst 7 juli 2005 (bewerkt) In de "....... voor dummies" boeken-reeks is ook een "GPS voor dummies" beschikbaar. ****************************** maar daar mag ik hier niet over praten. ISBN van de engelstalige uitgave is: 0-7645-6933-3 Ik weet niet of er een nederlandse vertaling beschikbaar is. *** Moderatie note **** Als je van tevoren al weet dat je "hier" niet over mag praten, doe dat dan ook niet. Waarom zou een ISBN nummer van een boek niet volstaan en al voldoende zijn? 7 juli 2005 bewerkt door Kruimeldief
Kruimeldief Geplaatst 7 juli 2005 Geplaatst 7 juli 2005 Reply aangepast, waar niet om gevraagd wordt hoeft geen antwoord op gegeven worden. Gedeelde verantwoordelijkheid vermindert niet de individuele verantwoordelijkheid.
Thistle Geplaatst 7 juli 2005 Geplaatst 7 juli 2005 *** Moderatie note **** Als je van tevoren al weet dat je "hier" niet over mag praten, doe dat dan ook niet. Waarom zou een ISBN nummer van een boek niet volstaan en al voldoende zijn? <{POST_SNAPBACK}> Moet men hierop uitmaken, dat boek niet meer mogen worden besproken en/of aanbevolen... Hmmmm, ???
mr.Bean Geplaatst 7 juli 2005 Geplaatst 7 juli 2005 (bewerkt) *** Moderatie note **** Als je van tevoren al weet dat je "hier" niet over mag praten, doe dat dan ook niet. Waarom zou een ISBN nummer van een boek niet volstaan en al voldoende zijn? <{POST_SNAPBACK}> Moet men hierop uitmaken, dat boek niet meer mogen worden besproken en/of aanbevolen... Hmmmm, ??? <{POST_SNAPBACK}> Dat lijkt mij leuk voor een ander draadje, Even terug op topic: Als ik het goed heb, dan heeft de vista C ook een "Joystick". als je die voor een aantal seconden indrukt, dan wordt er gevraagd om die betreffende locatie op te slaan. Mbv de joystick ben je eerst nog in staat om wat gegevens te veranderen (zoals symbool en WP naam). Hoplijk brengt je dit al wat op weg (ahum, terug bij de auto). Voor het terug navigeren is er nog een andere optie (maar daar moet track log wel aan staan) en dat is "reverse track" Volgens mij is dat via de navigatie scherm op te reopen. In ieder geval adviseer ik om de handleiding mee op reis te nemen. Je maakt mij niet wijs dat je 's-avonds niet een keer de tijd hebt om die eens door te nemen. gr. mr.Bean. 7 juli 2005 bewerkt door mr.Bean
Kruimeldief Geplaatst 7 juli 2005 Geplaatst 7 juli 2005 (bewerkt) *** Moderatie note **** Als je van tevoren al weet dat je "hier" niet over mag praten, doe dat dan ook niet. Waarom zou een ISBN nummer van een boek niet volstaan en al voldoende zijn? <{POST_SNAPBACK}> Moet men hierop uitmaken, dat boek niet meer mogen worden besproken en/of aanbevolen... Hmmmm, ??? <{POST_SNAPBACK}> Men? Als men niet begrijpt wat ik als moderator bedoel dan moet men mij mailen of PMen. Als degene in wie zijn bericht ik heb gekalkt maar begrijpt wat ik bedoel. En om de aandacht te vestgen dat ik een bericht heb aangepast heb ik er een reply onder geplaatst. Zou het niet zo kunnen zijn dat daar, waar nu sterretjes staan, misschien iets heeft gestaan wat er niet zou moeten staan? Dat daar het "hier" op sloeg waar deze poster het zelf al over schreef? Dacht toch dat wat ik daarna schreef juist wel over een boek ging. Als hier geen boeken genoemd of besproken mogen worden had ik de complete topic wel verwijderd. Nogmaals, Men moet hier niets mee, als de schrijven van het orginele bericht het maar begrijpt. Sommige moet je ieder letter uitleggen. If you educate a man you educate a person, but if you educate a forummember, you educate a family. 7 juli 2005 bewerkt door Kruimeldief
pirri Geplaatst 7 juli 2005 Geplaatst 7 juli 2005 Beste Wolfje1, Je hebt een geweldig apparaat met geweldige software. Niets is leuker, althans dan vind ik, omdat dat tijdens de vakantie uit te proberen. Je vragen zijn stuk voor stuk te beantwoorden, maar heb je al een uurtje lekker gespeeld met dat ding? Dan komen de de antwoorden vanzelf en je zal nog opkijken wat die Vista allemaal nog meer kan. Had ik als newbie ook maar gelijk die Vista C gekocht!
Peetee Geplaatst 7 juli 2005 Geplaatst 7 juli 2005 Kijk vooral ook eens in dit draadje. Dusee heeft heel veel informatie in een document samengebracht, dat gratis te downloaden is.
Team-Eppie Geplaatst 7 juli 2005 Geplaatst 7 juli 2005 Reply aangepast, waar niet om gevraagd wordt hoeft geen antwoord op gegeven worden. In 2005 is een boek niet meer zoals vroeger enkel en alleen een stapel gebonden faxen. Een boek kan ook in digitale vorm verschijnen ( "wij" noemen dat dan een e-book) PM in de maak naar de moderator
wolfje1 Geplaatst 7 juli 2005 Auteur Geplaatst 7 juli 2005 Bedankt mensen voor jullie feedback. De vista c is erg mooi, hoop alleen dat hij in de bossen ook een beetje ontvangst heeft. Ik heb al het een en ander ermee gespeeld en ook al mappen erop gezet. Alleen, die tracks volgen ben ik nog mee bezig en was daar nog niet helemaal uit.. Ik ben alleen bang dat als ik straks op vakantie ben ik niet weet hoe ik zo'n track terug moet volgen en dan heb ik geen internet om het na te vragen, vandaar dat ik het nu al vraag.
Kruimeldief Geplaatst 7 juli 2005 Geplaatst 7 juli 2005 (bewerkt) Reply aangepast, waar niet om gevraagd wordt hoeft geen antwoord op gegeven worden. In 2005 is een boek niet meer zoals vroeger enkel en alleen een stapel gebonden faxen. Een boek kan ook in digitale vorm verschijnen ( "wij" noemen dat dan een e-book) PM in de maak naar de moderator <{POST_SNAPBACK}> Niet gaan mieren***en Team Eppie. PM is inmiddels beantwoord, email heb ik ook al ontvangen en nu hier op het forum ook nog. Skype en MSN heb je nog niet geprobeerd. Je hebt in je eigen bericht notabene zelf de voorzet gegeven die ik maar wat graag heb ingekopt. Ook in ben me bewust dat er ebooks zijn. Niet aankomen met dat ik je verkeerd gelezen heb. Anders had je zelf al niet, voor mijn ingrijpen, geschreven dat over waar jij naar refereerde, jij beter "hier" niet kunt schrijven. Je wilt toch niet dat ik een draadje van een ander ga sluiten omdat je, dankzij je eigen voorzet, ineens meent te moeten gaan stekelen via PM, het forum en email? Want dan ga ik je wijzen op de forumregels, wat ik tot nu toe niet gedaan heb. En nu graag weer gewoon ontopic. Bezint eer ge begint 7 juli 2005 bewerkt door Kruimeldief
Aanbevolen berichten