Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik wil mijn eerste cache graag dicht bij huis plaatsen in een mooi stukje bos en langs de hei, maar ik weet niet aan wie ik toestemming moet vragen.

Dit is namelijk een gemeentebos maar er staan bordjes van Staatsbosbeheer. Toch is dit bos in beheer van de gemeente, tenminste dat zeggen ze bij de gemeente...

Daar vragen ze mij nu om de route op een kaartje (dan geef ik ze de WP's) en een 'begeleidend schrijven' dus ga ik lekker de ambtelijke molen in en duurt het tot sint juttemis met dikke legeskosten. Hebben jullie misschien een tip om die molen te kunnen omzeilen (staatsbosbeheer als breekijzer ofzo?).

Geplaatst
Ik wil mijn eerste cache graag dicht bij huis plaatsen in een mooi stukje bos en langs de hei, maar ik weet niet aan wie ik toestemming moet vragen.

Dit is namelijk een gemeentebos maar er staan bordjes van Staatsbosbeheer. Toch is dit bos in beheer van de gemeente, tenminste dat zeggen ze bij de gemeente...

Daar vragen ze mij nu om de route op een kaartje (dan geef ik ze de WP's) en een 'begeleidend schrijven' dus ga ik lekker de ambtelijke molen in en duurt het tot sint juttemis met dikke legeskosten. Hebben jullie misschien een tip om die molen te kunnen omzeilen (staatsbosbeheer als breekijzer ofzo?).

Ik weet niet welke ambtelijke molens langzamer werken. Ook SBBers zijn soms net ambtenaren en ook sommge SBBers willen eerst geld zien.

Ik denk dat als er een bordje staat van SBB, dat je gewoon bij het SBB moet zijn.

Je moet altijd bij de eigenaar van het stuk grond zijn. Heeft de eigenaar het stuk grond in beheer gegeven aan een ander dan moet je altijd bij de beheerder zijn. Die regelt de zaken voor de eigenaar.

Als SBB het bos beheert voor de Gemeente, moet je dus bij SBB zijn.

Op een grafsteen: "Hier ligt de directeur van Centraal Beheer,... Apeldoorn bellen hoeft nu niet meer."

Geplaatst
Ik weet niet welke ambtelijke molens langzamer werken. Ook SBBers zijn soms net ambtenaren en ook sommge SBBers willen eerst geld zien.

Ik denk dat als er een bordje staat van SBB, dat je gewoon bij het SBB moet zijn.

Je moet altijd bij de eigenaar van het stuk grond zijn. Heeft de eigenaar het stuk grond in beheer gegeven aan een ander dan moet je altijd bij de beheerder zijn. Die regelt de zaken voor de eigenaar.

Als SBB het bos beheert voor de Gemeente, moet je dus bij SBB zijn.

Ik heb nu met SBB gebeld en het nummer van de boswachter gekregen. Die heb ik gebeld en hij vraagt om hetzelfde (kaartje met route), maar de boswachter is tenminste wat beter aanspreekbaar dan de gemeente en ik kan het via een t.a.v. direct spelen. Bij de gemeente is het allemaal wat vager (geen contactpersoon, sturen naar postbus) dus ik denk toch echt dat het wat minder lang gaat duren bij SBB. Bedankt voor de informatie.

Geplaatst
Ik heb nu met SBB gebeld en het nummer van de boswachter gekregen. Die heb ik gebeld en hij vraagt om hetzelfde (kaartje met route), maar de boswachter is tenminste wat beter aanspreekbaar dan de gemeente en ik kan het via een t.a.v. direct spelen. Bij de gemeente is het allemaal wat vager (geen contactpersoon, sturen naar postbus) dus ik denk toch echt dat het wat minder lang gaat duren bij SBB. Bedankt voor de informatie.

Graag gedaan en suc6. Hou ons op de hoogte,
Geplaatst (bewerkt)

HELAAS! De bordjes lijken enorm op elkaar en daarom had ik me vergist, maar het is toch de gemeente die het beheert. Ze hebben dezelfde regels (op paden, tussen zonsopkomst en -ondergang, geen motoren, enz) maar ze zijn waarschijnlijk niet bekend met het fenomeen geocaching <knip>. Ik kan de beheerder van het terrein ook niet zomaar spreken en wordt verwezen naar de postbus van algemene zaken :beerchug:

bewerkt door Goedweerloper
Geplaatst (bewerkt)

Iets positiever nieuws nu: ik heb nu tenminste iemand om de brief te adresseren zodat die niet zomaar op de algemene zaken berg terecht komt. Morgen doe ik hem weg. Intussen wil ik graag iets over mijn cache vertellen. Gebruik deze info AUB niet om snel nog voor mij eentje in het gebied te poten, maar juist om er daar geen neer te leggen terwijl ik in de ambtelijke molen zit...

Gebied: het bos tussen Moorsel en het Beuven (Lieropse Heide)

Eigenaar/beheerder: gemeente Someren

Regels: standaard verhaal (op de paden blijven, zonsopkomst tot -ondergang, enz). De route blijft ook op de paden en de cache komt dicht bij het pad.

Afstand: waarschijnlijk ongeveer 6-7 km van auto tot auto. Ik heb de route nog niet helemaal met de GPS gedaan dus dit is een schatting.

Waypoints: 9 exclusief cache, inclusief beginpunt.

Moeilijkheid: rekenen op basisschool niveau.

Terrein: varieert van harde paden tot mul zand en hobbelige paardenpaden. Fietsen niet aanbevolen, mountainbike wel.

Geplaatst
Gebruik deze info AUB niet om snel nog voor mij eentje in het gebied te poten, maar juist om er daar geen neer te leggen terwijl ik in de ambtelijke molen zit...

Dat zal toch geen probleem zijn. Als ik dezelfde molen in ga, kom ik toch onderop de stapel :yes:

Geplaatst
en zullen niet zo vrolijk worden van het idee dat ik daar een emmer ga begraven.

Als je het zo in je brief zet heb je weinig kans van slagen ben ik bang....

Heb ik ook niet zo gedaan :thumbdown:

Wel staat in de brief vermeld dat "Op het eind ligt een emmertje (de 'schat')..." omdat ik toch toestemming moet vragen om een cache te plaatsen en de gemeente niet voor de gek kan houden dat het alleen een wandelroute is.

Geplaatst (bewerkt)

<knip>

Nu we het er toch over hebben... hoe attach ik hier een bestand? Dan zet ik mijn brief hier gewoon neer en hoeft er niet over emmers te worden geemmerd zonder te weten wat er nu daadwerkelijk staat.

Geplaatst (bewerkt)
en zullen niet zo vrolijk worden van het idee dat ik daar een emmer ga begraven.

Als je het zo in je brief zet heb je weinig kans van slagen ben ik bang....

Zelfs een approver zou dat niet goedkeuren denk ik :thumbdown:

Ik zou zeggen dat ik er voorstander van ben om een natuurlijk verstopplaats te gebruiken.

Greoten haak.

### Edit by moderator: bericht op verzoek van "gequoted" forumlid quote aangepast. ###

bewerkt door Kruimeldief
Geplaatst
Ik zou zeggen dat ik er voorstander van ben om een natuurlijk verstopplaats te gebruiken.

Greoten haak.

Ik begrijp wel wat goedweerloper bedoelt. De Micro's kun je nog aardig op natuurlijke wijze verstoppen. De meeste "dozen" (in wat voor vorm dan ook) zijn handmatig ingegraven...

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...