Spring naar bijdragen
  • 0

Kan geen kaarten downloaden op GPS...

Vraag

Geplaatst

Al enkele weken wil ik nieuwe kaarten in mijn Garmin Extrex Vista downloaden. In het config-scherm wordt aangegeven dat zowel mijn com1 als com2 poorten goed werken. Zodra ik in MapSource mijn gps probeer te benaderen wordt er een foutmelding gegeven "There is a problem with the COM1 serial port, toegang geweigerd".

Heb ik instellingen verkeerd staan? Want hij heeft het wel gedaan maar ik zou werkelijk waar niet weten waarom hij het nu maar niet wil doen.. :thumbdown:

Heeft iemand voor dé oplossing?

Heel graag!

Marieka

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst (bewerkt)
Al enkele weken wil ik nieuwe kaarten in mijn Garmin Extrex Vista downloaden. In het config-scherm wordt aangegeven dat zowel mijn com1 als com2 poorten goed werken. Zodra ik in MapSource mijn gps probeer te benaderen wordt er een foutmelding gegeven "There is a problem with the COM1 serial port, toegang geweigerd".

Heb ik instellingen verkeerd staan? Want hij heeft het wel gedaan maar ik zou werkelijk waar niet weten waarom hij het nu maar niet wil doen..  :thumbdown:

Hmm, bekend verschijnsel bij mijn laptop!

Dit werkte bij mij en daar moet ik bij vertellen dat de installatie cd van W98 op de harde schijf staat, als dit bij jou niet het geval is, ben je een installatie cd nodig.

Mijn recept hoeft bij jou niet te werken, dus pas op!

Condiguratie beheer

Systeem

Poorten (Com & lpt)

en dan gewoon de com poorten verwijderen.

Computer opnieuw opstarten en de poorten worden weer opnieuw geinstalleerd.

bewerkt door JandeBeHanger
  • 0
Geplaatst (bewerkt)

Wat het probleem zou kunnen zijn, is dat een ander programma de com1 continu gebruikt.

Dat zou bv. een programmaatje kunnen zijn dat coninu checkt of een bepaald apparaat wel of niet op de com-poort is aangesloten.

Ik heb dat zelf gehad met een ouder type pda dat ik heb gehad.

Volgens mij kun je de werking van je com-poorten hiermee goed checken (15-dagen versie).

bewerkt door Peetee
  • 0
Geplaatst

Heb ik instellingen verkeerd staan? Want hij heeft het wel gedaan maar ik zou werkelijk waar niet weten waarom hij het nu maar niet wil doen..  :(

Heel graag!

Marieka

Als je Mapsource de com port laat opzoeken wat geeft hij dan aan?

• 0
Geplaatst

Ik op de com poorten verwijderd via het congif scherm in winXP en na het opnieuw starten van de pc deed alles het weer als een zonnetje!!! Oké, het downloaden van de kaarten van de pc naar mijn gps vraagt nogal wat geduld maar ik ben tevreden!!

Thank you!

Marieka

• 0
Geplaatst

Veel voorkomend foutje bestaat bij mensen die Microsoft Activesync gebruiken.

Meestal wordt deze gebruikt voor synchronisatie met PDA of telefoon.

Ondanks dat dit meestal via USB verloopt, pikt Activesync standaard ook de com-poort in.

Even in de instellingen van Activesync de com-poort uitvinken, en het probleem is verholpen.

Ik heb dit de laatste tijd al een keer of 5 meegemaakt, en dan vooral bij mensen die een GPS hebben, maar ook een PDA.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...