Spring naar bijdragen

Bereikbaarheid Caches


Gast calamaris

Aanbevolen berichten

Gast calamaris

Beste Lezers,

 

Wij, mijn vrouw en ikzelf, zijn zeer geintresseert in Geocaching!!

Onze vraag is:

Is het de moeite om van start te gaan als je niet verder dan ong. 1 KM kan lopen!

Fietsen is geen probleem, vanaf een parkeerplaats.

Door een handicap kan een van ons namelijk niet verder lopen.

Met de auto kunnen we ons verplaatsen en dan met de meegenomen fietsen op weg gaan, doch het lopen MOET beperkt zijn.

Wij vragen ons af, kunnen we dan wel voldoende deelnemen aan deze voor ons ook geweldige bezigheid.

 

Graag een EERLIJK antwoord, de aanschaf van een GPS hangt hier vanaf!!!!

Hartelijk dank voor jullie oprechte antwoorden.

 

Gerard en Truus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Als een ieder zoveel mogelijk bij zijn caches d.m.v. tekst en icoontjes aangeeft of er gefietst kan worden en/of de loopafstand opgeeft, kun je zelf al bekijken als er voor jullie te cachen valt.

 

M.i. zijn er genoeg caches voor jullie te doen. Er zijn genoeg zogenaamde "drive-in-caches".

Verder zijn er ook genoegd caches die korter zijn dan 1 km. Volgens mij kun je dat bij de zogenaamde DHZ-pagina's aangeven (correct me if I'm wrong).

 

Veel succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Veel cache-eigenaren gebruiken de Geocaching Icons Generator om aan te geven of een cache bijv geschikt is voor rolstoelers, maar ook met andere vervoersmiddelen. Ook hoeveel er moet worden gelopen staat vaak aangegeven.

 

Een goed voorbeeld is: Dwalend door het park

 

Mocht je twijfelen of een bepaalde cache geschikt voor jullie is, dan kan je dit altijd bij de eigenaar navragen. Dit zijn doorgaans zeer hulpvaardige mensen.

 

Bovendien heb ik weleens gehoord dat er gps-en te huur zijn (of te leen van een kennis...) Miscchien eerst proberen voordat er een hoop geld wordt uitgegeven.

 

Maar wees gewaarschuwd: Eenmaal begonnen zijn jullie verslaafd voor het leven ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij, mijn vrouw en ikzelf, zijn zeer geintresseert in Geocaching!!

Onze vraag is:

Is het de moeite om van start te gaan als je niet verder dan ong. 1 KM kan lopen!

Fietsen is geen probleem, vanaf een parkeerplaats.

Door een handicap kan een van ons namelijk niet verder lopen.

Met de auto kunnen we ons verplaatsen en dan met de meegenomen fietsen op weg gaan, doch het lopen MOET beperkt zijn.

Wij vragen ons af, kunnen we dan wel voldoende deelnemen aan deze voor ons ook geweldige bezigheid.

 

Graag een EERLIJK antwoord, de aanschaf van een GPS hangt hier vanaf!!!!

Hartelijk dank voor jullie oprechte antwoorden.

 

Gerard en Truus

 

De afstands icoontjes kloppen niet bij elke cache. Jullie zouden dus maximaal 500 meter vanaf de auto kunnen lopen. De meeste traditional caches zullen hier wel aan voldoen, met een multi cache (dus met tussenpunten) wordt het vaak toch wel langer lopen. Er zijn ook een aantal stads caches, die zijn over het algemeen goed met de fiets te doen! Voor de zekerheid kun je een cache uitzoeken en even een mailtje sturen naar de cache legger en je vraag bij hem voorleggen.

bewerkt door Team Firefox
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij zijn er genoeg caches te doen zonder veel loopwerk. Zo hebben wij dit weekend een aantal caches gedaan welke ook zeer goed met auto cq fiets te doen waren. Verder zou je natuurlijk ook altijd als je twijfelt over een bepaalde cache iemand kunnen mailen die hem al gedaan heeft.

GPS huren gaat trouwens ook erg goed, hebben wij de eerste keer ook gedaan. Daarna toch maar vrij snel een aangeschaft :cry: Eerst samen met vrienden, maar al gauw over gegaan op een eigen ;)

Ik zou het gewoon eens een weekendje gaan proberen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geocaching binnen gegeven bereik is zeker te doen, maar vraagt natuurlijk wel voorbereiding.

Zelf heb ik alle caches op mijn TomTom, en kan dus vantevoren bepalen wat de afstand tussen (mogelijke) parkeerplaats en cache is. Verder helpen de beschrijving en eventuele (spoiler-)fotoos op eerdere log's om één en ander in te schatten.

Conclusie: succes bij het binnenkort vinden van jullie eerste cache !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals Roode Loper al aangeeft is o.a. hiervoor de DHZ functionaliteit te gebruiken. Berijkbaar via "Mijn kaart" bij de kaarten.

 

In Nederland zijn er ruim 1000 caches waarbij de afstand is opgegeven.

Als ik een kaart maak met een maximale opgegeven afstand van 1 Km, dan krijg ik dit kaartje:

 

DisplayCacheMaps.jpg

 

 

 

Zo zijn er ook kaartjes te maken voor fietsen.

 

Of de data klopt weet ik natuurlijk niet, maar als een cache eigenaar opgeeft dat het 500 meter is, zal het wel geen 5 Km zijn neem ik aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast calamaris

Geweldig al jullie reakties.

Hartelijk dank.....

We weten nu zeker dat we dit leuk vinden en kunnen.

Gerard en Truus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn ook veel caches die je thuis al op moet lossen . :cry:

 

 

Deze zijn goed te doen en hebben bijna allemaal een afstand die korter is dan 500m.

 

Dus thuis uren boven een puzzel hangen ;) en dan op weg om de cache te vinden :blush:

 

 

Succes !

 

groetjes inkesa

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...