Gast johan.smit Geplaatst 19 mei 2005 Geplaatst 19 mei 2005 Ik heb onlangs een Garmin Quest gekocht. Ik ga een aantal keren per jaar naar de Ardennen en wil hem daar ook gebruiken. Wanneer ik echter naar de standaard meegeleverde stuurmontage kijk, dan krijg ik het idee dat mijn Quest hier of uit zal stuiteren, of met montage en al zal afbreken (het gaat er soms hard aan toe). Heeft iemand hier ervaring mee? Ik ben al op zoek naar iets stevigers. Weet iemand waar ik een alternatieve montage kan kopen? Ik zou de Quest ook graag enigzins beschermen tegen modder e.d. Ook al is hij water dicht, modder en zand zullen hem geen goed doen denk ik. Al vast bedankt voor reacties. Met vriendelijke groet, Johan Smit
JandeBeHanger Geplaatst 19 mei 2005 Geplaatst 19 mei 2005 (bewerkt) Ik heb onlangs een Garmin Quest gekocht. Ik ga een aantal keren per jaar naar de Ardennen en wil hem daar ook gebruiken. Wanneer ik echter naar de standaard meegeleverde stuurmontage kijk, dan krijg ik het idee dat mijn Quest hier of uit zal stuiteren, of met montage en al zal afbreken (het gaat er soms hard aan toe). Heeft iemand hier ervaring mee? Ik ben al op zoek naar iets stevigers. Weet iemand waar ik een alternatieve montage kan kopen? Ik zou de Quest ook graag enigzins beschermen tegen modder e.d. Ook al is hij water dicht, modder en zand zullen hem geen goed doen denk ik.<{POST_SNAPBACK}> Ik wil je sterk afraden om zo'n dure gps op de fiets te monteren, want je je vernielt je mooie en dure gps door de trillingen! Je kunt dan beter een Etrex Euro of een Gekootje meenemen! 19 mei 2005 bewerkt door JandeBeHanger
Peetee Geplaatst 19 mei 2005 Geplaatst 19 mei 2005 (bewerkt) Hallo Johan, Je zou natuurlijk eens kunnen kijken naar de Touratech Motormount, speciaal gemaakt voor (de naam zegt het al!) gebruik op de motor. Maar, zoals JandeBehanger ook al aangeeft: Hoewel de Quest ontworpen is om klappen van 6G te kunnen weerstaan, zou ik vantevoren zeker nagaan of het apparaat geschikt is voor al te ruige tochten. Maar voor de gewone tochtjes zal dat (ook in het bos en open terrein) op de fiets wel meevallen. Als-ie maar goed stevig op je stuur zit. Je zou hierover eens een mailtje aan de helpdesk van Garmin kunnen sturen. 19 mei 2005 bewerkt door Peetee
Gast johan.smit Geplaatst 29 mei 2005 Geplaatst 29 mei 2005 Peetee, Thnx voor de reply. Ik had deze steun zelf ook al gevonden. Bij de Garmin shop in Notter hebben ze mij zelfs deze Quest aangeraden. Het zou geen enkel probleem zijn om hem op de MTB mee te nemen. Ik zoek nog verder. Groet, Johan
Geopatra Geplaatst 29 mei 2005 Geplaatst 29 mei 2005 Als de Quest voor 6G gebouwd is zou ik zeggen dat hij een mtbtocht op een mtb met voorvering en niet te harde banden -bijv. 2,5-3 atm.- moet kunnen doorstaan zonder problemen. Ook ik zou hem niet graag over een modderig parcours rijden, maar gezien de specs moet ook dat kunnen. Voorzichtig schoonmaken van mn. het venster is dan belangrijk. Maar mogelijk kun je hiervoor ook een beschermlaag eroverheen plakken, zoals je -meen ik- ook voor diverse PDA's kunt krijgen. Evt iets bijknippen. Het belangrijkste lijkt het mij dat je niet tegen een boom oid. aanknalt of fors over de kop gaat! Succes, Geopatra.
Aanbevolen berichten