Spring naar bijdragen

Bevindingen Legend en Legend Europa

Aanbevolen berichten

Gast Gert33
Geplaatst

Ik sta op het punt om een GPS-ontvanger aan te schaffen. Ik heb inmiddels een selectie gemaakt en daar horen ook de Garmin eTrex Legend en Garmin eTrex Legend Europa bij.

Vragen van mij zijn nog;

1 Wat zijn jullie bevindingen met één van deze twee?

2 Zijn ze gemakkelijk in gebruik?

3 Heb ik het goed dat de Europa-variant al volledig geschikt is om in heel europa te gebruiken? As zomer gaan we namelijk kamperen in Frankrijk.

Geplaatst (bewerkt)

Even ter verduidelijking:

De Garmin eTrex Legend en Garmin eTrex Legend Europa zijn gewoon dezelfde apparaten, alleen is de laatste inclusief de Mapsource Metroguide Europa CD, het kaartmateriaal. Met behulp van Mapsource zet je het kaartmateriaal op je gps. Het interne geheugen van 8MB biedt ruimte aan het kaartmateriaal van een gebied ter grootte van 2 à 3 Nederlandse provincies.

Wil je de Legend gebruiken op je vakantiebestemming dan zul je t.z.t. eerst het kaartmateriaal voor dat gebied naar je gps moeten laden.

Verder is de Legend een prima apparaat om mee te cachen.

bewerkt door Peetee
Gast Gert33
Geplaatst

De Garmin eTrex Legend en Garmin eTrex Legend Europa zijn gewoon dezelfde apparaten, alleen is de laatste inclusief de Mapsource Metroguide Europa CD, het kaartmateriaal. Met behulp van Mapsource zet je het kaartmateriaal op je gps. Het interne geheugen van 8MB biedt ruimte aan het kaartmateriaal van een gebied ter grootte van 2 à 3 Nederlandse provincies.

Wil je de Legend gebruiken op je vakantiebestemming dan zul je t.z.t. eerst het kaartmateriaal voor dat gebied naar je gps moeten laden.

Gast Gert33
Geplaatst

Die kaarten moet je dan dus wel thuis alvast in je gps zetten? Dat kan niet ter plekke?

Geplaatst (bewerkt)

Gert 33

je hebt eigenlijk twee keuzes

De legend + mapsource is de ideale combinatie voor beginners.

De gevorderen zullen de Garmin 60CS en ozi-explorer kiezen.

Ik heb de legend + Mapsource. Je kunt er werkelijk alles mee en ik heb nooit spijt gehad met mijn keuze. Het enige wat er niet op zit is

1) Een electronische kompas (nooit gemist)

2) barometer, (nooit gemist)

3) meer geheugen (zou handig zijn, maar nooit iritant afwezig)

4) Auto Navigatie (ook nooit gemist, je loopt immers in het veld ;-))

Enige nadeel van de Legend is dat je een jaar later een 60CS wil. Maar als je daar mee kunt leven, zou ik de legend kiezen

Groet,

Vinnie1

bewerkt door Vinnie1
Geplaatst
Die kaarten moet je dan dus wel thuis alvast in je gps zetten? Dat kan niet ter plekke?

Alles kan. Alleen heb je er een pc met seriële poort, datakabeltje en Mapsource voor nodig.

Die zul je dus bij je moeten hebben. Je zou bv. een laptop hiervoor mee kunnen nemen, als je daarover de beschikking hebt.

Geplaatst (bewerkt)
4) Auto Navigatie (ook nooit gemist, je loopt immers in het veld ;-))

Hee, dat zit er wel op, je moet het alleen voorbereiden middels mapsource.

Dan brengt hij je netjes waar je maar wil. Zelfs in het donker, want bij iedere afslag gaat automatisch het lampje aan.

Let wel op, TS, dat je niet wordt afgescheept met een oude mapsource versie (Cityselect 7 is de nieuwste) voor je dure geld. Met eerdere versies kom je nogal wat land, straten en rotondes te kort.

Verder ga ik over Mapsource niks zeggen wat in dit forum niet mag :tooth::lol:

Maar als je dat toch een laptop gaat meesjouwen, kun je ook Nroute even downloaden, heb je meteen een Live-routeplanner.

bewerkt door dmace
Geplaatst
Let wel op, TS, dat je niet wordt afgescheept met een oude mapsource versie (Cityselect 7 is de nieuwste) voor je dure geld.

City Select werkt toch niet op de Legend?? Daarom krijg je Metroguide.

Geplaatst
Let wel op, TS, dat je niet wordt afgescheept met een oude mapsource versie (Cityselect 7 is de nieuwste) voor je dure geld.

City Select werkt toch niet op de Legend?? Daarom krijg je Metroguide.

Voor Legend C ben je wel CS nodig en voor de gewone en oudere Legend is MG voldoende.
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...