Spring naar bijdragen

TomTom GPS progje


KarelKraak

Aanbevolen berichten

Als ik TomTom gebruikt heb dan blijft onder in mijn PDA schermpje het icoontje van de satellietschotel staan. Het bijbehorende programma, voor de GPS instellingen in TomTom, blijft ook actief. Ik krijg het maar niet voor elkaar om het zonder soft-reset weg te krijgen. Ook niet via settings>memory>running programs of de task-switcher die bij de PDA zat. Erg irritant want het progje geeft de com poort niet vrij terwijl ik die voor een ander programma nodig heb. En een soft-reset loopt 9 van de 10 keer vroegtijdig vast als de GPS-kabel nog aangesloten zit. Gevolg: alles uit zijn waterdichte verpakking halen, loskoppelen, resetten en weer inpakken. Dat moet toch anders kunnen? Iemand enig idee?

 

Karel Kraak

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Wat zou je er van denken om TomTom gewoon af te sluiten? Dan schakelt de GPSdriver namelijk ook uit. Als je TomTom niet gewoon afsluit maar wegklikt via het kruisje dan blijft het op de achtergrond actief en dan blijft de GPSdriver dus ook actief en het icoontje blijft dan gewoon rechtsonder in beeld.

Het is dus geen softwarefout van TomTom maar een bedieningsfout van jou :thumbup:

 

Je kunt TomTom op 2 manieren afsluiten. Via de Kaar ga je naar:

Bestand, linksonder op je PPCscherm en dan kies je voor : Stop. En dan stopt TomTom en verdwijnt uit het geheugen. En dan is dus ook je GPSdriver afgesloten.

 

Een andere manier is via je navigatiescherm te klikken met de stylus of met een vinger. dan kom je in een keuzescherm en kies je net zo vaak voor MEER dat je een rode STOP icoon tegenkomt waaronder staat geschreven VERLAAT APPLICATIE. Als je op dat icoontje klipt stopt TomTom dus ook en verdwijnt ook de GPSdriver uit het geheugen en verdwijnt dus ook jouw icoontje van het scherm.

 

Je hebt waarschijnlijk TomTom nooit een keer echt afgesloten gehad.

 

Het kruisje rechtsboven in je PPC betekent niet afsluiten maar verbergen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast SamSung

LS

 

Voor het afsluiten van programma's door middel van het Kruisje, zijn wel weer aparte programma's, al dan niet tegen betaling, te downloaden.

Met zo'n programma'tje is dan TomTom en de gps-driver ook in een keer af te sluiten.

 

Sam

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik sluit TomTom af. Volgens beide methoden is het resultaat hetzelfde: GPS driver blijft lopen. Ook met de task-switcher, wat SamSung bedoelt, geen succes.

Zowel TomTom als de GPS-driver staan (na afsluiten) niet aangegeven als lopende programma's, alleen het iccontje blijft wel staan. Als ik erop klik dan opent het GPS-schermpje en staat de driver WEL in de lijst. Als ik die dan weer afsluit met de task-switcher of via Running programs, verdwijnt hij uit de lijst, schermpje sluit netjes af, maar het icoontje blijft staan tot ik een soft-reset doe.

 

KarelKraak

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, de wonderen zijn de wereld dan nog niet uit.

Op welke forum je ook komt waar een PocketPC of TomTom wordt besproken, en dan vooral als het gaat over wel of niet zichtbaar aanwezig blijven van de GPSdriver als het gevolg van het wel of niet goed afsluiten van TomTom, kom je overal hetzelfde probleem en hetzelfde antwoord tegen.

Dat is zowel hier op dit forum als op het forum van de pocketpc-club.nl :thumbup:

 

99% van het probleem is dus het niet goed afsluiten van TomTom. Als jij zegt dat je het wel goed afsluit, dan geloof ik je, maar ben dan wel minder blij.

 

Je kunt nog eens een softreset uitvoeren en dan TomTom opstarten en daarna weer afsluiten zoals op een van de 2 manieren die ik omschreef.

 

De task-switcher die jij noemde, is dat een bestaand programmanaam of een van de vele taskswitchers?

 

Ik heb hier diverse in gebruik, allemaal betaalde versies.

 

Ik geloof dat ik er drie verschillende heb geinstalleerd, al dan niet ingeschakeld :D

 

Ik heb er hier nog wel een liggen dat freeware is en die mag je wel downloaden, dan moet je even dubbelklikken op de naam Pocketnav.exe Het is een goed progje dat ook goed de andere applicaties afsluit en het heeft nog een paar functies.

Voor wat jouw probleem betreft is het natuurlijk een gemakkelijke surrogaatoplossing.

 

Je kunt ook TomTom weer helemaal de-installeren en het weer opnieuw installeren nadat je de registry hebt schoongemaakt. Daarvoor is een zeer goed programma'tje te koop dat SKTools heet.

Als je TomTom opnieuw installeert dan TomTom als programma, het geluid en de driver in de mainmemory installeren en de rest op en geheugenkaart.

TomTom en de GPSdriver mogen niet op het geheugenkaart geïnstalleerd staan. Dit geeft alleen maar problemen.

 

Een andere optie is een oudere GPSdriver installeren. Dat wil namelijk ook nog wel eens helpen.

Ik weet niet welke versie van TomTom je in gebruik hebt, welke versie GPSdriver je gebruikt, wat voor een GPS je hebt en of je wel of niet de driver hebt die voor filewaarschuwingen is. Als je die functie niet gebruikt dan zou je wel eens een verkeerde gpsdriver in gebruik kunnen hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de uitvoerige uitleg. De task-switcher (heet eigenlijk switcher bar zag ik net) stond al op mijn pocketpc toen ik hem kocht (Dell X30) en is dan ook van Dell zelf. TomTom is versie 3.00 (402) en de GPS driver 2.09. Mijn GPS is een Garmin 76 verbonden met een serieel kabeltje, maar dat mag toch niets uitmaken?

Wel heb ik de hele boel op een SD-kaartje staan. Ik zal dat maar snel veranderen...

Nogmaals bedankt.

 

KarelKraak

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een andere driver zou je niet moeten hoeven te installeren. En inderdaad Navigator op het interne RAM geheugen van je PDA zetten en de kaarten op een SD-tje wegschrijven. Afsluiten via 'applicatie verlaten' en het werkt gewoon.

bewerkt door Team Firefox
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
Als ik TomTom gebruikt heb dan blijft onder in mijn PDA schermpje het icoontje van de satellietschotel staan. Het bijbehorende programma, voor de GPS instellingen in TomTom, blijft ook actief. Ik krijg het maar niet voor elkaar om het zonder soft-reset weg te krijgen. Ook niet via settings>memory>running programs of de task-switcher die bij de PDA zat. Erg irritant want het progje geeft de com poort niet vrij terwijl ik die voor een ander programma nodig heb. En een soft-reset loopt 9 van de 10 keer vroegtijdig vast als de GPS-kabel nog aangesloten zit. Gevolg: alles uit zijn waterdichte verpakking halen, loskoppelen, resetten en weer inpakken. Dat moet toch anders kunnen? Iemand enig idee?

 

Karel Kraak

in start/settings zie je de gps schotel staan. klik hierop.

dan opend zich het scherm 2e tabblaadje en je kan aangeven welke gps er ingesteld moet worden . daar zie je links een vakje met een vinkje erin.

dit vinkje uitzetten en je schoteltje is niet meer actief.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...