Spring naar bijdragen

link plaatsen in log


giga

Aanbevolen berichten

Misschien is deze vraag al eens eerder gesteld, maar ik kan het niet vinden :D

Terwijl ik bezig was met mijn logs te schrijven heb ik geprobeerd om een link te maken naar een andere cache, maar deze verscheen niet op het scherm :rolleyes:. Hoe krijg ik dit wel voor elkaar? Ik weet dat het kan, want heb het al eens in andermans logs gezien.

Wie kan me hierbij helpen?

 

groet

Giga

bewerkt door giga
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

[url=http://www.geocaching.nl]Nederlandse Geocaching pagina[/url]

 

Dit gaat ook:

[blue]blauw[/blue]
[red]rood[/red]
[purple]purpur[/purple]
[orange]oranje[/orange]
[yellow]geel[/yellow]
[green]groen[/green]
[white]wit[/white] 

[b]bold[/b]
[i]italic[/i]
[quote]text[/quote]
Font Impact: [font=Impact] niet met [/font] beeindigen maar verder met [font=Arial]!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[url=http://www.geocaching.nl]Nederlandse Geocaching pagina[/url]

 

Dit gaat ook:

[blue]blauw[/blue]
[red]rood[/red]
[purple]purpur[/purple]
[orange]oranje[/orange]
[yellow]geel[/yellow]
[green]groen[/green]
[white]wit[/white] 

[b]bold[/b]
[i]italic[/i]
[quote]text[/quote]
Font Impact: [font=Impact] niet met [/font] beeindigen maar verder met [font=Arial]!

Hmmm Er wordt gevragd om een link te plaatsen in een log......

 

Hmmm lijkt allemaal heel leuk een aardig, maar volgens mij is de vraag niet begrepen......

Als je gaat loggen is er geen HTMLfunctie, alleen mar "platte" tekst.

 

Ik weet niet waar het bovenstaande op slaat, maar als je het bovenstaande in een log plaatst zie je het zoals het in bovenstaand geschreven is.

 

Denk dus echt dat je een beetie fout zit :D Weet het wel zeker :rolleyes:

 

Edit: Zelfs het zeker weten kan niet voorkomen dat ik het fout heb ;)

bewerkt door Kruimeldief
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien is deze vraag al eens eerder gesteld, maar ik kan het niet vinden  ;)

Terwijl ik bezig was met mijn logs te schrijven heb ik geprobeerd om een link te maken naar een andere cache, maar deze verscheen niet op het scherm :rolleyes:. Hoe krijg ik dit wel voor elkaar? Ik weet dat het kan, want heb het al eens in andermans logs gezien.

Wie kan me hierbij helpen?

 

groet

Giga

 

Een log kun je alleen maar schrijven in "platte" tekst en kent dus geen HTML mode. Je zult het gewoon moeten typen.

 

Een aanklikbare link is dus onmogelijk...

 

Edit: Zelfs het zeker weten kan niet voorkomen dat ik het fout heb. Het onmogelijke is dus geschiedt. Kruimel zit er naast :D

bewerkt door Kruimeldief
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soryy, maar het kan echt wel!!

Wij ondertekenen elk log alsvolgt:

 

Groet, Boober & Nikki "["url=http://fraggleteam.geocacher.nl"]"Visit link"["/url"]"

 

en dat ziet er dan in een log zo uit:

Groet, Boober & Nikki Visit link

 

let op:

De in de rode tekst gebruikte aanhalingstekens (") rond de haken ([) moeten uiteraard weggelaten worden, deze staan hier alleen om uit te leggen wat je moet typen.

 

Succes ermee.

 

Boober Fraggle

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soryy, maar het kan echt wel!!

Boober Fraggle

Puuuh Boober wat een mooi verhaal. En zoals gewoonlijk heb je weer eens helemaal gelijk! Je kunt wel merken dat je een enorme schat aan html (en php) kennis bezit. :thumbup: Maar je legt de dingen altijd net iets moeilijker uit dan nodig is. :P Dat hele verhaal over die haken kun je namelijk gewoon vergeten. Gewoon de link met http:// ervoor is ook voldoende. De link wordt dan zichtbaar in het log met visit link. :D

 

Nikki Fraggle

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe het kan is me een raadsel, maar het kan dus....

:thumbup:

Zo'n raadsel is dat niet. Als je een log wilt schrijven staat er boven het woord "Comments" een knopje met een smiley, klik er op en je kunt een keus maken uit diverse smileys die je kunt invoegen. Het invoegen doe je tussen [....] haken.

 

Groet,

 

Boober Fraggle

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe het kan is me een raadsel, maar het kan dus....

:thumbup:

Zo'n raadsel is dat niet. Als je een log wilt schrijven staat er boven het woord "Comments" een knopje met een smiley, klik er op en je kunt een keus maken uit diverse smileys die je kunt invoegen. Het invoegen doe je tussen [....] haken.

 

Groet,

 

Boober Fraggle

Sla een willekeurige log van me er op na en zie dat ik daar al achter was. :D

Eigenlijk doelde ik op de schuine en dikke tekst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En hier de oplossing: je kan dezelfde dingen doen als je hier op het forum kan doen.

Met een link wordt dat dus:

[*URL=http://www.geocaching.nl]geocaching[/url]

het * voor URL weghalen natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:D Goed, heb ik in al die jaren weer wat geleerd. Ik lees 100den logs per week en heb ze eigenlijk nog nooit met een url of ander html gedoe gezien.

Ik was er heilig van overtuigd dat het dus niet mogelijk was. Williiii toch, wat een reactie, niets menselijks is mij vreemd hoor :thumbup:

Dus mijn excuses voor de foute informatie. Ben blij dus dat er nog mensen zijn die het dan gewoon ff verbeteren.

Bedenk me net dat al die 100den logjes die ik in de week lees, allemaal met een half oog gelezen worden via email en natuurlijk nooit online.

Had ik het maar eerder geweten dan hadden al mijn logjes wel met urlletjes en ander doorgelinkte shit versierd geweest ;)

 

Ik was er dus heilig van overtuigd dat het platte tekst was. :P

 

Als iets vaak genoeg fout is gegaan, gaat het vanzelf goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...