Spring naar bijdragen

Cache eigenschappen


Aanbevolen berichten

Bij het zoeken in de database voor een ander draadje viel het mij op dat van de actieve caches in Nederland al 62% van eigenschappen is voorzien. ;)

 

Gisteren heb ik een aantal eigenaren automatisch mail gestuurd en vandaag nog een aantal handmatig. Dus aan het einde van de week op 70%?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Bij het zoeken in de database voor een ander draadje viel het mij op dat van de actieve caches in Nederland al 62% van eigenschappen is voorzien.  ;)

 

Gisteren heb ik een aantal eigenaren automatisch mail gestuurd en vandaag nog een aantal handmatig. Dus aan het einde van de week op 70%?

 

Vraagje: de te lopen afstand is dat enkel de afstand vanaf de parkeerplaats tot aan de cache of parkeerplaats-cache-parkeerplaats?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vraagje: de te lopen afstand is dat enkel de afstand vanaf de parkeerplaats tot aan de cache of parkeerplaats-cache-parkeerplaats?

 

In ieder geval bij onze cache is dat te totaal te lopen afstand (p-plaats>cache>p-plaats). Dit lijkt mij wel logisch, maar je weet maar nooit.

 

Volgens mij is dat wel de bedoeling, anders heb je er weinig aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij is dat wel de bedoeling, anders heb je er weinig aan.

Precies, daarom is het de totale afstand als je de logische weg volgt. Als je heel slim bent kan het mogelijk korter. Doe je dom, dan is het verder.

 

Slim is in dit geval een van de waypoints per auto ophalen. (alhoewel). Dom is in dit geval niet naar rechts als de pijl dat wel aan geeft.

 

Op de eigenschappen pagina staat overigens een knopje met "??" er in. Is leuk om op te klikken. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
In ieder geval bij onze cache is dat te totaal te lopen afstand (p-plaats>cache>p-plaats). Dit lijkt mij wel logisch, maar je weet maar nooit.

 

Volgens mij is dat wel de bedoeling, anders heb je er weinig aan.

 

Als fietser/wandelaar heb je dan trouwens vaak weinig aan die afstanden bij traditionals. Bij multi's lijkt het me de totale afstand van begincoordinaat tot de cache. Daar kun je als fietser/wandelaar veel meer mee..

 

Nico

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat me wel een tikkie irriteert is dat het verzoek om je cache-pagina aan te passen steeds weer terug komt. Ook voor cache pagina's die al via .com zijn ingesteld. Ik hoef toch geen dubbele icoontes?

Dan krijg ik iedere keer weer een automatisch bericht dat een van mijn inactieve caches, waarvan alleen nog maar de parkeerplaatst bekend is omdat de cache in revisie is, nog aangepast moet worden. Ik wil wel schreeuwen tegen dat mailtje, dat zodra ik het zelf weet het wel in orde komt...

En dan, dan zijn er nog een soort caches waarbij je het niet in kunt stellen omdat de gegevens per dag en meerdere keren per dag kunnen veranderen, zoals de KralenCache, dat een moving cache is.

 

Met andere woorden, ik hoef niet steeds dat mailtje. Is er ergens een optie te maken waarmee je dat kunt uitzetten?

 

Of maak een optie dat men zulke mailtjes niet krijgt bij caches die inaktief (disabled) zijn en maak voor caches als de KralenCache, waarbij je de cache-eigenschappen nooit in kunt stellen, eruit gefilterd woren.

Nu krijg ik 100den spammailtjes per week en kunnen deze paar er wel bij, maar toch......

 

Denkend aan de poging een student te ontgroenen: "Water, mits met mate gedronken, doet niemand kwaad."

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kunt veel van Kruimel vinden, maar in tenminste een ding is hij zeker heel bedreven. ;)

Wat me wel een tikkie irriteert is dat het verzoek om je cache-pagina aan te passen steeds weer terug komt. ...

Met andere woorden, ik hoef niet steeds dat mailtje. Is er ergens een optie te maken waarmee je dat kunt uitzetten?

Of maak een optie dat men zulke mailtjes niet krijgt bij caches die inaktief (disabled) zijn en maak voor caches als de KralenCache, waarbij je de cache-eigenschappen nooit in kunt stellen, eruit gefilterd woren.

Mooi gemaakt he? Op 10 juni ergens in de nacht worden er weer mails verstuurd. En dan 50000 seconden later weer.

 

Maar even serieus. Tot nu toe zijn er twee maal mailtjes verstuurd.

Op basis van opmerkingen na de eerste mail heb ik een aantal dingen aangepast:

- De mail wordt alleen verstuurd naar eigenaren van caches die actief zijn. Inactieve caches en gearchiveerde caches vallen buiten de mailing. Als DHZ gebruiker kun je zelf de status veranderingen van je cache opgeven. Kralenfeen is overigens actief.

- Ik heb de mail aangepast met een melding over het gebruik van de iconen. Het invullen van de eigenschappen staat los van het gebruik van de iconen. Ver voor de introductie van de eigenschappen waren b.v. de iconen van Femke en Sandor op een groot aantal pagina's in gebruik. Dat kan gewoon zo blijven, net als het gebruik van de gc.com iconen. Het gebruik van deze iconen bied alleen niet de mogelijkheid om op eigenschappen te selecteren. Vandaar dat die apart moeten worden ingevoerd.

- De optie om de mail niet meer te krijgen is er al en staat ook in de mail. Dat is: of de eigenschappen invullen of een mail aan dhz@geocaching.nl sturen met het verzoek DHZ te deactiveren. Dat alle twee minder dan 2 minuten werk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kunt veel van Kruimel vinden, maar in tenminste een ding is hij zeker heel bedreven.
Wat me wel een tikkie irriteert is dat het verzoek om je cache-pagina aan te passen steeds weer terug komt. ...

Met andere woorden, ik hoef niet steeds dat mailtje. Is er ergens een optie te maken waarmee je dat kunt uitzetten?

Of maak een optie dat men zulke mailtjes niet krijgt bij caches die inaktief (disabled) zijn en maak voor caches als de KralenCache, waarbij je de cache-eigenschappen nooit in kunt stellen, eruit gefilterd woren.

Mooi gemaakt he? Op 10 juni ergens in de nacht worden er weer mails verstuurd. En dan 50000 seconden later weer.

 

Maar even serieus. Tot nu toe zijn er twee maal mailtjes verstuurd.

Op basis van opmerkingen na de eerste mail heb ik een aantal dingen aangepast:

- De mail wordt alleen verstuurd naar eigenaren van caches die actief zijn. Inactieve caches en gearchiveerde caches vallen buiten de mailing. Als DHZ gebruiker kun je zelf de status veranderingen van je cache opgeven. Kralenfeen is overigens actief.

- Ik heb de mail aangepast met een melding over het gebruik van de iconen. Het invullen van de eigenschappen staat los van het gebruik van de iconen. Ver voor de introductie van de eigenschappen waren b.v. de iconen van Femke en Sandor op een groot aantal pagina's in gebruik. Dat kan gewoon zo blijven, net als het gebruik van de gc.com iconen. Het gebruik van deze iconen bied alleen niet de mogelijkheid om op eigenschappen te selecteren. Vandaar dat die apart moeten worden ingevoerd.

- De optie om de mail niet meer te krijgen is er al en staat ook in de mail. Dat is: of de eigenschappen invullen of een mail aan dhz@geocaching.nl sturen met het verzoek DHZ te deactiveren. Dat alle twee minder dan 2 minuten werk.

 

Hehehe, ik weet nu weer niet of het lofende woorden zijn of dat ik het met een koreltje zout moet nemen ;)

 

Wat dacht je? Kruimel krijgt meer dan 200 mailtjes per dag en dat is ze allemaal ook nog eens woord voor woord zou lezen?

Ik zie net dat ik alleen al van geocaching.com sinds 23 maart 5790 emailtjes heb gekregen.

 

Nuh, steekwoorden lees ik.

 

Van alle berichten die er op het forum gepost worden krijg ik direct een emailtje. Dan zijn er nog en 10tal mailtjes van forumleden met diverse verzoeken. ;)

Zo nu en dan zit er eentje van DHZ erbij. Ik lees dan een cache naam en een verzoek om de eigenschappen van een bepaaalde cache aan te passen. Ik denk dan, joho Coen, alweer? en de delete knop maakt dat het berichtje weer verdwijnt.

Beide opties om er vanaf te komen zijn nu niet de beste opties.

Of aanpassen zodat het afgelopen is, wat niet wil met caches die je niet kunt aanpassen en DHZ opzeggen? Foei toch. Éen van jouw geestekindjes opzeggen? Zou niet durven. :cry:

 

 

Toch klopt er iets niet mijn beste.

Je schrijft dat caches die niet aktief zijn, eruit gefilterd worden. Snap dan niet dat ik ook mail krijg om een cache aan te passen die al een jaar unavailable is. (Aole compas)

 

En dat de KralenFee aktief is weet ik niet. Ze zit wel hier ergens in de kamer, maar echt aktief kan ik haar niet vinden :)

 

Als je de KralenCache bedoelt, die is wel aktief maar ik kan daar geen eigenschappen aan geven. Pas als men op jacht gaat naar deze cache zou ik ter plaatse het ding een eigenschap kunnen geven, maar die eigenschap kan 5 minuten later al weer veranderd zijn.

 

Lijkt me nogal bewerkelijk met een smartphone of PPC dat steeds onderweg te moeten dóen :D

 

Het maakt niet uit wat je doet, als het af is wou je dat je het anders had gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch klopt er iets niet mijn beste.

Je schrijft dat caches die niet aktief zijn, eruit gefilterd worden. Snap dan niet dat ik ook mail krijg om een cache aan te passen die al een jaar unavailable is. (Aole compas)

Dat klopt (niet):D . Daarom probeerde ik ook aan te geven dat er de eerste keer wat mis was, wat de tweede keer opgelost was. Vanaf de tweede mail is deze alleen naar eigenaren van actieve caches gegaan.

 

Als je de KralenCache bedoelt, die is wel aktief maar ik kan daar geen eigenschappen aan geven. Pas als men op jacht gaat naar deze cache zou ik ter plaatse het ding een eigenschap kunnen geven, maar die eigenschap kan 5 minuten later al weer veranderd zijn.
Ik heb vanavond tijdens het koken weer eens nagedacht. (Dat doe ik vaker op woensdag, maar met wisselend resultaat ;) ).

Het gevolg van dat denken is dat ik in de mail die ik op 10-6 laat versturen een zinsnede heb toegevoegd:

In heel uitzonderlijke gevallen is het mogelijk een cache niet te voorzien van eigenschappen en toch geen mail meer te krijgen. Stuur daarvoor een gemotiveerd verzoek naar dhz@geocaching.nl.
De kralenfee is proefkonijn. Lijkt mij wel wat als Vos. :)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik realiseer me dat voor een aantal lezers mogelijk geheimtaal wordt gesproken. Ik zal het even uitleggen.

 

Bezoekers die de de Doe het zelf functies hebben geactiveerd kunnen hele mooie kaarten samenstellen. Dat zijn kaarten met daarop caches waarbij je kunt aangeven dat je b.v. met een hond wilt komen en dat het minimaal 5 kilometer wandelen moet zijn en dat aan het einde van de tocht een munitie kist moet liggen.

 

Om dat waar te kunnen maken is het noodzakelijk dat per cache een aantal gegevens bekend zijn. De omvang van de cache is gemakkelijk, want dat staat op iedere cache pagina. De toegankelijkheid voor honden en de afstand moeten door de gebruiker handmatig worden op basis van vrijwilligheid.

Als geheugensteuntje stuur ik sinds kort periodiek alle eigenaren met geactiveerde DHZ functionaliteit van caches zonder ingevulde eigenschappen een mailtje met het verzoek de eigenschappen even in te vullen.

 

De besproken Kralencache is een bijzondere cache. Die hangt namelijk om de nek van Kralenfee, maar of er honden mee mogen naar Kralenfee hangt af van de plek waar zij is. Dus kunnen de eigenschappen niet worden ingevuld, en ontaardt mijn geheugensteuntje in Spam.

 

Dat is nu dus opgelost.

 

(Overigens mogen de eigenschappen ook zonder geheugensteuntje worden aangepast.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch klopt er iets niet mijn beste.

Je schrijft dat caches die niet aktief zijn, eruit gefilterd worden. Snap dan niet dat ik ook mail krijg om een cache aan te passen die al een jaar unavailable is. (Aole compas)

Dat klopt (niet):) . Daarom probeerde ik ook aan te geven dat er de eerste keer wat mis was, wat de tweede keer opgelost was. Vanaf de tweede mail is deze alleen naar eigenaren van actieve caches gegaan.

 

Wanneer hebben we de mailtjes voor het laatst gehad? Paar dagen geleden toch? In ieder geval was daar een unavailable bij :D

 

Ik wacht wel op de mailtjes van 10 juni. Als hij er dan weer bij is dan krijg je hem levensgroot op het forum :cry:

 

De besproken Kralencache is een bijzondere cache. Die hangt namelijk om de nek van Kralenfee, maar of er honden mee mogen naar Kralenfee hangt af van de plek waar zij is. Dus kunnen de eigenschappen niet worden ingevuld, en ontaardt mijn geheugensteuntje in Spam.

 

Nou, om haar nek? In ieder geval is de KralenCache bij ons in de buurt als we voor iets langer tijd weg zijn van huis. Dat hoeft dus niet tijdens het cachen te zijn, kan ook tijdens het winkelen of terrasje pikken zijn ;)

 

Men kan zich in de watchlist zetten om de cache te volgen. Staan er geloof ik nu 62 in.

 

Helaas duurt het ff voordat de cache weer echt aktief wordt. Zo lang de Fee te ziek is zal dat dus even achterwege blijven. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...