GeoHigh125 Geplaatst 4 mei 2005 Geplaatst 4 mei 2005 Helaas dat is dus niet juist De ezelsbrug is Meneer v Dalen wacht Op Antwoord. Voor dat gaan nog alles tussen haakjes. Dus de volgorde is - alles tussen de haakjes - dan Maal nemen (vermenigvuldigen) - dan Delen - dan Optellen - dan Aftrekken (9*6) : 2 * (9+4+2) = 405 dit wordt dus eerst alles tussen de haakjes 54 : 2 * 15 nu gaat Maal nemen voor het Delen 54 : 30 = ??? Je kunt het oplossen door er nog een stel extra haakjes te plaatsen ((9*6) : 2) * (9+4+2) Groetjes
Crow & Éowyn Geplaatst 4 mei 2005 Geplaatst 4 mei 2005 Het is toch eigenlijk al weer duidelijk. Als je het draadje zo terug bladerd zie je al ruim 4x een verschillende interpetatie van de som en een verschillende oplossing met wisselend resultaat. Zoveel mensen zoveel oplossingen, zo ook buiten in het veld. Dit gaat dus hoogst waarschijnlijk alleen maar ergenissen en een hoop hulplijntjes opleveren bij het oplossen van je cache. Gewoon KIS of te wel Keep It Simpel, er zijn genoeg manieren om je coördinaten op een eenvoudige manier tot het einde verborgen te houden zonder dat je er een wiskundig wonder voor hoeft te zijn. Ik ben zelf ook geen kei in wiskunde en zal dat soort sommen ook nooit gaan toepassen in mijn caches, gewoon domweg omdat de kans te groot is dat het fout gaat. Ik maak dan liever iets anders wat door iedereen goed begrijpbaar is en voorkomt dat je het op verschillende manieren kunt oplossen. Maar het is natuurlijk aan ieders eigen inzicht.
Sela Geplaatst 4 mei 2005 Geplaatst 4 mei 2005 Helaas dat is dus niet juist De ezelsbrug is Meneer v Dalen wacht Op Antwoord. Voor dat gaan nog alles tussen haakjes. Dus de volgorde is - alles tussen de haakjes - dan Maal nemen (vermenigvuldigen) - dan Delen - dan Optellen - dan Aftrekken Detailtje: Machtsverheffen Vermenigvuldigen Delen Worteltrekken Optellen Aftrekken Maar inderdaad volgens de internationale regels gaat dit niet meer op. Een nieuwe "van Dale": Hoe Moeten Wij Van De Onvoldoendes Afkomen. Eerst de haakjes, dan machtsverheffen en worteltrekken (prioriteit van links naar rechts), dan vermenigvuldigen en delen (prioriteit van links naar rechts), en tenslotte optellen en aftrekken (prioriteit van links naar rechts). gevonden op Meneer van Dale
De Roode Loper Geplaatst 4 mei 2005 Geplaatst 4 mei 2005 Je kunt het oplossen door er nog een stel extra haakjes te plaatsen Groetjes <{POST_SNAPBACK}> Wat vindt de kapitein hiervan . Gewoon KIS of te wel Keep It Simpel, Daar ben ik het helemaal mee eens .
Kapitein Haak Geplaatst 4 mei 2005 Geplaatst 4 mei 2005 Je kunt het oplossen door er nog een stel extra haakjes te plaatsen Groetjes <{POST_SNAPBACK}> Wat vindt de kapitein hiervan . Gewoon KIS of te wel Keep It Simpel, Daar ben ik het helemaal mee eens . <{POST_SNAPBACK}> Hmmm ik heb wat tegen nog meer haakjes eerlijk gezegd. Maar effe on-topic, ik denk dat een cache er is om te vinden dus ik sluit me bij het relaas van Crow hierboven aan, Keep It Simple. Niet iedereen heeft dagelijk met wiskundevraagstukken van doen. Groeten Kapitein met weinig haakjes.
dmace Geplaatst 4 mei 2005 Geplaatst 4 mei 2005 Niet iedereen heeft dagelijk met wiskundevraagstukken van doen. <{POST_SNAPBACK}> Hmm, True, maar je mag er toch van uitgaan dat men nog wel iets heeft opgevangen van de lagere school. En anders kun je gewoon de difficulty-rating van je cache ophogen. Zolang we nog geen goniometrie hoeven te doen, valt het allemaal wel mee. In deze tijd van computers e.d. is het helemaal niet zo slecht om weer eens te moeten hoofdrekenen, anders raken we in verval.
doolaard Geplaatst 4 mei 2005 Geplaatst 4 mei 2005 (bewerkt) Gezien de discussies die over een zo eenvoudig sommetje gaan is een ding duidelijk: NIET DOEN!! En het is nu inderdaad : Haakjes dan Machtsverheffen/Worteltrekken dan Vermenigvuldigen/Delen en als laatste Optellen/Aftrekken 4 mei 2005 bewerkt door doolaard
masterchef Geplaatst 4 mei 2005 Auteur Geplaatst 4 mei 2005 Som is niet meer nodig; het antwoord weet iedereen inmiddels toch al. Jammer maar die vlieger gaat niet op ik heb andere getallen gebruikt! Maar nogmaals dank voor alle reacties ik weet nu dat ik toch op zoek ga naar iets in het veld want na het lezen van de reacties, zie ik door de bomen het bos niet meer wat wel en wat niet! Greetz Masterchef
Quaerens Geplaatst 4 mei 2005 Geplaatst 4 mei 2005 (bewerkt) Ben ff De tel kwijt. 4 mei 2005 bewerkt door Quaerens
de Roode Lantaarn Geplaatst 4 mei 2005 Geplaatst 4 mei 2005 Kijk eens goed om je heen. Het veld barst werkelijk van de mogelijkheden om een coordinaat te creeren.. Zelfs met een simpel bord als "verboden toegang art. 461 wetboek van strafrecht" zijn al ontelbare combinaties te maken. Geef je fantasie de vrije loop en kijk eens anders naar je omgeving. Bezoek eens een ANWB bord of paddestoel. Met alleen + en - zijn alle nummers te maken tussen 0 en 99.
Vinnie1 Geplaatst 5 mei 2005 Geplaatst 5 mei 2005 Masterchef, in plaats van een som moet je misschien een van je micro's plaatsen. Die zien er puik uit ;-) Of is dit buiten het gebied van je buurman? groet, Vinnie1
masterchef Geplaatst 5 mei 2005 Auteur Geplaatst 5 mei 2005 Hej, Ik heb al een oplossing gevonden dus allemaal nogmaals Dank! Greetz Masterchef
yarak Geplaatst 23 mei 2005 Geplaatst 23 mei 2005 waarom zo moeilijk doen moet je nu ook al een reken machine het veld in nemen houd het simpel,het is al moeilijk genoeg groetjes
De Roode Loper Geplaatst 23 mei 2005 Geplaatst 23 mei 2005 Ik vind een berekening op zijn tijd best wel leuk. Hebben daarom standaard een rekenmachine bij ons. Vooral onze junior is er helemaal gek van.
Aanbevolen berichten