Spring naar bijdragen

(Ont-)Vangst van de dag


gian

Aanbevolen berichten

Vandaag reed ik met m'n GPS-je op de fiets, en hij had nogal wat moeite met de ontvangst. Op het satellietscherm was duidelijk te zien dat de aanwezige satellieten zich niet recht boven me bevonden. Mijn ervaring is: hoe meer er in het midden van mn schermoje staan, des te beter de ontvangst.

 

Kan ik ergens zien of berekenen wanner dit nou het geval is? Zodat ik weet dat ik volgende week zaterdagochtend in de omgeving van Utrecht een prima ontvanst heb? Alvast bedankt,

 

Gian.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Kan ik ergens zien of berekenen wanner dit nou het geval is? Zodat ik weet dat ik volgende week zaterdagochtend in de omgeving van Utrecht een prima ontvanst heb?

Daar bestaan programma's voor, probeer deze eens: http://www.trimble.com/planningsoftware.html.

Ze staan trouwens zo hoog dat bij een goede dekking dat voor heel Nederland geldt.

edit

Als je allemaal recht boven je staan heb je een wel goede ontvangst maar een slechte nauwkeurigheid, (grote DOP)

bewerkt door jowi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk eens in dit draadje: Waar zullen de gps satellieten zijn? - Gunstige meetmomenten bepalen

 

Je moet je het zo voorstellen: trek een onzichtbaar draadje van jezelf naar alle satellieten. Je krijgt een soort veelzijdige pyramide met jezelf aan de top.

Hoe groter volume van de ruimte die omspant, hoe beter het is.

6 satellieten allemaal keurig op een recht lijntje b.v. geven geen 'volume'.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...