Spring naar bijdragen

GSAK koppeling met Ozi


pirri

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

In GSAK staat, als je een cache-regel selecteert of rechts met de muis aanklikt, "show on oziexplorer-map" als dat doe start ozi wel op, maar laadt niet de juiste kaart in.

Werkt deze optie wel? Wie weet dat?? :angry:

 

 

GSAK laadt bij mij wel de juiste kaart als ik Ozi alvast opgestart heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je Ozi eerst opstart en dan vanuit GSAK aanroept, zal geprobeerd worden de juiste kaart te vinden. Als je niet al de juiste kaart geladen hebt (wat meestal het geval is) zal in GSAK een popup met de vraag komen of Ozi een kaart moet zoeken. Als je hier bevestigend op antwoord krijg je een lijstje met alle kaarten waar het coord opstaat. Bij mij is dat World en de juiste kaart.

Het kan zijn dat je de popup niet ziet omdat Ozi 'ervoor' staat. Klik dat in de taakbalk GSAK aan en je ziet de popup.

Je kan ook zelf een macro schrijven die alle geselecteerde waypoints in Ozi toont...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als de juiste kaart niet is geladen dan komt het door terug te keren en nogmaals show on Ozi te kiezen wel goed. Is niet helemaal de juiste manier ( maar zo werkt het tenminste wel )

 

 

 

lteunis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vervolgens kan ik in het pop up schermpje een kaart selecteren, maar daar zit je juiste kaart niet bij. Waar moet ik het juiste path aageven?

Je moet inderdaad in Ozi aangeven waar hij de map files kan vinden (File>Configuration>System). Default is c:\OziExplorer\Maps\.

 

De map files hebben de calibratie informatie van de kaarten en een verwijzing naar de plek van de echte kaarten (bijv. je CD drive). Maar je kan ook instellen waar Ozi vervolgens allemaal moet kijken of de kaart er is (File>Configuration>Map Images). Hier kan je 4 zoekpaden en al je drives aangeven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...