Spring naar bijdragen

Navman iCN


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Las net een review van deze Navman, voor de liefhebber.

 

Zijn er Navman bezitters? Wat zijn de voor/nadelen ten opzichte van een TomTom?

 

Tja, je kent het verhaal van Garmin/Magellan?

 

Dan is dit hetzelfde, met die verschil dat TomTom en tig keer vaker verkocht wordt en de "winnaar" lijkt te zijn. Hetzelfde geldt voor Engin van de ANWB en de Alturion. Ergens achteraan hobbelt Route66.

 

Ze schrijven niet voor niets:

 

De Navman iCN 510 is bedoeld als rechtstreekse concurrent voor de TomTom GO. Wat betreft gebruiksvriendelijkheid doen beide apparaten niet voor elkaar onder. De Navman is weliswaar compacter en lichter, maar iets trager in het berekenen en het tonen van de route op het scherm.

Voor mij zou bovenstaand dus al een reden zijn om het niet meer te willen. Alles valt of staat met de snelheid.

 

Mensen die dieren beter kunnen uitstaan dan mensen, zouden ze eens voor de leeuwen moeten gooien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
Zijn er Navman bezitters? Wat zijn de voor/nadelen ten opzichte van een TomTom?

 

Heb net één aangeschaft, bevalt me uitstekent, vooral de optie POI, points of interest, hier heb ik alle caches van Nederland ingepropt. Als ik nu binnen een kilometer van een cache rijdt, begint ie te piepen...

 

Wat de snelheid betreft, kreeg het advies om een SD Ultra te gaan gebruiken, i.p.v. de bijgeleverde Standaard SD kaart, hier wordt ie inderdaad tig keer sneller van.

 

Zover ik kan beoordelen kan jer er bijna oneindige aantal POI's in stoppen die je of zelf maakt, gewoon coordinaten invullen, of downloaden van poihandler.com. Hier is ook verkrijgbaar de, al zij het wat oudere, cachefile van Nederland...

 

Gary

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zover ik kan beoordelen kan jer er bijna oneindige aantal POI's in stoppen die je of zelf maakt, gewoon coordinaten invullen, of downloaden van poihandler.com. Hier is ook verkrijgbaar de, al zij het wat oudere, cachefile van Nederland...

 

Ik weet het, ik weet het. wat oudere? Het is al een paar jaar oud :( Die PDAman doet er niets meer aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
Zijn er Navman bezitters? Wat zijn de voor/nadelen ten opzichte van een TomTom?

 

Nou, ik kan in ieder geval zeggen dat TomTom 5 héél grote problemen heeft met PDA's die voorzien zijn van een VGA scherm, zoals de Ipaq HX4700 (die ik dus heb) en de Dell Axim X50.

 

Hij loopt vast, in het ginstigste geval na 50 minuten en in het doom-scenario na slechts 10 minuten (bij mij dus).

 

Zie TomTom 5 i.c.m. HX 4700 of Axim A50

 

Dus tel uit je winst en je voordelen...... :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...