TheFamily Geplaatst 24 maart 2005 Geplaatst 24 maart 2005 Dan is de gemeente Overbetuwe wel makkelijk. We vroegen om toestemming per email en dat was geen probleem. We kregen meteen een mailtje terug met goedkeuring. Ik denk dat het komt, omdat Overbetuwe zichzelf op de kaart wil zetten als een gemeente waar je goed kunt recreeren.
TheFamily Geplaatst 24 maart 2005 Geplaatst 24 maart 2005 Bende van vier: Hebben jullie contact gehad met de gemeente, waar het bosje ligt, of dit bosje van iemand is? Bij ons in de omgeving heb je ook weilanden met een klein bosje erbij, en die bosjes zijn dan van de boeren zelf. Vaak zijn ze afgesloten met prikkeldraad. Een cache stiekem neerleggen heeft geen zin, de eigenaar krijgt er snel lucht van en dan krijg je helemaal geen toestemming meer. En dan ript íe in het ergste geval de cache of doet zelfs aangifte bij de politie.
De Roode Loper Geplaatst 24 maart 2005 Geplaatst 24 maart 2005 En dan ript íe in het ergste geval de cache of doet zelfs aangifte bij de politie. <{POST_SNAPBACK}> En dat is duurder dan 5,97 euri (5,75 + 0,22) .
TheFamily Geplaatst 24 maart 2005 Geplaatst 24 maart 2005 Er worden vaker caches geplaatst waar geen toestemming voor is. Dan wil je nietsvermoedend de cache gaan lichten en dan staat er iemand van SBB voor je en dreigt een bekeuring uit te schrijven als je de paden verlaat. Dit kun je je collega-cachers ook niet aandoen. Als ik ga cachen ga ik ervan uit dat iedere cache toestemming van de landeigenaar heeft.
debendevanvier Geplaatst 24 maart 2005 Auteur Geplaatst 24 maart 2005 kadaster gebeld kosten zijn 5,75! hoeveel kosten ga/moet je maken om eigenaren op tesporen? ik heb hier dus wat moeite mee! telefoontje was al 22 euro cent Jolanda vroeger waren de bossen gewoon van mij,want ik speelde erin <{POST_SNAPBACK}> Allereerst, grond en bos ook, wat niet van jou is, is van een ander. Als het een bosje omgeven door akkerland is, is het best mogelijk dat het van de boer is. En boeren willen meestal geen vreemden op hun grondgebied. <{POST_SNAPBACK}> Dan hek er voor,nee er komen veel hun hond uitlaten! heb aanvraag kadster gedaan en jandebijhanger gaat er vandag *misschein* even langs/kijken en ik ga zo kijken of mijn buurman in de tuin werkt kan ik het hem ook vragen! Jolanda
Camelion Geplaatst 24 maart 2005 Geplaatst 24 maart 2005 Als ik ga cachen ga ik ervan uit dat iedere cache toestemming van de landeigenaar heeft. <{POST_SNAPBACK}> Ik niet! De ervaring leert dat, voornamelijk oudere, caches zonder echte toestemming liggen. En ook wil men later wel eens moeilijk doen, ondanks de toestemming.
TheFamily Geplaatst 24 maart 2005 Geplaatst 24 maart 2005 [ik niet! De ervaring leert dat, voornamelijk oudere, caches zonder echte toestemming liggen. En ook wil men later wel eens moeilijk doen, ondanks de toestemming. <{POST_SNAPBACK}> Hoe zou je het systeem eigenlijk waterdicht kunnen krijgen? Ik zou het vervelend vinden als ik een bekeuring zou krijgen omdat ik van de paden afgeweest ben. Wij hebben in onze cache de kasteeltuin zelfs de schriftelijke toestemming gelegd, zodat iedereen kan bewijzen dat er inderdaad toestemming is.
debendevanvier Geplaatst 24 maart 2005 Auteur Geplaatst 24 maart 2005 Bende van vier: Hebben jullie contact gehad met de gemeente, waar het bosje ligt, of dit bosje van iemand is? Bij ons in de omgeving heb je ook weilanden met een klein bosje erbij, en die bosjes zijn dan van de boeren zelf. Vaak zijn ze afgesloten met prikkeldraad. Een cache stiekem neerleggen heeft geen zin, de eigenaar krijgt er snel lucht van en dan krijg je helemaal geen toestemming meer. En dan ript íe in het ergste geval de cache of doet zelfs aangifte bij de politie. <{POST_SNAPBACK}> Oplossing gaf net het gemeentehuis Antwoord waterschap veld en vecht in coevorden En daar ga ik nu mee bellen,bij gemeente waren ze zeer behulpzaam Jolanda
Camelion Geplaatst 24 maart 2005 Geplaatst 24 maart 2005 Hoe zou je het systeem eigenlijk waterdicht kunnen krijgen? <{POST_SNAPBACK}> Volgens mij alleen door een heel erg bureaucratisch systeem op te zetten, en dan nog... Maar lees anders dit draadje maar eens.
debendevanvier Geplaatst 24 maart 2005 Auteur Geplaatst 24 maart 2005 Oplossing gaf net het gemeentehuis Antwoord waterschap veld en vecht in coevorden En daar ga ik nu mee bellen,bij gemeente waren ze zeer behulpzaam Jolanda <{POST_SNAPBACK}> antwoorden op je zelf waterschap wil geen eigenaar zijn,van zo'n klein bosje maar gaat het uitzoeken van wie het is en belt me dan terug Dus hopelijk heb ik straks mijn antwoord op mijn vraag van wie is dat bosje! Jolanda
debendevanvier Geplaatst 24 maart 2005 Auteur Geplaatst 24 maart 2005 nou ben eruit samen met hulp van waterschap! het bosje is van firma griensveen in groningen heb al contact gehad zelf waren ze positief maar dinsdag komt de rentemeester terug van vakantie en hij moet daar uit spraak over doen en kan hem dinsdag op 06 bellen Jolanda
Team Firefox Geplaatst 24 maart 2005 Geplaatst 24 maart 2005 nou ben eruit samen met hulp van waterschap!het bosje is van firma griensveen in groningen heb al contact gehad zelf waren ze positief maar dinsdag komt de rentemeester terug van vakantie en hij moet daar uit spraak over doen en kan hem dinsdag op 06 bellen Jolanda <{POST_SNAPBACK}> Ben benieuwd hoeveel centjes die gaat rekenen!!
De Roode Loper Geplaatst 24 maart 2005 Geplaatst 24 maart 2005 [ben benieuwd hoeveel centjes die gaat rekenen!! <{POST_SNAPBACK}> Dat kan best meevallen. Ik heb het via de rentmeester van Fortis moeten regelen en de kosten waren 0,00 euro .
Team Professor X Geplaatst 24 maart 2005 Geplaatst 24 maart 2005 Gefeliciteerd, na aanvankelijk wat wilde ideeen begint dit langzaam een schoolvoorbeeld te worden van hoe toestemming te vragen om een cache te plaatsen. Ben benieuwd of hij en waar hij komt. Prettige pasen.
Aanbevolen berichten