Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik vind het artikel niet echt positief, maar ook niet echt up to date.

Helaas, de waarheid is dat je steeds minder toestemming krijgt. Ik weet dat die gasten met 2 maten meten. Laten we het maar niet hebben over die gasten in Drenthe. Nee en nog eens nee en dat nu al op 8 verzoeken op 8 verschillende plaatsen :cry: En al die neeee's hebben alleen nog maar geld gekost. En ik vertik het om caches te verstoppen op een forensenparkerplaats aan een snelweg.

Laten we maar snel weer illegaal worden en lekker stiekem de caches op een verantwoorde manier verstoppen en die gasten van gc.com gewoon wijsmaken dat je toestemming ebt.

Vroeguh toen kessuh nog leuk was..........

Geplaatst

Helaas, de waarheid is dat je steeds minder toestemming krijgt. Ik weet dat die gasten met 2 maten meten. Laten we het maar niet hebben over die gasten in Drenthe. Nee en nog eens nee en dat nu al op 8 verzoeken op 8 verschillende plaatsen :o En al die neeee's hebben alleen nog maar geld gekost. En ik vertik het om caches te verstoppen op een forensenparkerplaats aan een snelweg.

Laten we maar snel weer illegaal worden en lekker stiekem de caches op een verantwoorde manier verstoppen en die gasten van gc.com gewoon wijsmaken dat je toestemming ebt.

Vroeguh toen kessuh nog leuk was..........

Nou dan ben ik benieuwd wat voor antwoord ik krijg als ik mijn verzoek schrifetlijke aan vraag!

Want hij de boswachter was NIET negatiefe

En hij zei ook ,ja daar ligt er ookal 1 in in mijn gebeid :cry:

Maar we zullen zien

TIP van boswachter was *het gebeid gaat veranderen* dus loop je nu nog droog dan zit je misschein over half jaar met je nek in het water*

Daarom route in teken op wandelkaart dan kan hij zien of de route veilig is!

Net wat ik zeg vondt hem niet negatiefe,maar ben benieuwd of dat wel een ja opleverd

Als ik jou aanvragen en de NEEN's zie zakt de moed in me schoenen!

Jolanda mv 4

Geplaatst

Och, er zijn er hier nog wel meer caches met toestemming, maar, waarom dacht je dat er hier de afgelopen jaar maar een cache is bijgekomen in Zuid-Oost Drenthe?

Er zijn hier cachers genoeg die wel een cache willen plaatsen.

Ik heb er hier 8 klaarliggen, waarvan er 5 al een jaar lang.

Maar, misschien is de man coulant tegen jullie.

Ik heb ook niet steeds bij dezelfde gevraagd of voor hetzelfde gebied.

Nee, gemeente zegt Nee, SBB zegt nee, Drents landschap zegt nee, Rijkswaterstaat zegt nee, en de kans is groot dat ik de enige nog verstopte cache, waar ik ook toestemming voor heb, De Schans bij Emmerhout, moet opruimen.

Geplaatst
Och, er zijn er hier nog wel meer caches met toestemming, maar, waarom dacht je dat er hier de afgelopen jaar maar een cache is bijgekomen in Zuid-Oost Drenthe?

En er liggen relatieve ook heel weinig hier in zuidoost drenthe en ik snap niet zo goed die neens wat is dan hun uitleg om neen tezeggen?

terwijl we hier toch een prachtig gebeid hebben bv bargerveen Ca. 2.000 ha!

Daar ligt er 1 van geodoc ik gok op dat gebeid *ligt bijna in mijn achtertuin*

Maar bij een nee wijk ik uit naar groningen!

Maar net wat ik zeg ik snap de nee niet maar ga ook zeker geen energie insteken bij een nee!

Maar ja dat valt wel op dat er weinig liggen in zuidoost drenthe

Jolanda

Geplaatst

Helaas, de waarheid is dat je steeds minder toestemming krijgt.

waar om *moet er eigelijk toestemming zijn??*

Wie kan mij daar de reden van geven?

Wat zit daar achter?

Jolanda mv 4

Geplaatst

Het voordeel van dit soort rapporten is dat het mede gebruikt wordt om beleid te maken bij diverse instanties. En zolang erin staat dat geocachen bijdraagt aan extra mogelijkheden voor toeristisch medegebruik van "onze" fraaie natuurgebieden kan het geen kwaad. Zie ook Raad Landelijk Gebied.

Geplaatst
...

Wie kan mij  daar de reden van geven?

...

Een forse discussie over één en ander is te vinden in http://forum.geocaching.nl/index.php?showtopic=2107 .

Daarin werd in den beginne gesuggereerd dat voor alles-alles-alles toestemming van eigenaar nodig zou zijn. Is *in principe* natuurlijk ook een feit. Gelukkig worden er in de dagelijkse praktijk ook caches op minder strenge basis geapproved. :cry:

Gr.M.

Geplaatst

Een van de redenen dat je toestemming moet vragen is omdat het grondgebied niet van jou is. Men laat het maar net toe dat je op de paden mag lopen.

Maar, om niet offtopic te gaan, je kunt met de zoekfunctie hier op het forum genoeg info vinden over het hoe en het waarom..

Een van de redenen van afwijzing was bevoorbeeld dat de boswachter niet wilde meewerken aan zo'n dom kinderachtig spelletje.

Geplaatst
...

Wie kan mij  daar de reden van geven?

...

Een forse discussie over één en ander is te vinden in http://forum.geocaching.nl/index.php?showtopic=2107 .

Daarin werd in den beginne gesuggereerd dat voor alles-alles-alles toestemming van eigenaar nodig zou zijn. Is *in principe* natuurlijk ook een feit. Gelukkig worden er in de dagelijkse praktijk ook caches op minder strenge basis geapproved. :cry:

Gr.M.

Dank u ik ben weer bij gelezen :o

Jolanda

Geplaatst
Kruimeldief Geplaatst op Vandaag, 14:39

Een van de redenen van afwijzing was bevoorbeeld dat de boswachter niet wilde meewerken aan zo'n dom kinderachtig spelletje.

Subjectief en niet professioneel..... :cry: Wij lachen toch ook niet om zijn groene petje :o ?

Of zoals we dat uit de agrarische sector goed kennen...wat een boer niet kent, vreet ie niet.....

Geplaatst
Subjectief en niet professioneel..... :cry:  Wij lachen toch ook niet om zijn groene petje :o ?

Of zoals we dat uit de agrarische sector goed kennen...wat een boer niet kent, vreet ie niet.....

Ja joh, het zijn halve duutsers. Gek op groene pakkies, glimmende knopies en macht ;)

Het is voorjaar en we gooien het roer om. We gaan niet meer op onze blote knietjes nederig om goedkeuring smeken. Ik bied ze gewoon geld voor een handtekening. :D

En anders koop ik gewoon dat stukkie grond op.

Ik kan toch moeilijk een webcam bij de buren aan het begin van de straat plaatsen en dat als cache aanmelden? Waarom bij de buren zul jij je afvragen, nou simpel, wil jij al die idiote cachers rondom je huis hebben bleren? ;)

Geplaatst

Maar Kruimel...als je nu met het artikel NBL eens richting gemeente Emmen (afdeling Groen: recreatie, toerisme en landschap) gaat....wat zou er dan gebeuren? Volgens mij zitten daar een paar leuke jonge dames die zich met toeristische aangelegenheden bezighouden en vast smelten voor jouw charmes :cry: . Misschien kun je er eens eentje meenemen op toernee en ze laten zien wat de bedoeling is (mits je een eindpunt ergens op gemeentegrond hebt :o ). PM volgt...

Geplaatst
Maar Kruimel...als je nu met het artikel NBL eens richting gemeente Emmen (afdeling Groen: recreatie, toerisme en landschap) gaat....wat zou er dan gebeuren? Volgens mij zitten daar een paar leuke jonge dames die zich met toeristische aangelegenheden bezighouden en vast smelten voor jouw charmes  :cry: . Misschien kun je er eens eentje meenemen op toernee en ze laten zien wat de bedoeling is (mits je een eindpunt ergens op gemeentegrond hebt  :o ). PM volgt...

Nog even dan, en dan gaan we weer ontopic. :D

Bedankt voor je PM en wat de leuke dames betreft verblijvend op het gemeentehuis in Emmen....

Tja, weet je, ze meenemen op tournee? Dat mag van mij wel. Ik heb charmes van een hobbelpaard hahaha. Denk dat de Fee het niet zo'n goed idee vind. Ach die loopt toch tijdens het cachen meters achter me aan te fotograferen en als ik in de buurt van de cache kom met mijn GPS dan heeft zij het ding al gelogd....

Bedoel daar mee dat ik best wel de tijd heb voor die dames. ;)

Wat dat betreft is de Fee met caches gelijk aan "de Neus" met verstopte lijken. prikt een keer met de prikstok in de grond, ruikt aan het uiteinde van de stok en zegt dat het daar niet ligt, of wel.

Geplaatst

Tijden veranderen. Wellicht is de tijd gekomen om een zichzelf serieus noemende boseigenaar in mijn omgeving eens te vragen of hij dit vakblad leest, en of het zijn onwrikbare NEE aan 't wankelen kan brengen. Vorig jaar een maand of wat met de man heen en weer (kort: NEE) gemeeld maar misschien helpt dit. Bedankt voor de aandacht voor dit artikel. :eek:

Geplaatst

Afgelopen vrijdag gebeld met de beheerder van het bos waar we binnenkort onze tweede cache willen gaan leggen. Hij was zeer positief, zeker na onze uitleg hoe we het aan wilden gaan pakken ( niet graven, niet prikken ) .

Echter, hij gaf aan alleen een adviserende rol te kunnen spelen. En verwees ons door naar de uiteindelijke beslisser voor deze regio. U raadt het al, de schrijver van het artikeltje zelf . We gaan hem morgen bellen en hebben er alle vertrouwen in dat het goed komt.

JaTi, bedankt voor het artikel.

groeten, Doler & Co.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...