onneb Geplaatst 21 maart 2005 Geplaatst 21 maart 2005 Ik ben op zoek naar kaarten op internet waar je per straat of plaats coordinaten kan aflezen, om onderandere ook de gps te gebruiken als wegwijzer naar een onbekende straat of adres. Wie heeft wat hints voor mij. gr Benno.
onneb Geplaatst 22 maart 2005 Auteur Geplaatst 22 maart 2005 www.maporama.com <{POST_SNAPBACK}> Peetee bedankt voor dit internet adres ik had deze al gevonden de coordinaten kloppen niet helemaal die hier opstaan.
Peetee Geplaatst 22 maart 2005 Geplaatst 22 maart 2005 Peetee bedankt voor dit internet adres ik had deze al gevonden de coordinaten kloppen niet helemaal die hier opstaan. Hoezo? Wat gaat er mis volgens jou?
Gotcha! Geplaatst 22 maart 2005 Geplaatst 22 maart 2005 Coörds van maporama kloppen uitstekend. Echter er worden twee formaten aangeboden: ggg,ggggggg en gg mm ss waarin g=graden, m= minuten en ss = seconden. Geocachers zijn gewend om gg mm,mmm as notatie te gebruiken. Om de seconden om te rekenen deel ze eenvoudig door 60, er gaan immers 60 seconden in een minuut. Ergo mm,mmm = mm + ss/60 Wil je vervolgens nog naar decimale graden, dan deel je de verkregen minuten door 60. Immers er gaan 60 minuten in een graad. Ergo gg,ggggg = (mm + ss/60) / 60
Bitte ein Bit Geplaatst 22 maart 2005 Geplaatst 22 maart 2005 Peetee bedankt voor dit internet adres ik had deze al gevonden de coordinaten kloppen niet helemaal die hier opstaan. <{POST_SNAPBACK}> Hoezo? Wat gaat er mis volgens jou? <{POST_SNAPBACK}> Als je het doelwit verplaatst, blijven de coördinaten hetzelfde.
Peetee Geplaatst 22 maart 2005 Geplaatst 22 maart 2005 Als je het doelwit verplaatst, blijven de coördinaten hetzelfde. Dat klopt inderdaad. Was mij nog niet opgevallen. Maar als je de "opnieuw centreren"-optie gebruik, veranderen ze wel mee.
Bitte ein Bit Geplaatst 22 maart 2005 Geplaatst 22 maart 2005 Als je het doelwit verplaatst, blijven de coördinaten hetzelfde. <{POST_SNAPBACK}> Dat klopt inderdaad. Was mij nog niet opgevallen. Maar als je de "opnieuw centreren"-optie gebruik, veranderen ze wel mee. <{POST_SNAPBACK}> Je bent nooit te oud om te leren, bedankt voor de tip.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden