Spring naar bijdragen

reradiating


Gast vaarder

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een garmin38 en deze wil ik gebruiken op mijn sleepboot. Helaas de stalen stuurhut wil niet mee werken. Is een reradiating een oplossing en wat raden jullie mij aan. Is er misschien nog een tweede hands te koop.

 

Bedankt voor het meedenken want ik heb er geen ervaringen mee.

 

Groeten Vaarder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hallo,

Ik heb een garmin38 en deze wil ik gebruiken op mijn sleepboot. Helaas de stalen stuurhut wil niet mee werken. Is een reradiating een oplossing en wat raden jullie mij aan. Is er misschien nog een tweede hands te koop.

Kontroleer eerst of er misschien een externe antenne aan gesloten kan worden.

Die Garmin38 is toch echt wel van een tijdje terug, toendertijd hadden veel gpsen een mogelijkheid om een externe antenne aan te sluiten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij zit er geen mogelijkheid op om een antenne te plaatsen.

Er zit wel een rond gat met 4 metalen pennen en een plastic pen in het midden maar dat schijnt geen antenne aansluiting te zijn.

 

Groeten Vaarder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De 38 werkt normaal op baterijen, maar aan boord heb ik 12 en 24 volt.

Hopelijk een goed antwoord gegeven want ik begrijp er echt niet veel van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt dus drie dingen nodig: een externe antenne, een voeding en een reradiator.

Aangezien de actieve externe antennes weinig stroom gebruiken kan je die voeden met wat batterijen die zo'n 10 dagen continu mee gaan. Geen gepruts met extra voedingskabels.

De reradiator draad van 1 meter lengte komt uit het kastje met de voeding. Daarin plugt dan de externe antenne in.

Maar wat moet de antennekabellengte zijn?

En een andere vraag voor de schippers onder ons: wat voor soort plug moeten we aanraden: de MCX of de BNC.?

Op boten zou ik zeggen: het grootste en meest rubuste type plug.