Spring naar bijdragen

(?? found) verdwenen ? - Bewust of ongelukje ?


Peetee

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Ja, was mij ook net opgevallen, schrok me rot, dacht dat de Amerikanen misschien represaillemaatregelen aan het nemen waren bij mij, tot ik zag dat het bij de andere logjes hetzelfde was.... :butbut:  :) Even checken of ze het ook bij hun eigen landgenoten gedaan hebben...

Ja, hoor: ook de Amerikanen hebben geen ... found meer achter hun naam  ;)

 

 

 

Edited By prettig-ontspoorde-gps-juf-mijk on sept. 16 2002 at 10:04

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast 90-1015262279

Klopt. Jeremy heeft de pagina's aangepast:

 

"First, you'll notice that the number of caches found has been removed from the logs. The reason behind this is that now the pages are generated whenever there is a change - such as a travel bug added, a new log posted, or the cache itself edited by the owner. As a result, if you log other caches afterwards (or if no activity occurs for the cache after your log), the number found would be incorrect. You can, however, still click on the user's name to see their profile, which contains their find count."

 

Logische consequentie van het minder dynamisch maken van de site, dus. Ik kan me er wel iets bij voorstellen. Korte uitleg: je kunt een pagina op twee manieren maken, statisch of dynamisch. Statisch houdt in dat je de pagina eenmaal maakt en vervolgens x-keer toont aan wie maar langskomt. Dynamisch houdt in dat je voor elke bezoeker ter plekke die pagina gaat samenstellen. Het voordeel van dynamisch is dan ook dat je zaken als het aantal gevonden caches moeiteloos kunt toevoegen: die informatie wordt bij elk bezoek ge-update en is dus altijd correct. Het nadeel is dat het samenstellen van de pagina veel capaciteit kost: verscheidene databaseverzoeken, en als alle informatie binnen is moet de pagina nog worden gerenderd en getoond. Als het bezoekersaantal stijgt, neemt de belasting van je servers exponentieel toe. Dat betekent lange wachttijden en hoge kosten om de capaciteit uit te breiden. Het alternatief, statische pagina's, is veel meer 'schaalbaar': een paar duizend bezoekers meer of minder merk je niet. Helaas moet je dan wel een pagina maken die accuraat blijft tot de volgende versie wordt aangemaakt.

 

Een tussenoplossing is een pagina elke nacht verversen. Je kunt dan toch snel up-to-date informatie leveren, zonder dat de belasting op je servers de pan uitrijst.

 

"Second, the print friendly page has gone over a much appreciated (to me and others) update. Gone is the border, and I've moved the map up to the top of the page. I also removed the cache icon and replaced it with the name in text.

 

Lastly, there is a "last generated" date, so you know when the last actual change occured for the cache. There is also a bit of text that tells you how the page was generated, whether from memory or just generated."

 

(uit het .com forum)

 

Zenz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Juist ja, had ik nog even niet gelezen, hoewel ik er nog steed niet blij mee ben. Tijd voor afscheiding dunkt mij. Het wordt allemaal te log en te groot en dan moet je consessies doen. Vraag me af of iedereen dat wel wil, want nu is het dit en de volgende keer weer wat anders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...