Spring naar bijdragen

TomTom3


Team Firefox

Aanbevolen berichten

Het wandel en fietsgedeelte zit hem in de GPS en niet in het kaartmateriaal.

En op het kaartmateriaal (gewoon teleatlas) staat bar weinig aan wandel en fietspaden.

Daar heb je dus maar weinig aan.

Ander kaartmateriaal dus.

 

Nog even een aanvulling. Ook al zou TomTom komen met een versie dat GPX zou kunnen lezen, heb je er voor wat betreft het geocachen normaal gesproken niets aan.

Waar liggen de meeste echte caches? Precies, op een plek waar geen weg is of geregistreerd pad.

Dus alweer ander kaartmateriaal nodig. Ook TT stuurt je zo dichtbij mogelijk.

Dus beter kaartmateriaal waar wel netjes de paden op staan brengt je nog dichter bij de cache. De meeste caches liggen toch wel vlakbij (wandel)paden (althans in Nederland).

 

En waarom zou TomTom GPX moeten kunnen lezen? Ze hebben niets met GPX en ze hebben niets aan GPX. Hun OV2 is goed en vertrouwd.

 

En aangezien we een GPX file in een seconde omturnen naar ov2, wie boeit het dan nog dat TT geen GPX kan lezen?

 

Hmm, misschien zodat we ook de rest kunnen lezen, en niet alleen de coordinaten?

Scheelt weer een hoop papier. Maar volgens mij hoef ik jou toch niet uit te leggen hoe een GPX-file werkt? ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Het wandel en fietsgedeelte zit hem in de GPS en niet in het kaartmateriaal.

En op het kaartmateriaal (gewoon teleatlas) staat bar weinig aan wandel en fietspaden.

Daar heb je dus maar weinig aan.

Ander kaartmateriaal dus.

 

Ik begrijp het niet helemaal hoor. Volgens mij staat ieder geregistreerde pad en weg enz op de kaart van TomTom. Dat zijn dus alle paden, ook fietspade, met een naam. Anders navigeert het zo noeilijk he.

 

]Nog even een aanvulling. Ook al zou TomTom komen met een versie dat GPX zou kunnen lezen, heb je er voor wat betreft het geocachen normaal gesproken niets aan.

Waar liggen de meeste echte caches? Precies, op een plek waar geen weg is of geregistreerd pad.

Dus alweer ander kaartmateriaal nodig. Ook TT stuurt je zo dichtbij mogelijk.

Dus beter kaartmateriaal waar wel netjes de paden op staan brengt je nog dichter bij de cache. De meeste caches liggen toch wel vlakbij (wandel)paden (althans in Nederland).

 

Nope. TomTom is navigatiesoftware. Navigeren valt of staat met en adres. Navigeren naar iets wat geen adres heeft is onzinnig voor een navigatieprogramma als TomTom. Natuurlijk stuurt TT je zo dicht mogelijk. Hij stuurt je naar de laatste "adres" dat het kent in de buurt van waar jij naar toe wilt. Het is geen onvolkomenheid van TomTom. Dit is juist de bedoeling. Ze pretenderen een navigatiesysteem te hebben en geen grote bosatlas met geografischkaart materiaal. :(

 

En waarom zou TomTom GPX moeten kunnen lezen? Ze hebben niets met GPX en ze hebben niets aan GPX. Hun OV2 is goed en vertrouwd.

 

En aangezien we een GPX file in een seconde omturnen naar ov2, wie boeit het dan nog dat TT geen GPX kan lezen?

Hmm, misschien zodat we ook de rest kunnen lezen, en niet alleen de coordinaten?

Scheelt weer een hoop papier. Maar volgens mij hoef ik jou toch niet uit te leggen hoe een GPX-file werkt?

 

ik begrijp wel wat je wilt, dat zijn allemaal geocachers wensen. Maar TomTom is software dat niet voor geocachers is gemaakt maar voor iedereen die wil ...... navigeren van adres naar adres.

Aangezen Paulus de Boskabouter geen vaste woon en verblijfplaats heeft, anders dan het grote bos, dus geen adres, Kun je ook niet naar Paulus zijn huis navigeren. Wat dus betekent dat TomTom je zo dicht mogelijk dropt in de buurt van de vermoedelijke verblijfplaats van Paulus en dat je het verder toch maar even op je zelf moet doen.

 

We kunnen ook alle caches op een parkeerplaats dumpen en dan werkt TomTom wel ineens perfect... toch? ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik begrijp het niet helemaal hoor. Volgens mij staat ieder geregistreerde pad en weg enz op de kaart van TomTom. Dat zijn dus alle paden, ook fietspade, met een naam. Anders navigeert het zo noeilijk he.

Tja, wat kan ik zeggen. Niet dus. Kijk maar eens goed naar de kaart. Zie jij een fietspad naastr de autoweg bij straten in je buurt? Ik niet, en hier in amsterdam liggen toch genoeg voorbeelden.

 

ik begrijp wel wat je wilt, dat zijn allemaal geocachers wensen. Maar TomTom is software dat niet voor geocachers is gemaakt maar voor iedereen die wil ...... navigeren van adres naar adres.

Aangezen Paulus de Boskabouter geen vaste woon en verblijfplaats heeft, anders dan het grote bos, dus geen adres,  Kun je ook niet naar Paulus zijn huis navigeren. Wat dus betekent dat TomTom je zo dicht mogelijk dropt in de buurt van de vermoedelijke verblijfplaats van Paulus en dat je het verder toch maar even op je zelf moet doen.

Tja, maar dan nog kun je navigeren naar het grote bos. Dan moet je wel even paulus zoeken, die aan het grote bospad woont. Helaas staat die niet op de kaart, hoewel je er wel over mag rijden. Zo toch wel handig wezen als in ieder geval het pad op de kaart stond, en niet een groene polygoon. En natuurlijk is het een geocachers wens, maar het zou de markt voor wandelaars interessanter maken, en aldus de markt voor TT3 breder.

 

We kunnen ook alle caches op een parkeerplaats dumpen en dan werkt TomTom wel ineens perfect... toch?  :thumbup:

Broeva Haro! :beerchug:

bewerkt door dmace
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, wat kan ik zeggen. Niet dus. Kijk maar eens goed naar de kaart. Zie jij een fietspad naastr de autoweg bij straten in je buurt? Ik niet, en hier in amsterdam liggen toch genoeg voorbeelden.

 

Wat er naar mijn idee nodig is 1) een kaart met karre-, fiets- en looppad en autowegen en daarnaast software die daar over kan navigeren.

Die combi maakt een een *nagivatie* programma tot wat het is. Kan het mis hebben?! :beerchug:

 

ik begrijp wel wat je wilt, dat zijn allemaal geocachers wensen. Maar TomTom is software dat niet voor geocachers is gemaakt maar voor iedereen die wil ...... navigeren van adres naar adres.

Aangezen Paulus de Boskabouter geen vaste woon en verblijfplaats heeft, anders dan het grote bos, dus geen adres,  Kun je ook niet naar Paulus zijn huis navigeren. Wat dus betekent dat TomTom je zo dicht mogelijk dropt in de buurt van de vermoedelijke verblijfplaats van Paulus en dat je het verder toch maar even op je zelf moet doen.

 

 

 

TT stuurt je naar het dichtste punt dat via de (auto)weg bereikbaar is. Vandaaruit zul je het met een losse GPS of dezelfde PDA met GPS software moeten doen.

Ik ga voor het grove werk ("ongeveer daar") inderdaad met TT op stap en stap daarna over op de Sportrak Color.

Moet dus wel zorgen dat op de verschillende apparaten dezelfde gegevens aanwezig zijn. (ov2 voor TT, geconverteerde gpx van gc.com voor CacheMate (Palm) en de door EasyGPS naar de Magellan gestuurde GPX info.

Gaat prima...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, wat kan ik zeggen. Niet dus. Kijk maar eens goed naar de kaart. Zie jij een fietspad naastr de autoweg bij straten in je buurt? Ik niet, en hier in amsterdam liggen toch genoeg voorbeelden.

 

Wat er naar mijn idee nodig is 1) een kaart met karre-, fiets- en looppad en autowegen en daarnaast software die daar over kan navigeren.

Die combi maakt een een *nagivatie* programma tot wat het is. Kan het mis hebben?! :beerchug:

 

Even ter verduidelijking. Kaarten worden gemaakt naar aanleiding van luchtfoto's.

Hierop staat natuurlijk zo'n beetje alles. Omdat al deze data wel erg groot wordt, haalt men weg wat er niet nodig is.

Alle onverharde paden, stoepen, fietspaden e.d. haalt men weg, want daar mag men toch niet komen met de auto.

TT gebruikt dus alleen de autowegen, met daarbij de data waar evt. huisnummers zitten, welke kant de 1-richting-weg opgaat, en waar men welke snelheid mag rijden.

Stel je TT in op "Fiets" dan haalt hij voor de berekening van de juiste route de autowegen, snelwegen e.d. waar een fiets absoluut niet mag komen voor je weg (eigenlijk behandeld hij ze als een blokkade zoals je die zelf kunt invullen). Aldus krijg je een route waar je langs mag fietsen. Helaas betekent dit ook dat je om een park heen moet fietsen, i.p.v. over het fietspad erdoorheen (want daar mag geen auto komen, en die weg staat er dus niet op).

 

En andere versie (die dus de snelwegen e.d. weglaat uit de data, maar wandel en fietspaden meeneemt) is dus prefereerbaar als je wil wandelen.

In TT voor auto's staat deze data gewoon niet (niet omdat ze dat niet zouden hebben, maar omdat het voor het product niet nodig is).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...