Spring naar bijdragen

Hoe nu verder u al mijn gpsen zijn gejat.


JandeBeHanger

Aanbevolen berichten

Hoe nu verder u al mijn gpsen en mijn laptop zijn gejat.

Ik ben mij een beetje aan het orienteren.

Die Geko 201 is mij heel goed bevallen, slechts een nadeel die AAA's pasten niet in mijn snellader in de auto.

Die Garmin Etrex Vista die ik had was best wel een aardig aparaat maar dat rubberen bandje moest on de ca. 2 jaar vervangen worden.

Een Etrex met rubberen bandje komt er bij mij niet meer in.

Magellan daar heb ik mij niet op georienteerd, maar ik weet dat de moedermaatschappij Thales heet.

Thales, zo las ik oa vandaag handelt in militair materieel en heeft van Defensie materieel gekocht, oa kanonnen.

Kweewel dat die toko waar ik lijnen trek aan de marine levert, een van mijn ontwerpen is in de "Amsterdam" toegepast.

In ieder geval!

Ik heb het idee om geen laptop meer te kopen, ik had die Armada voordelig van mijn baas gekocht en ik krijg zoiets nooit meer voor die prijs.

Bovendie zijn de compact flash kkaarten dusdanig in prijs gedaald dat ik de opslagcapaciteit van een laptop op vakantie niet echt meer nodig ben.

Ik wil een GPS60map en een GPS V met city select gaan halen.

Een pda met gps en Geko 201 is opzich ook nog wel een mogelijkheid, ik weet niet of dat wel de de volleige funktionaliteit heeft wat ik wens.

 

Die Drentse plattelanders hebben altijd een paar büscent'n voor dit soort nare dingen.

Opa Hendrik, wonende in midden Drente, had voor dit soort dingen een revolver in 1870 angeschaft tegen landlopers en zo

bewerkt door JandeBeHanger
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Krijg bijna het gevoel dat je om een beginnersadvies vraagt. In dat geval zou ik zeggen: "ga eens naar Notter en laat je voorlichten" ;)

 

Of zit je ons gewoon de ogen uit te steken omdat je wat nieuws kan kopen :dribble:

Zou reden moeten zijn je van dit forum af te knikkeren B)

 

Succes met het maken van een keuze!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Krijg bijna het gevoel dat je om een beginnersadvies vraagt. In dat geval zou ik zeggen: "ga eens naar Notter en laat je voorlichten" ;)
Ik ben daar onlangs nog geweest, zo tussen kerst en nieuwjaar on het rubberen bandje van m'n ex Vista te laten vervangen

Ik ben echt geen beginner meer, ik heb in 2001 de Vista gekocht en daarvoor had ik al 2 jaar een gps12xl.

Ik heb op 8 juli 2001 mijn eerste geocache gevonden! :dribble:

Of zit je ons gewoon de ogen uit te steken omdat je wat nieuws kan kopen.
Ja, echt!

Wat waren we zaterdag avond blij! B)

Zou reden moeten zijn je van dit forum af te knikkeren   :P
'T zal wel, maar ik heb het "K" woord niet gebruikt.

Alle gekheid op een stokje, ik moet wel weer 750 euro gaan schuiven om mijn verslaving te gaan bevredigen.

Dat betekend dus voor ons Drentse daloners weer 1x per dag maar vlees eten! ;)

Succes met het maken van een keuze!

Daar wil ik nu over discussiëren, om nieuwe inzichten te krijgen.

Ach, ik heb nog wel even tijd, m'n broer die 3 huizen verder op woont heeft een Vista en we gaan vaak samen geocachen.

Echter zodra we op vakantie gaan naar Frankrijk moet alles weer kompleet zijn!

Misschien dat iemand nog een laptopje, een Vista of een Geko 201 te koop heeft?

 

Ik heb in de aanbieding een fietssteeuntje en een auto steuntje voor de Vista!

bewerkt door JandeBeHanger
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Ik ben er helemaal uit met de keus.

Dit heeft oa te maken met het feit dat ik mijn laptopje en mijn Geko 201 weer terug heb.

Ik ga mij een Quest halen op mijn verjaardag!

Ik heb het al een aantal keer tegen de direktie thuis gezegd en ze had geen bezwaar. :thumbup:

Waarom een Quest?

Ik vind de GPS60c en GPS60cs eigenlijk veel te duur, zeker omdat je voor de volledige funktionaliteit cityselect erbij moet aanschaffen.

De Quest voldoet verwacht geheel aan mijn wens voor het routeren, voor het veldwerk kan ik nog gebruik maken van de Geko 201 als de kinderen niet meegaan.

Mijn broer heeft een aantal keer een streetpilot 2610 meegenomen en dat routeren is echt geweldig.

Ik heb zelf wat gexperimenteerd met NRoute op een P1 laptop en dat wat ook best wel leuk, hoewel de laptop wat traag was met herberekenen.

Echter met graaicaches vertraagt een laptop in de auto, doordat je bij indere keer dat je de auto verlaat de laptop weer zeker moet stellen.

Bovendien wordt cityselect bij de Quest meegeleverd, wat de mogelijkheid biedt om op een later tijdstip eventueel toch een van de map gpsen uit de GPS60 aan te schaffen.

bewerkt door JandeBeHanger
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben er helemaal uit met de keus.

Dit heeft oa te maken met het feit dat ik mijn laptopje en mijn Geko 201 weer terug heb.

Ik ga mij een Quest halen op mijn verjaardag!

 

Daar krijg je vast geen spijt van, Henk! ;)

 

Nog acht nachtjes slapen ... :hammer: ... en dan ... :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben er helemaal uit met de keus.

Dit heeft oa te maken met het feit dat ik mijn laptopje en mijn Geko 201 weer terug heb.

Ik ga mij een Quest halen op mijn verjaardag!

Daar krijg je vast geen spijt van, Henk! ;)

 

Nog acht nachtjes slapen ... :hammer: ... en dan ... :thumbup:

Ach, ik kan wel blijven wachten op nog betere of een nog betere prijs.

Als ik de Quest nu aanschaf heb ik ruim de tijd om het aparaat te leren kennen, zodat ik er optimaal gebruik van kan maken tijdens de vakantie.

Meoilijkste is dan altijd het vinden van de korste weg naar de tent als je het geocache rondje niet helemaal hebt afgemaakt.

Voordeel van zo'n enorm groot geheugen is tov de vista dat je op je vakantie adres geen nieuwe kaarten erin hoeft te steken.

De ideale GPSr is er toch niet! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De ideale GPSr is er toch niet! :thumbup:

 

Klopt. Ik denk ook dat de combinatie Geko 201 + Quest een goede is. De 201 heb je al en je hebt zelf als eens geschreven dat die in het veld goed bevalt.

 

Kaartmateriaal heb ik in het veld eigenlijk nooit gemist. Maar met de Quest heb je die wel bij je, voor het geval het eens nodig mocht zijn. Bovendien kan hij (volgens Hawkeyes) omgaan met de topo's die binnen afzienbare tijd door Garmin uit zullen worden gebracht. Dus die optie heb je dan ook nog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De ideale GPSr is er toch niet! :thumbup:

Klopt. Ik denk ook dat de combinatie Geko 201 + Quest een goede is. De 201 heb je al en je hebt zelf als eens geschreven dat die in het veld goed bevalt.

Dat idee heb ik ook!

Ik heb in verleden wel onder dicht bladerdak gelopen dat de de vista en de Geko 201 beide geen ontvangst hadden en dat de Geko het snelste de richting weer aan kon geven.

Ik moet nu nog zien dat ik een snellader in de auto voor die mini penlites vind.

Kaartmateriaal heb ik in het veld eigenlijk nooit gemist. Maar met de Quest heb je die wel bij je, voor het geval het eens nodig mocht zijn. Bovendien kan hij (volgens Hawkeyes) omgaan met de topo's die binnen afzienbare tijd door Garmin uit zullen worden gebracht. Dus die optie heb je dan ook nog.

Il kan mijn eigenlijk ook geen cache herinneren, waarbij ik in het veld kaarmateriaal nodig was.

Ja, misschien een, maar toen was ik met de fiets op de Lemelerberg.

Ach, beter kaart materiaal dan mapsource hoeft eigenlijk niet voor mij, zolang het maar redelijk up to date is.

Het heeft er ook mee te maken dat ik de te lopen caches beter voorbereid dan in het begin

Men bouwt tegenwoordig van die akelige woonwijken :hammer: met een of twee toegangswegen, waar ik best wel eens verdwaal en dan moeilijk de uitgang vind.

Ik moet komend weekend een kabel voor de Geko in elkaar solderen met die kabel van jou als voorbeeld.

Ik heb nog 2 Pfrank connectoren, ik moet nog even op zoek naar een seriele connector.

bewerkt door JandeBeHanger
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moet nu nog zien dat ik een snellader in de auto voor die mini penlites vind.

 

Ik gebruik al een jaar of twee de GP Powerbank Smart. Die kan beide soorten accu's laden: zowel de AA als de AAA.

Bevalt mij nog steeds erg goed!

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moet nu nog zien dat ik een snellader in de auto voor die mini penlites vind.

Ik gebruik al een jaar of twee de GP Powerbank Smart. Die kan beide soorten accu's laden: zowel de AA als de AAA.

Funktioneert die GP snellader ook in de auto? bewerkt door JandeBeHanger
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moet nu nog zien dat ik een snellader in de auto voor die mini penlites vind.

Ik gebruik al een jaar of twee de GP Powerbank Smart. Die kan beide soorten accu's laden: zowel de AA als de AAA.

Funktioneert die GP snellader ook in de auto?

Ja, daarvoor heb ik deze er bijgekocht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
Ik moet nu nog zien dat ik een snellader in de auto voor die mini penlites vind.

Ik gebruik al een jaar of twee de GP Powerbank Smart. Die kan beide soorten accu's laden: zowel de AA als de AAA.

Funktioneert die GP snellader ook in de auto?

Ja, daarvoor heb ik deze er bijgekocht.

Ik vond die GP lader nogal prijzig, 50 euro en er worden 4 hele goede penlites meegeleverd die ik niet nodig ben.

Ik heb een alternatief gevonden van Trust voor 29,75 euro.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...