Walking Eagle Geplaatst 27 februari 2005 Geplaatst 27 februari 2005 Hé die mensen, Weet toevallig iemand hoe het zit met de software versies van de Etrex Euro (die gele). Ikzelf heb al een iets oudere, gekocht met versie 1.8 ondertussen lopende op 2.2. Echter een vriend van me zijn Etrex, vers uit de winkel, loopt op versie 3.1......... Deze versie kan ik bij Garmin toch niet terug vinden en er zitten voor mij een paar goede features op zoals een duidelijkere kompasroos. gr. leon
Kapitein Haak Geplaatst 27 februari 2005 Geplaatst 27 februari 2005 Volgens de Garmin.com website zitten ze pas op versie 2.14. Zie http://www.garmin.com/support/download.jsp Groeten Kapitein Haak.
Kruimeldief Geplaatst 27 februari 2005 Geplaatst 27 februari 2005 (bewerkt) Weet je, er zit verschil tussen de amerikaanse gele etrex en de europese gele etrex. De gele, hier te koop, ook wel de euro genoemd is gelijk aan de camo, alleen de kleur verschilt. De europese gele Etrex is niet verder gekomen dan software versie 2.2 Als de vriend een etrex heeft met een softwareversie hoger, dan heeft die in ieder geval geen gele etrex euro en geen etrex camo, maar minimaal een Etrex Legend en maximaal een Etrex Vista. Dat zijn de enige Etrexen die qua software in de versie 3 zitten (3.60 en 3.70). De Euro is dus nooit verder gekomen dan 2.2 en ik denk dus dat die ook niet verder komt. Ik ga er vanuit de de Etrex serie langzamerhand eruit gaat en in de vitrine gaat onder de noemer: ooit... of eens... of vroeguh... 27 februari 2005 bewerkt door Kruimeldief
Walking Eagle Geplaatst 27 februari 2005 Auteur Geplaatst 27 februari 2005 (bewerkt) Het is echt wel de gele euro....................... (die anderen koop je geloof ik ook niet nieuw voor 139 euro....) en bij het veld software versie staat echt wel 3.1............... ik heb ze net 5 minuten geleden nog beide in de hand gehad rara politiepet 27 februari 2005 bewerkt door Walking Eagle
Kruimeldief Geplaatst 27 februari 2005 Geplaatst 27 februari 2005 Nou, dan zal die ander wel een eigen gemaakte versie hebben 2.2 is de laatste versie voor de gele Etrex Euro
Walking Eagle Geplaatst 27 februari 2005 Auteur Geplaatst 27 februari 2005 vers uit de doos......... zonder data kabel........... hij heeft hem gisteren binnen gekregen en vandaag met mij uitgepakt.........
Jurgen & Co Geplaatst 27 februari 2005 Geplaatst 27 februari 2005 Kan iemand mij vertellen wat dit betekent? Er is namelijk een update voor mijn Legend die op dit moment ter reparatie is vanwege een los rubber en extreem hoog baterij verbruik. Gelukkig heb ik een venture ter leen van een vriend. Changes made from version 3.60 to 3.70: Changes to support manufacturing. Groetjes Jurgen & co
Peetee Geplaatst 28 februari 2005 Geplaatst 28 februari 2005 Het is echt wel de gele euro....................... (die anderen koop je geloof ik ook niet nieuw voor 139 euro....) en bij het veld software versie staat echt wel 3.1............... ik heb ze net 5 minuten geleden nog beide in de hand gehad rara politiepet Het klopt inderdaad. Er zijn momenteel nieuwe Etrex Euro's in omloop met firmware versie 3.10. Ik was hier ook verbaasd over, omdat ik ook in de veronderstelling was dat 2.20 de hoogst uitgebrachte versie was. Maar het schijnt (volgens Notter) wel meer voor te komen. Meestal ligt een kleine hardwarematige aanpassing aan het betreffende apparaat hieraan ten grondslag. En die aanpassing vereist dan een andere firmware versie, die niet geschikt is voor de oudere versies. Dat is dan ook de reden waarom hij niet bij de updates komt te staan.
Kruimeldief Geplaatst 28 februari 2005 Geplaatst 28 februari 2005 Het klopt inderdaad. Er zijn momenteel nieuwe Etrex Euro's in omloop met firmware versie 3.10. Ik was hier ook verbaasd over, omdat ik ook in de veronderstelling was dat 2.20 de hoogst uitgebrachte versie was. Maar het schijnt (volgens Notter) wel meer voor te komen. Meestal ligt een kleine hardwarematige aanpassing aan het betreffende apparaat hieraan ten grondslag. En die aanpassing vereist dan een andere firmware versie, die niet geschikt is voor de oudere versies. Dat is dan ook de reden waarom hij niet bij de updates komt te staan. <{POST_SNAPBACK}> Dat zou de enige verklaring kunnen zijn, alhoewel wel een heel vreemde. Een hardwarematige vrandering dat een andere software versie vereist? Ben benieuwd wat dan de hardwarematige verandering is. Dan moet het stiekem "een andere euro"' zijn Hardwarematig iets veranderd en ook andere software = Is een andere Euro ofwel Euro II Wel lekker duidelijk zo van Garmin Thanx Piet
Kruimeldief Geplaatst 28 februari 2005 Geplaatst 28 februari 2005 Kan iemand mij vertellen wat dit betekent? Er is namelijk een update voor mijn Legend die op dit moment ter reparatie is vanwege een los rubber en extreem hoog baterij verbruik. Gelukkig heb ik een venture ter leen van een vriend. Changes made from version 3.60 to 3.70: Changes to support manufacturing. Groetjes Jurgen & co <{POST_SNAPBACK}> Ik zou het niet weten. Voor mij zou het niet interesant genoeg zijn Changes made from version 3.50 to 3.60: Added RCV_CPO support. Added Croatian language support. Updated various translations. Kijk, het verschil van 3.5 naar 3.6 is duidelijk. maar een fabrikage support van 3.6 naar 3.7? Ik denk dat je er zelf niets aan hebt, maar wat let je als het ding terug is? Kwestie van een paar minuten enhet zit erop. Het kan zijn zelfs dat Sailtron het nu automatisch doet tijdens de reparatie. Ik denk het wel.
Peetee Geplaatst 28 februari 2005 Geplaatst 28 februari 2005 Hardwarematig iets veranderd en ook andere software = Is een andere Euro ofwel Euro II Ja, daar ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar. Maar ik kon totnutoe geen nauwkeurige specificaties van de Euro vinden.
Reintje de Vos † Geplaatst 28 februari 2005 Geplaatst 28 februari 2005 Dat zou de enige verklaring kunnen zijn, alhoewel wel een heel vreemde. Een hardwarematige vrandering dat een andere software versie vereist?Ben benieuwd wat dan de hardwarematige verandering is. Dan moet het stiekem "een andere euro"' zijn <{POST_SNAPBACK}> Een hardware aanpassing die ander software vereist kan b.v. het gebruik van een ander (=beter/goedkoper) display zijn, dat net even anders moet worden aangestuurd. Als je in de software niet in staat bent dat andere display te detecteren, dan zit je vast aan 2 software versies. Let wel: Het is een voorbeeld en hoeft niets met de Etrex te maken te hebben. Reintje de Vos.(Die vroeger wel eens dezelfde software voor 2 verschillende telefoontoestellen heeft geschreven en aan de hardware kon zien welk type het was.)
Walking Eagle Geplaatst 22 maart 2005 Auteur Geplaatst 22 maart 2005 en hier de uitkomst................ Dear leon. Thank you for contacting Garmin Europe Support. Software version 3.00 requires a new circuit board. Units with old boards will not be able to run version 3.00. Similarly, units with software version 3.00 will not support older software versions. If you have any further queries please don't hesitate to contact us again Regards, Nicholas Williams Product Support Associate
Peetee Geplaatst 22 maart 2005 Geplaatst 22 maart 2005 en hier de uitkomst................ Dear leon. Thank you for contacting Garmin Europe Support. Software version 3.00 requires a new circuit board. Units with old boards will not be able to run version 3.00. Similarly, units with software version 3.00 will not support older software versions. If you have any further queries please don't hesitate to contact us again Regards, Nicholas Williams Product Support Associate Duidelijk!!
Aanbevolen berichten