Spring naar bijdragen

POI voor Mio Map


Gast Snowmops

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Waar kan ik POI downloaden, maar dan specifiek voor Mio Map?

 

Een beetje uitgebreider mag ook wel :rolleyes:

 

Wat een POI (Point Of Interest) is, snappen de meeste TomTom gebruikers wel, maar wat is een Mio Map? Is dat ook een soort software als TomTom?

En wat voor POÍs wil je downloaden? POI's van Caches of POI's van garages, of POI's van parkeerplaatsen, of van McDonalds of van roodlichtflitsters of van snelheidsflitsers of of of wat dan ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar kan ik POI downloaden, maar dan specifiek voor Mio Map?

I verwacht dat je niet eens POI's in Mio map kunt laden.

Je kunt in de meeste routerings software die op een PPC draait geen POI's laden.

Ik heb in de kerstvakantie enig onderzoek hiernaar verricht en ik moet tot mijn spijt bekennen dat het naar mijn idee alleen met TomTom :no: zoiets mogelijk is.

Zo'n PPC is een aardig aparaatje die allerlei taken kan uitvoeren, maar in geen van die taken uitblinkt. ;)

Als je het ding een week niet gebruikt kun je alles weer opnieuw installeren! :cry:

Een Etrex Europe of Geko 201 is veel gemakkelijker om mee te geocachen. :rolleyes:

bewerkt door JandeBeHanger
Link naar opmerking
Deel via andere websites

POI is niet PPC afhankelijk maar routings software afhankelijk. Ik heb bijvoorbeeld op mijn Yakumo 300 (mio cloon) Medion Navigator 4.2 routing software. Via www.pocketnavigation.de kun je dan de leverancier van POI Warner vinden die voor verschillende routingssoftware een versie te koop heeft.

Je moet wel een beetje duits spreken of beter gezegd lezen om het allemaal te bevatten. Dus de routing software is degene die er toe doet, en dus Jan, Tomtom is niet de enige die dit zou kunnen. We leren allemaal bij :rolleyes:

 

Groeten Kapitein Haak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach, hij of zijn bedoelt met de mio map een PPC op zich, dus de hardware?

 

Ik ken wel een mitac mio en dergelijke maar werd in de war gebracht door het woordje map.

 

Dan zit onze vriend de behanger fout. Een POI kan in elke PPC mits daar maar software op geïnstalleerd is dat POI's leest.

 

Dat kan TomTom zijn maar ook sommige andere navigatiesoftware.

 

Mijn verhaaltje hier ergens op het forum over de geocaching coördinaten onder te brengen in TomTom in de vorm van een ov2 file is niets anders dan een pakketje POI's van geocachen.

 

En wat het niet uitblinken van een PPC betreft in wat voor functie dan ook, nah, dat is een beetje overtrokken.

Het spijt me werkelijk, maar geen enkele Garmin met wat voor software dan ook, kan ook maar in de schaduw staan bij een PPC met TomTom.

 

Ik heb een 60CS zien navigeren en hij doet het leuk, maar is spielerei vergeleken met een gewoon simpele PDA met TomTom.

 

En als je het ding een week niet gebruikt dan moet je alles opnieuw installeren? Dat klopt niet. Ik gebruik het soms weken niet. Ik gebruik de PPC alleen maar voor TomTom en voor de rest doe ik er helemaal niets mee.

 

Onze behanger bedoelt waarschijnlijk een week niet aan stroom, maar waarom zou je een PPC een week niet aan stroom doen?

Overal is stroom, dus waarom niet opladen?

 

Maar goed, daar gaat het hier in dit draadje niet over.

 

Ik wil toch nog graag weten welke POI's de starter van dit draadje bedoelt.

Het antwoord is of zelf maken of naar een van de vele pagina's gaan waar je ze kunt downloaden.

Ga je bv naar www.flitspaal.nl dan kun je dus van heel Nederland bijna alle flitspalen downen. :cry:

 

Natuurlijk kun je POIwarner kopen maar ook de veel betere en gratis checkpoint gebruiken. En dat zijn nog maar een paar van die leuke progjes.

 

## Even wat spelfoutjes eruit gehaald ;) ###

bewerkt door Kruimeldief
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmm nader onderzoek levert nu toch op dat Mo Map routing software is, dat betekent dus dat het wel degelijk software is.

Daardoo wijzigt het verhaal zodoende dat je op zoek moet naar POI Warner voor Mio Map of zoals Drents weerman Kruimpie al aangaf één van de gratis programma's als checkpoint. Blijf ik toch bij de website die ik gaf omdat het voor zover ik heb ondervonden de grootste schat aan info geeft over navigatiesoftware: www.pocketnavigation.de

 

Sorry voor op het verkeerde been zetten Kruim, maar goed dan wordt dat been ook eens gebruikt :cry:

 

Groeten Haak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
Waar kan ik POI downloaden, maar dan specifiek voor Mio Map?

 

Een beetje uitgebreider mag ook wel :beerchug:

 

Wat een POI (Point Of Interest) is, snappen de meeste TomTom gebruikers wel, maar wat is een Mio Map? Is dat ook een soort software als TomTom?

En wat voor POÍs wil je downloaden? POI's van Caches of POI's van garages, of POI's van parkeerplaatsen, of van McDonalds of van roodlichtflitsters of van snelheidsflitsers of of of wat dan ook.

 

Hallo,

 

Mio-maps is een door-to-door navigatie programma dat een spin-off is van Destinator. Beiden hebben niets met elkaar te maken maar gebruiken wel de zelfde "bron gegevens"

Heb sinds 1 jaar mio-maps en ben niet erg tevreden hierover. kaarten zijn veroudert ten tijde van aankoop. Maart 2004 Mitac Mio336 gekocht met Mio-maps erbij, de kaarten van bijv Duitsland stammen uit 2001 !!! Vooral voormalig Oost-Duitsland is zwaar veroudert, denk dat die nog door de Batavieren is gemaakt ;-)

ook de Nederlandse kaart is oud en bevat erg veel fouten. Links afslaan op de Autoweg bijvoorbeeld, Bij de brug bij Kampen moet je rechtuit, de rivier in anders "keer om!" Zo zijn er erg veel fouten in de kaarten.

Volgens Mio-Belgie komt er een update maar wanneer is onbekend.

Mio-maps is van oorsprong een Canadees produkt dat in het Nederlands/Vlaams is gemaakt. Destinator is echt Belgisch.

 

Voor de POI kan ik je zeggen dat dit mij nog niet gelukt externe poi's erin te krijgen. Ze zijn opgemaakt in een erg vreemd format en in een Mio-eigen vorm. tot nu toe heb ik met nog geen enkel programma ze kunnen inlezen , laat staan bewerken tot uitgebreidere versie. Mio zegt ook dat dit niet kan.

Het heeft iets te maken met een SDK (??????) programma dat ze gebruiken. dat is gecodeerd dus. hoe precies kan ik je niet vertellen, ik snap het ook niet precies.

Net als invoeren van GPS lokaties, dit lukt ook niet. Het schijnt wel te kunnen bij de Destinator versie.

 

Je kan wel favorieten invoeren door eenmaal terplekke ze op te slaan als favoriet.

Dan worden meteen de GPS data opgeslagen en de adressen ingevoegd.

Nadeel is dat bij een hard-reset (door vastloper) je alles weer kwijt bent.

Vond aantal maanden terug een update die het hoofdprogramma wel beter laat werken, Nu loop het niet meer zo snel vast als vroeger.

(past niet in de gem. mailbox ivm aantal MB, staat op de mio-site onder downloads mits je geregistreerd gebruiker bent)

 

Mocht iemand weten hoe je toch nog poi's erin kan krijgen hoor ik het heel graag. Heb nl een lijst met camperplaatsen die ik er graag in wil hebben.

 

Groetend,

CPK.

bewerkt door CPK
Link naar opmerking
Deel via andere websites

MioMap is van MapTech(althans, dat begrijp ik uit www.maptech.com ), en GSAK kan exporteren in het Maptech eXchange Format MXF.

 

Poi's maken van Caches hoeft dus geen probleem te zijn.

Maar de rest? Geen idee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
Mio-maps is een door-to-door navigatie programma dat een spin-off is van Destinator. Beiden hebben niets met elkaar te maken maar gebruiken wel de zelfde "bron gegevens"

Heb sinds 1 jaar mio-maps en ben niet erg tevreden hierover. kaarten zijn veroudert ten tijde van aankoop. Maart 2004 Mitac Mio336 gekocht met Mio-maps erbij, de kaarten van bijv Duitsland stammen uit 2001 !!! Vooral voormalig Oost-Duitsland is zwaar veroudert, denk dat die nog door de Batavieren is gemaakt ;-)

ook de Nederlandse kaart is oud en bevat erg veel fouten. Links afslaan op de Autoweg bijvoorbeeld, Bij de brug bij Kampen moet  je rechtuit, de rivier in anders "keer om!" Zo zijn er erg veel fouten in de kaarten.

Helaas moet ik weer lezen dat ik in mijn eerdere posting gelijk heb gehad! bewerkt door JandeBeHanger
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 7 months later...
Gast C.Bruinink
Waar kan ik POI downloaden, maar dan specifiek voor Mio Map?

Voor alle tomtom gebruikers en Snowmops. Mio is een ander merk navigatie-systeem. Jaja, tomtom is niet de enige. Snowmops, op "www.Navigating.de" |Vind je alles wat je nodig hebt. Helaas is Mio een nog vrij nieuw merk en is de site alleen nog maar in het Duits of Engels te lezen. Je vind hier Alle POI's die je je maar kunt voorstellen. Ik heb zelf enkele malen contact gehad met deze organisatie en zij verzekerde mij dat binnen niet al te lange tijd , de site ook in het Nederlands beschikbaar zal zijn. Voor de POI's maakt dit verder niet uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Kapitein Haak

 

Jij refereert aan de gratis checkpoint? Wat is dat, waar vind ik dat?

 

Groet

 

Wayman

 

 

POI is niet PPC afhankelijk maar routings software afhankelijk. Ik heb bijvoorbeeld op mijn Yakumo 300 (mio cloon) Medion Navigator 4.2 routing software. Via www.pocketnavigation.de kun je dan de leverancier van POI Warner vinden die voor verschillende routingssoftware een versie te koop heeft.

Je moet wel een beetje duits spreken of beter gezegd lezen om het allemaal te bevatten. Dus de routing software is degene die er toe doet, en dus Jan, Tomtom is niet de enige die dit zou kunnen. We leren allemaal bij  :yes:

 

Groeten Kapitein Haak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kapitein Haak

 

Jij refereert aan de gratis checkpoint? Wat is dat, waar vind ik dat?

 

Groet

 

Wayman

 

 

POI is niet PPC afhankelijk maar routings software afhankelijk. Ik heb bijvoorbeeld op mijn Yakumo 300 (mio cloon) Medion Navigator 4.2 routing software. Via www.pocketnavigation.de kun je dan de leverancier van POI Warner vinden die voor verschillende routingssoftware een versie te koop heeft.

Je moet wel een beetje duits spreken of beter gezegd lezen om het allemaal te bevatten. Dus de routing software is degene die er toe doet, en dus Jan, Tomtom is niet de enige die dit zou kunnen. We leren allemaal bij  :yes:

 

Groeten Kapitein Haak.

Hmm Ik weet niet waar jij ziet dat ik mogelijk aan het gratis checkpoint refereer maar dat doe en deed ik dus niet.

Ik gaf aan dat het programma POI Warner, wat niet gratis is, bij mij de POI's aangeeft. Ik heb wel eens van checkpoint gehoord maar ik heb er nooit mee gewerkt en weet dus ook niet waar je dat vandaan kunt halen.

 

Groeten kapitein Haak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Waar kan ik POI downloaden, maar dan specifiek voor Mio Map?

 

Je kan wel favorieten invoeren door eenmaal terplekke ze op te slaan als favoriet.

Dan worden meteen de GPS data opgeslagen en de adressen ingevoegd.

Nadeel is dat bij een hard-reset (door vastloper) je alles weer kwijt bent.

Vond aantal maanden terug een update die het hoofdprogramma wel beter laat werken, Nu loop het niet meer zo snel vast als vroeger.

(past niet in de gem. mailbox ivm aantal MB, staat op de mio-site onder downloads mits je geregistreerd gebruiker bent)

 

Mocht iemand weten hoe je toch nog poi's erin kan krijgen hoor ik het heel graag. Heb nl een lijst met camperplaatsen die ik er graag in wil hebben.

 

Groetend,

CPK.

 

 

Hallo

 

Voor POI in te voeren in MIO MAP weet ik ook niet maar men kan wel de Files voor TOM TOM met extensie .ov2 en andere omzetten naar .dat extensie die gebruikt word door MIO MAP voor Favorieten.

Ik heb al de Camperplaatsen die ik vond op het internet bedoeld voor TOM TOM om gezet en ingevoegd op mijn MIO MAP op MIO 168 in Favorieten en deze werken perfect.

 

Met het prog POIView kun je de (TOM TOM).ov2 inladen en Save as (Destinator).dat

 

Om je files na een hard reset terug te plaatsen maak je voordien een copy op je harde schijf en bewaar je deze. Ook kun je een copy plaatsen op je SD kaartje zo heb je ze steeds bij als er wat fout gaat.

 

Op de volgende link vind je POIViewSE

 

http://www.bluescreen.de/poiviewse/de/download.php

 

Voor POI's te downlaoden zullen jullie wel weten denk ik.

 

Groeten rom

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...